Η ιδρυματική άδεια για την υπηρεσία Zoom παρέχει τη δυνατότητα συνεδριών τηλεδιάσκεψης με απεριόριστο χρόνο και πολλούς συμμετέχοντες, έως 300 ανά συνεδρία. Ο συντονιστής της διαδικτυακής συνεδρίας με Zoom προετοιμάζει το εικονικό δωμάτιο συνάντησης και κοινοποιεί τη διαδικτυακή διεύθυνση της πρόσκλησης στους συμμετέχοντες, οι οποίοι μπορούν να συνδεθούν από υπολογιστή, φορητή συσκευή ή απλή τηλεφωνική συσκευή. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να συνομιλούν, να βλέπουν ο ένας τον άλλο, να μοιράζονται την οθόνη τους, να ανταλλάσσουν μηνύματα, ακόμη και να καταγράφουν σε βίντεο ολόκληρη τη συνεδρία.
Ολόκληρη την πολυτεχνική κοινότητα (διδάσκοντες και φοιτητές)
Η υπηρεσία προτείνεται για διαλέξεις και φροντιστήρια μαθημάτων, συναντήσεις εργασίας, παρουσιάσεις εργασιών.
Για πρωτοετείς φοιτητές 2020-2021, διαβάστε τον Οδηγό για Πρωτοετείς Φοιτητές 2020-2021 [pdf] (v1.0, 25.09.2020).
Για συμμετοχή, διαβάστε τον Οδηγό για Συμμετέχοντες [pdf] (v3.1, 21.06.2020).
Για συμμετοχή με κινητές συσκευές, διαβάστε τον Οδηγό για Android [pdf] (v1.0, 13.01.2021).
Για διοργάνωση, διαβάστε τον Οδηγό για Διδάσκοντες [pdf] (v5.1, 29.11.2020).
Για διαχείριση υπο-συνεδριών (breakout rooms), διαβάστε τον Οδηγό για Δημιουργία υπο-συνεδριών [pdf] (v2.1, 31.08.2020).
Για σύνδεση, επισκεφθείτε την ιδρυματική σελίδα Zoom: https://tuc-gr.zoom.us.
Για έλεγχο δυνατότητας σύνδεσης σε συνεδρία Zoom με τα ιδρυματικά σας στοιχεία, δοκιμάσετε να συνδεθείτε στη δοκιμαστική συνεδρία Demo Room μέσω της διεύθυνσης https://tuc-gr.zoom.us/j/92383865185?pwd=VEZuczFBRXFvQzBtQ1diOGZGZGVWQT09.
Για προσωρινή αναβάθμιση του ιδρυματικού TUC Zoom λογαριασμού σας σε licensed user για τη διεξαγωγή συνεδριών απεριόριστης διάρκειας με έως 300 συμμετέχοντες, συμπληρώστε την Αίτηση προσωρινής αναβάθμισης σε TUC Zoom licensed user.
Η υπηρεσία Microsoft Teams παρέχει ένα προηγμένο περιβάλλον τηλεδιάσκεψης σε συνδυασμό με διάφορες υπηρεσίες υποστήριξης ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Παρέχεται δωρεάν για τα μέλη της πολυτεχνικής κοινότητας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μέλη ΔΕΠ, ερευνητές, μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς φοιτητές για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς και από απόφοιτους και προσωπικό που έχει αποχωρήσει. Η γενική λειτουργία έχει ως εξής:
Ολόκληρη την πολυτεχνική κοινότητα
Η υπηρεσία προτείνεται για διαλέξεις με μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων.
Οι συμμετέχοντες δεν είναι καθορισμένοι εκ των προτέρων.
Οι συμμετέχοντες είτε πιστοποιούνται με τα ιδρυματικά τους στοιχεία, είτε συμμετέχουν ως επισκέπτες.
Το Microsoft Teams λειτουργεί είτε μέσα από έναν απλό web browser (Google Chrome ή Microsoft Edge για να λειτουργεί το video), είτε με ειδική desktop εφαρμογή, την οποία κατεβάζετε από το https://teams.microsoft.com/downloads. Η χρήση μέσω browser γίνεται από τη διεύθυνση https://teams.microsoft.com. Απαιτεί τη σύνδεση με το λογαριασμό USERNAME@tuc.gr που μπορούν να αποκτήσουν όλα τα μέλη του ΠΚ. Για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση στο MS Teams, πρέπει να ακολουθηθούν σωστά τουλάχιστον μία φορά τα βήματα που περιγράφονται στον Οδηγό Εγκαταστασης MS Office 365: https://www.tuc.gr/index.php?id=8135&L=242 . Χρήστες χωρίς λογαριασμό ή χρήστες που έχουν πρόβλημα σύνδεσης, μπορούν να συμμετάσχουν σε απομακρυσμένες συναντήσεις/παρουσιάσεις και χωρίς λογαριασμό, χωρίς όμως δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων.
Η υπηρεσία αυτή παρέχεται δωρεάν για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μέλη ΔΕΠ, ερευνητές, μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς φοιτητές, μέλη του διοικητικού και τεχνικού προσωπικού για την οργάνωση και συμμετοχή σε τηλεδιάσκεψη με οποιονδήποτε συνεργάτη τους. Οι συμμετέχοντες (έως 250) στην τηλεδιάσκεψη μπορούν να συνδεθούν είτε από το γραφείο τους είτε από το σπίτι τους, αρκεί να διαθέτουν ευρυζωνική σύνδεση, διαδικτυακή κάμερα (web camera) και ακουστικά/μικρόφωνα κεφαλής (η χρήση ηχείων δημιουργεί προβλήματα). Οι συμμετέχοντες συνδέονται στην τηλεδιάσκεψη μέσω πρόσκλησης του οργανωτή χωρίς να είναι απαραίτητο να εγκαταστήσουν το λογισμικό Skype for Business στον υπολογιστή τους.
Ολόκληρη την πολυτεχνική κοινότητα
Η υπηρεσία προτείνεται για διαλέξεις με μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων.
Οι συμμετέχοντες δεν είναι καθορισμένοι εκ των προτέρων.
Οι συμμετέχοντες είτε πιστοποιούνται με τα ιδρυματικά τους στοιχεία, είτε συμμετέχουν ως επισκέπτες.
Οδηγίες συμμετοχής σε τηλεδιάσκεψη με Skype for Business (updated 22/3/2020)
Οδηγίες διοργάνωσης τηλεδιάσκεψης με Skype for Business (updated 4/4/2020)
Οδηγίες εγγραφής τηλεδιάσκεψης με τη χρήση του λογισμικού ανοιχτού κώδικα OBS
Πρόκειται για δωρεάν υπηρεσία του Skype που παρέχει τη δυνατότητα τηλεδιάσκεψης σε πολλούς συμμετέχοντες, ακόμη κι αν δεν έχουν λογαριασμό Skype, ακόμη κι αν δεν έχουν εγκατεστημένο το Skype στη συσκευή τους. Ο συντονιστής της διαδικτυακής συνάντησης (χρήστης Skype) προετοιμάζει το εικονικό δωμάτιο συνάντησης και κοινοποιεί τη διαδικτυακή διεύθυνση της πρόσκλησης στους συμμετέχοντες, οι οποίοι μπορούν να συνδεθούν με Skype ή κάποιον browser, σε σταθερό υπολογιστή ή φορητή συσκευή. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να συνομιλούν, να βλέπουν ο ένας τον άλλο, να μοιράζονται την οθόνη τους, να ανταλλάσσουν μηνύματα, ακόμη και να καταγράφουν σε βίντεο ολόκληρη τη συνάντησή τους.
Ολόκληρη την πολυτεχνική κοινότητα
Η υπηρεσία προτείνεται για συναντήσεις εργασίας, για παρουσιάσεις εργασιών, για διαλέξεις με ολιγομελές ακροατήριο.
Οι συμμετέχοντες δεν είναι καθορισμένοι εκ των προτέρων.
Για συμμετοχή, χρειάζεστε τη διεύθυνση της πρόσκλησης.
Για διοργάνωση, χρειάζεστε έναν απλό λογαριασμό Skype.
Για πληροφορίες, εδώ.
Η υπηρεσία Webex παρέχεται προσωρινά δωρεάν και αφορά αμφίδρομες τηλεδιασκέψεις με έως και 100 συμμετέχοντες ταυτόχρονα χωρίς χρονικό περιορισμό. Ο συντονιστής της διαδικτυακής συνάντησης απαιτείται να διαθέτει εκ των προτέρων λογαριασμό στην πλατφόρμα Webex. Στη συνέχεια, συνδεόμενος στην πλατφόρμα, μπορεί να δημιουργήσει το εικονικό δωμάτιο συνάντησης και να κοινοποιήσει τη διαδικτυακή διεύθυνση της πρόσκλησης στους συμμετέχοντες. Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να διαθέτουν λογαριασμό στην πλατφόρμα. Μπορούν να συνδεθούν στην τηλεδιάσκεψη μέσω της εφαρμογής Webex ή μέσω κάποιου συμβατού browser, σε σταθερό υπολογιστή ή φορητή συσκευή. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα καταγραφής βίντεο.
Ολόκληρη την πολυτεχνική κοινότητα
Η υπηρεσία προτείνεται για διαλέξεις με μέτριο αριθμό συμμετεχόντων.
Οι συμμετέχοντες δεν είναι καθορισμένοι εκ των προτέρων.
Οι συμμετέχοντες συμμετέχουν ως επισκέπτες ή με λογαριασμό Webex.
Για συμμετοχή, χρειάζεστε τη διεύθυνση της πρόσκλησης και εγκατάσταση του Webex app (προαιρετικά).
Για διοργάνωση, πρέπει να ενεργοποιήσετε έναν λογαριασμό Webex.
Η υπηρεσία e:Presence απευθυνόμενη στην Ελληνική ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της να οργανώσουν και να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές τηλεδιασκέψεις που χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα και διαδραστικότητα. Η υπηρεσία e:Presence υποστηρίζει τις συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων (Σύγκλητος, Συνελεύσεις, Εκλεκτορικά, ...) με τηλεδιάσκεψη και καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις και προδιαγραφές που τίθενται στη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 433/τ. B'/17-03-2011 [pdf]). Η συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη γίνεται είτε μέσω προσωπικών υπολογιστών (Microsoft Windows, Mac OS και Linux), είτε μέσω κινητών συσκευών (Android και iOS), ή μέσω τερματικών τηλεδιάσκεψης (H323 και SIP). Δεν παρέχεται η δυνατότητα καταγραφής βίντεο. Η υποστήριξη συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων με τη χρήσης της υπηρεσίας e:Presence εξαλείφει τις δαπάνες μετακίνησης για τα μέλη των οργάνων, ενώ διευκολύνει το έργο τους σε συχνές περιπτώσεις αδυναμίας φυσικής παρουσίας.
Ολόκληρη την πολυτεχνική κοινότητα
Η υπηρεσία προτείνεται για συνεδριάσεις όπου απαιτείται ταυτοποίηση.
Οι συμμετέχοντες καθορίζονται εκ των προτέρων.
Οι συμμετέχοντες πιστοποιούνται με τα ιδρυματικά στοιχεία τους.
Για συμμετοχή, δεν απαιτείται κάτι περισσότερο από τον ιδρυματικό λογαριασμό.
Για διοργάνωση, απαιτείται αποστολή αιτήματος στο helpdesk.tuc.gr, με την επιθυμητή ημερομηνία, ώρα, και διάρκεια συνεδρίασης, τα τερματικά Η323 που θα χρησιμοποιηθούν και τα συμμετέχοντα μέλη με τα emails τους (ιδρυματικά για τα μέλη του Πολυτεχνείου Κρήτης) στα οποία θα σταλεί η πρόσκληση.