Mετά από εισήγηση της Επιτροπής Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έγκριση της Διοίκησης του Ιδρύματος, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 91 του νόμου 5094/2024 με τίτλο «Σταδιακή κατάργηση χαρτιού εκτύπωσης - Τροποποίηση άρθρου 227 ν. 4957/2022» στα ΑΕΙ, δικαίωμα εκτύπωσης έχουν μόνο οι φοιτητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό (ΔΕΠ, ΕΤΕΠ, ΕΕΔΙΠ, ΕΕΠ) του Ιδρύματος.
Συγκεκριμένα, ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο παρέχονται:
Επιπλέον παρέχεται:
Οι μονάδες εκτύπωσης των χρηστών αρχικοποιούνται δύο φορές το χρόνο, στην αρχή κάθε εξαμήνου. Τυχόν υπόλοιπο μονάδων εκτύπωσης του χειμερινού εξαμήνου ενός χρήστη, προστίθεται αυτόματα στις μονάδες του εκτύπωσης του εαρινού εξαμήνου, για το ίδιο ακαδημαϊκό έτος.
Η μεταφορά μονάδων μεταξύ χρηστών, δεν επιτρέπεται.
Για την καλύτερη διαχείριση των πόρων αλλά και του κόστους της υπηρεσίας εκτύπωσης, έχει υιοθετηθεί η παρακάτω πολιτική χρέωσης σελίδων:
ΠΡΟΣΟΧH: Λόγω του υψηλού κόστους εκτύπωσης και προς αποφυγή ατυχών εκτυπώσεων, οι έγχρωμοι εκτυπωτές είναι σε κατάσταση paused και ενεργοποιούνται από το προσωπικό του Μηχανογραφικού Κέντρου μετά από επιβεβαίωση του χρήστη.
Το εκπαιδευτικό προσωπικό του ιδρύματος μπορεί να κάνει εκτυπώσεις που σχετίζονται με την εξεταστική διαδικασία (θέματα εξετάσεων εργαστηρίων, μαθημάτων, τυπολόγια κ.α.) χωρίς περιορισμό στις μονάδες εκτύπωσης.
Οι παραπάνω εκτυπώσεις θα γίνονται σε ειδικούς εκτυπωτές που βρίσκονται σε ασφαλή χώρο στο Τμήμα Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για το σκοπό αυτό. Οι χρήστες θα μπορούν να στείλουν εκτύπωση είτε από τους κοινόχρηστους υπολογιστές του Μηχανογραφικού Κέντρου, είτε μέσω της Υπηρεσίας Web-Print.
Οι εκτυπωτές αυτοί θα βρίσκονται πάντα σε κατάσταση παύσης (paused), και το εκπαιδευτικό προσωπικό θα πρέπει να επικοινωνεί με το Γραφείο Αρωγής (helpdesk) του Τμήματος Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής (Tηλ. 28210-37400, Email: admin<στο>isc.tuc.gr), για την οριστικοποίηση κάθε τέτοιας εκτύπωσης και την παραλαβή της.
Για τη δημιουργία του προσωπικού λογαριασμού e-Υπηρεσιών κάθε χρήστη και την πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ιδρύματος είναι απαραίτητη η συλλογή στοιχείων προσωπικού χαρακτήρα.
α) Στοιχεία Ταυτοποίησης Χρήστη
Τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την ταυτοποίηση του χρήστη είναι το Επώνυμο, Όνομα, Όνομα Πατρός, Όνομα Μητρός και το ΑΜΚΑ. Τα στοιχεία αυτά αποθηκεύονται στον κεντρικό διακομιστή πιστοποίησης κι εξουσιοδότησης χρηστών του Ιδρύματος (LDAP) και χρησιμοποιούνται από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ιδρύματος.
β) Στοιχεία Επικοινωνίας
Τα στοιχεία επικοινωνίας με το χρήστη είναι η προσωπική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και ο αριθμός τηλεφώνου (κινητό). Τα στοιχεία αυτά χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την αποστολή των στοιχείων του λογαριασμού e-Υπηρεσιών όταν αυτός δημιουργείται, ή σε περίπτωση απώλειας του κωδικού πρόσβασης του λογαριασμού.
Όσον αφορά στους φοιτητές, τα στοιχεία επεξεργασίας αποστέλλονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και συλλέγονται μέσω της εφαρμογής του φοιτητολογίου του Ιδρύματος.
Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό προσωπικό, το διοικητικό προσωπικό και λοιπές κατηγορίες τα στοιχεία επεξεργασίας συλλέγονται από τους ίδιους τους χρήστες, μέσω των ηλεκτρονικών αιτήσεων δημιουργίας λογαριασμού.
Τα στοιχεία ταυτοποίησης χρήστη, δύναται να διαβιβαστούν σε εσωτερικά πληροφοριακά συστήματα που εποπτεύονται από το Πολυτεχνείο Κρήτης, καθώς και σε εξωτερικά πληροφοριακά συστήματα, που εποπτεύονται από το «Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο – GUNet», το «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών κι Έρευνας – GRNet», «το Σύνδεσμο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – HEALLink» και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις διοικητικές διαδικασίες του Ιδρύματος.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε να ασκήσετε κάποιο από τα δικαιώματα του Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), (δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης, περιορισμού, εναντίωσης, λήθης, φορητότητας κ.λπ.) παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Γραφείο Αρωγής του Τμήματος Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής στο email admin<στο>isc.tuc.gr και τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων στο email dpo<στο>isc.tuc.gr.
Η υπηρεσία εκτυπώσεων παρέχεται από τις 09.00 το πρωί έως τις 20.30 το βράδυ.
Αφού έχετε αποθηκεύσει τα έγγραφά σας στον προσωπικό χώρο (Ζ), από την εκάστοτε εφαρμογή που χρησιμοποιείτε, επιλέγετε την λειτουργία εκτύπωσης. Συνήθως βρίσκεται στο μενού File και είναι η επιλογή Print. Τότε εμφανίζεται ένα παράθυρο εκτύπωσης παρόμοιο με αυτό που φαίνεται στο παρακάτω Σχήμα:
Επίσης, πατώντας το κουμπί Properties που βρίσκεται δίπλα από το όνομα του εκτυπωτή, μπορείτε να ορίσετε κάποιες επιπλέον ιδιότητες της εκτύπωσης, όπως φαίνεται στο παρακάτω Σχήμα:
Πατώντας το πλήκτρο OK, το έγγραφο του χρήστη στέλνεται προς εκτύπωση στον εκτυπωτή που έχει επιλεγεί. Πιο συγκεκριμένα το έγγραφο αποστέλλεται στην «ουρά» του εκτυπωτή (Print Spooler) η οποία διαχειρίζεται τις αιτήσεις εκτύπωσης όλων των χρηστών. Για κάθε εκτυπωτή ενεργοποιείται μία ξεχωριστή ουρά.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την πορεία της εκτύπωσης σας από τον υπολογιστή σας ή από τις οθόνες αφής που βρίσκονται στο χώρο των εκτυπωτών καθώς και το ιστορικό των εκτυπώσεων σας μέσω της εφαρμογής παρακολούθησης προσωπικών εκτυπώσεων.
Για να δείτε την ουρά εκτυπώσεων του εκτυπωτή που χρησιμοποιήσατε μπορείτε:
Να επιλέξετε από το κεντρικό μενού των Windows τις επιλογές Start/Devices and Printers ή από το εικονίδιο του εκτυπωτή κάτω αριστερά στην μπάρα εργασίας Taskbar και από τη λίστα με τους εκτυπωτές του Μηχανογραφικού Κέντρου που θα εμφανιστούν να κάνετε διπλό κλικ στον εκτυπωτή όπου στείλατε εντολή εκτύπωσης, όπως φαίνεται στο παρακάτω Σχήμα.
Τότε θα εμφανιστούν τα περιεχόμενα της ουράς του εκτυπωτή, όπου μπορείτε να δείτε τη λίστα με όλα τα έγγραφα που έχουν σταλεί για εκτύπωση και να ελέγξετε τη σειρά στην οποία θα εκτελεστεί η εκτύπωσή σας.
Όταν η εκτύπωσή σας ολοκληρωθεί θα σας σταλεί αντίστοιχο μήνυμα που θα σας καλεί να παραλάβετε τα εκτυπωμένα έγγραφα από τον εκτυπωτή.
Στο χώρο των εκτυπωτών του Μηχανογραφικού Κέντρου υπάρχουν εγκατεστημένες οθόνες αφής, στις οποίες οι χρήστες μπορούν να δουν ανά εκτυπωτή:
Από την Εφαρμογή Παρακολούθησης Προσωπικών Εκτυπώσεων, οι χρήστες μπορούν να ελέγξουν τις μονάδες εκτύπωσης που διαθέτουν, να δουν τις εκτυπώσεις που έχουν πραγματοποιήσει στο παρελθόν και να παραχωρήσουν μονάδες εκτύπωσης σε άλλους χρήστες.