Αυτός ο οδηγός περιγράφει τη διαδικασία ρυθμίσεων για τη δημιουργία ομάδων φοιτητών στην πλατφόρμα Moodle. Καλύπτει κυρίως την περίπτωση όπου τα μέλη της κάθε ομάδας δηλώνονται από τους ίδιους τους φοιτητές και όχι από το διδάσκοντα του μαθήματος.
Ενδεικτική εφαρμογή είναι η εκπόνηση εργασιών από ομάδες φοιτητών ενός μαθήματος. Ή χρονοπρογραμματισμός συναντήσεων ανά ομάδα.
Προσοχή: οι περισσότερες ενέργειες που περιγράφονται παρακάτω και εμφανίζονται στις εικόνες από το Moodle, προϋποθέτουν να έχετε επιλέξει "Turn editing on" για το μάθημα, για να εμφανιστούν οι επιλογές διαχείρισης.
Ο διδάσκοντας πρέπει αρχικά να δημιουργήσει τις ομάδες φοιτητών. Το πλήθος των ομάδων που πρέπει να δημιουργηθούν, εξαρτάται από το μέγιστο αριθμό φοιτητών που επιτρέπονται ανά ομάδα.
Εάν για παράδειγμα υπάρχουν 200 εγγεγραμμένοι φοιτητές, και επιτρέπονται έως 3 φοιτητές ανά ομάδα, θα πρέπει να δημιουργηθούν τουλάχιστον 200/3 = 67 ομάδες.
Εφόσον επιτρέπονται και λιγότεροι των 3 φοιτητών ανά ομάδα, ενδεχομένως θα χρειαστεί να δημιουργηθούν περισσότερες ομάδες. Στην περίπτωση που δε συμμετάσχουν όλοι οι φοιτητές σε κάποια ομάδα, κάποιες ομάδες μπορεί να μείνουν χωρίς μέλη.
Το πλήθος των ομάδων μπορεί να αυξομειωθεί οποτεδήποτε χρειαστεί.
Οι ομάδες μπορεί να ανήκουν σε κατηγορίες ομάδων. Το Moodle τις ονομάζει groupings. Εάν για παράδειγμα επιτρέπεται να υπάρχουν διαφορετικές ομάδες για διαφορετικές εργαστηριακές ασκήσεις, τότε μπορείτε να δημιουργήσετε ένα διαφορετικό grouping (με τις αντίστοιχες ομάδες) για κάθε εργαστήριο. Τα groupings εξυπηρετούν σε άλλα σημεία ακόμα και στην περίπτωση που έχετε σταθερές ομάδες για όλη τη διάρκεια του μαθήματος.
Παρακάτω περιγράφεται η διαδικασία για τη δημιουργία ενός grouping και την αυτόματη δημιουργία μεγάλου πλήθους ομάδων σε αυτό το grouping.
Επιλογή ενότητας διαχείρισης ομάδων (Εικόνα 1)
Δημιουργία ομάδας ομάδων (grouping) (Εικόνα 2,3)
Μαζική δημιουργία ομάδων (Εικόνα 4,5)
Μετά από αυτά τα βήματα θα έχουν δημιουργηθεί οι ομάδες. Μπορείτε να τις δείτε και να τις διαχειριστείτε από την ενότητα Users→groups του μαθήματος.
Στο παρακάτω βήμα θα περιγραφεί πως να επιτρέψετε στους φοιτητές να δηλώσουν ομάδα.
Μπορείτε να επιτρέψετε στους εγγεγραμμένους φοιτητές του μαθήματος να δηλώσουν οι ίδιοι σε ποια ομάδα θα ανήκουν.
Για να το κάνετε, δημιουργείτε μία νέα δραστηριότητα του μαθήματος (Course Activity), του τύπου "Group Choice".
Δημιουργία νέας δραστηριότητας (activity) (Εικόνα 6)
Επιλογή είδους activity (Εικόνα 7)
Ρυθμίσεις (Εικόνα 8 και 9)
Κάνετε τις εξής ρυθμίσεις
Μετά από αυτό, οι φοιτητές βλέπουν στη σελίδα του μαθήματος τη σχετική δραστηριότητα, και μπορούν να επιλέξουν μία ομάδα (Εικόνα 10,11). Για όσο διάστημα είναι ανοικτή η επιλογή ομάδων (βλέπε επιλογή "Restrict answering period" και "Allow choice to be updated" παραπάνω), μπορούν να αλλάξουν την επιλογή τους.
Οι διδάσκοντες μπορούν να εξάγουν τα στοιχεία σε Excel.