Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

23
Ιουν

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κου Τσεμπερά Ιωάννη - Σχολή ΜΗΧΟΠ
Κατηγορία: Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας   ΜΗΧΟΠ  
ΤοποθεσίαΜ1 - Κτίριο ΜΗΧΟΠ, Μ1.213
Ώρα23/06/2016 10:15 - 11:15

Περιγραφή:
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ Σχολή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Εξεταζόμενος φοιτητής: Τσεμπεράς Ιωάννης Θέμα Διπλωματικής Εργασίας: «Μελέτη απόδοσης μηχανήματος ολομέτωπης κοπής με εξισορρόπηση των γεωστατικών τάσεων κατά τη διάνοιξη σήραγγας του μετρό Αθηνών» Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή: Καθ. Εξαδάκτυλος Γεώργιος (επιβλέπων) Επ. Καθ. Στειακάκης Εμμανουήλ Δρ. Λιόλιος Παντελής Περίληψη Κατά το στάδιο της μελέτης και της εκτέλεσης ενός έργου, η πρόβλεψη της απόδοσης μιας μηχανής ολομέτωπης κοπής (TBM) είναι μεγάλης σημασίας για τον χρόνο περάτωσης και το κόστος του έργου. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την ανάλυση και την συσχέτιση των λειτουργικών παραμέτρων μηχανήματος τύπου ασπίδας εξισορρόπησης εδαφικής πίεσης (EPB) με τους γεωλογικούς σχηματισμούς που διατρήονται. Συγκεκριμένα μελετάται ένα τμήμα επέκτασης του Μετρό Αθηνών μήκους περίπου 1.8 km που εκτείνεται από το Φρέαρ Αργυρούπολης έως τον σταθμό του Ελληνικού. Το συγκεκριμένο τμήμα καταλαμβάνει την χιλιομετρική θέση (Χ.θ) 13+335 έως την Χ.θ 15+048. Το γεωλογικό υπόβαθρο είναι κατά κύριο λόγο Αθηναϊκός σχιστόλιθος με µεταψαµµίτη - µεταϊλυόλιθο, µαύρο αργιλικό σχιστόλιθο µε ενστρώσεις µεταψαµµίτη – µεταϊλυολίθου καθώς και νεογενείς και κλαστικούς σχηματισμούς. Η επιλογή του EPB-TBM για το έργο υπαγορεύεται από τα εδαφικά χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις που αφορούν στην ελαχιστοποίηση των επιφανειακών καθιζήσεων. Για την εκτίμηση της απόδοσης του μηχανήματος κατά την εκσκαφή της υπόψιν σήραγγας γίνεται μελέτη της μεταβολής των κυριότερων λειτουργικών παραμέτρων της μηχανής ΕΡΒ με τον συναντώμενο γεωλογικό σχηματισμό. Οι λειτουργικές παράμετροι που μελετήθηκαν για κάθε γεωλογικό σχηματισμό ξεχωριστά είναι πρώτα η δύναμη ώθησης, η γωνιακή ταχύτητα περιστροφής και η εδαφική πίεση που ελέγχεται από τον χειριστή, και μετά οι παράμετροι απόδοσης της μηχανής όπως είναι ο ρυθμός διείσδυσης, η ροπή στρέψης, η αναλισκόμενη ισχύς της μηχανής, η ειδική ενέργεια και ο συντελεστής κοπής (λόγος δύναμης κύλισης προς δύναμη ώθησης ανά κοπτικό δίσκο ή άκρο). Η μελέτη αυτή οδήγησε σε χρήσιμα συμπεράσματα που αφορούν την απόδοση της συγκεκριμένης μηχανής στο υπόψιν έργο.
© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012