Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

05
Ιουν

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Σεριάτου Ρεγγίνας- Σχολή ΑΡΜΗΧ
Κατηγορία: Παρουσίαση Ερευνητικής Εργασίας  
ΤοποθεσίαΓ4 - Κτίριο Γ4
Ώρα05/06/2024 12:33 - 12:33

Περιγραφή:

Ονοματεπώνυμο:ΡΕΓΓΙΝΑ ΣΕΡΙΑΤΟΥ


Τίτλος:Εισαγωγή της έννοιας του αυτισμού στο σχεδιασμό: Aπό τον χώρο, στη μικροκλίμακα
Title:Introduction to the notion of autism into product design: From the large scale of the space, to the microscale of an object 

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024 10.00μμ
Tie Lab

Εξεταστική Επιτροπή

Καθηγητής Ουγγρίνης  Κωνσταντίνος 
Επίκουρος Καθηγητής Τέσσας Χρήστος
Επίκουρη  Καθηγήτρια Μανδαλάκη Μαρία

Περίληψη

Η αρχιτεκτονική βασίζεται σε κανόνες και μεταβλητές που ορίζουν το ανθρώπινο σώμα ως βιωματικό όχημα, το οποίο δέχεται επιρροές και ερεθίσματα από το περιβάλλον που το περικλείει. Συνειδητά ή ασυνείδητα, αντιλαμβανόμαστε τον χώρο γύρω μας με πρωταρχικό εργαλείο τις αισθήσεις. Η σύνδεση του χώρου και των αισθήσεων έχει αποτελέσει παράγοντας διαμόρφωσης βιωμάτων και ψυχολογικών διαθέσεων. 
Τι συμβαίνει όμως όταν προκύπτουν αισθητηριακές διαταραχές; Κατά πόσο ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός αλλά και ο σχεδιασμός αντικειμένων επηρεάζουν;
Η παρούσα εργασία εισάγει τον αναγνώστη στην έννοια του αυτισμού, παραθέτοντας τα χαρακτηριστικά  της διαταραχής. Γίνεται λόγος για τη σχέση αρχιτεκτονικής και ατόμου στο φάσμα, και περιγράφεται η χωρική εμπειρία υπό το πρίσμα του αυτισμού. Θέτει και απαντάει το ερώτημα, ποιοι είναι οι σχεδιαστικοί κανόνες που μπορούν να εφαρμοστούν για τη δημιουργία ενός ισορροπημένου περιβάλλοντος αλλά και με ποιον τρόπο μπορεί το άτομο εκ των προτέρων να προετοιμαστεί για τις ήδη υπάρχουσες χωρικές συνθήκες. Από τον ευρύτερο χώρο εστιάζει σε σημείο του, εισάγοντας την έννοια της κρυψώνας και εξετάζει τον ρόλο της σε διαδραστικές κατασκευές. Τέλος, αναλύει τις ιδιότητες και την θεραπευτική προσέγγιση του αντικειμένου στο πλαίσιο της χωρικής εμπειρίας.

Abstract 

Architecture is defined by rules and variables that define the human body as a vehicle of experiences, able to be influenced and affected from the environment it is in. Subconsciously or not, we perceive the world around us using our senses as our primarily tool. It is that connection between space and our senses that is the defining factor of our experiences, emotions and of our psychological moods. 
What happens however, in the case where sensational disorders come in play? How much does the architectural design, but also the design of individual objects themselves, have an effect in that scenario?
This research will introduce the reader in the notion of autism, by focusing on the characteristics of the disorder. There will be analysis of the relationship between architecture and an individual in the spectrum of autism, and the conception of space from that individual will be described. The question set and answered by this research, focuses on which are the designing rules that could be applied in order to create a balanced environment for such an individual, along with the ways in which such a person could be prepared prior to their entrance in a pre-established space. From the overall space, this analysis will also focus on a specific location, introducing the notion of a hiding place, and examines its role in interactive constructions. Finally, it analyzes the properties and the therapeutic approach of product design in the context of space perception. 


 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012