Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

12
Ιουν

Παρουσίαση Διπλωματικής εργασίας κ.Χατζηασλάν Ελένης-Δέσποινας- Σχολή ΑΡΜΗΧ
Κατηγορία: Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας  
ΤοποθεσίαΓ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
Ώρα12/06/2024 10:00 - 11:00

Περιγραφή:

Ονοματεπώνυμο:Ελένη Δέσποινα Χατζηασλάν 

Τίτλος:The artium quarter: σύμπλεγμα παραστατικών χώρων στη Θεσσαλονίκη
Title:The artium quarter: a complex of performance spaces in Thessaloniki

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2024 10.00 π.μ.
Σχεδιαστήριο 1ου έτους

Εξεταστική Επιτροπή

Αναπληρωτής Καθηγητής   Γιάννης Τσάρας(επιβλέπων)
Καθηγητής Ανδρεαδάκης δημήτριος
Καθηγητής Ουγγρίνης Κων/νος

Περίληψη

Παρατηρώντας τον πολεοδομικό ιστό του νότιου παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης και σε νοητό κάναβο τριακοσίων μέτρων, εντοπίζονται χαμένοι αρχιτεκτονικοί θησαυροί, που χρονολογούνται περίπου στα τέλη του 1800. Έπειτα από διαδοχικές κατατμήσεις της αγροτικής περιοχής «των εξοχών», που επέβαλε η αύξηση του πληθυσμού και η αστικοποίηση, εμφανίστηκαν σε αυτή την περιοχή σημαντικής αρχιτεκτονικής και ιστορικής αξίας κτίρια. Στην κάποτε συνοικία Εξοχών υπήρχαν εκατό οικίες, από τις οποίες σώζονται 21 κατά μήκος της οδού βασ. Όλγας. Ένας από αυτούς τους «χαμένους θησαυρούς» αποτελεί αντικείμενο μελέτης για την παρούσα διπλωματική εργασία. Πρόκειται για ένα χώρο έκτασης 10.000 τ.μ. στο οποίο βρίσκεται και το κτίριο της πρώην Ιταλικής πρεσβείας, συνολικού εμβαδού 900 τ.μ.. Τις τελευταίες δεκαετίες το μεγαλύτερο μέρος του οικοπέδου και το κτίριο παραμένει αναξιοποίητο. Η εργασία στοχεύει στη διαμόρφωση ενός συμπλέγματος υβριδικών παραστατικών χωρών, δημιουργώντας έναν σύνδεσμο πολιτισμού ανάμεσα στο βασιλικό θέατρο, το ίδρυμα ΜΙΕΤ και το Μέγαρο Μουσικής, που ισαπέχουν. Ταυτόχρονα αποτελεί συνέχεια του δικτύου πάρκων του παραλιακού μετώπου. Για τον σχεδιασμό τόσο του εξωτερικών, όσο και των εσωτερικών χώρων επιλέχθηκε μια ιδιαίτερη μορφή κανάβου, που προέκυψε από την συνύφανση του 4 επί 6 (κανάβου του Ξ. Παιονίδη) και του 12 επί 12 (που καλύπτει της σύγχρονες απαιτήσεις σχεδιασμού παραστατικών χώρων).


 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012