Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Κυτάκη Εμμανουέλας κ.Θυμάκη Αγγελικής - Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • Συντάχθηκε 31-03-2025 11:29 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ4 - Κτίριο Γ4
    Έναρξη: 02/04/2025 14:00
    Λήξη: 02/04/2025 15:00

    Ονοματεπώνυμο:Θυμάκη Αγγελική Κυτάκη Εμμανουέλα

    Τίτλος:«Μουσείο και Φυσικός Φωτισμός: Συνθέτοντας Ταυτότητα μέσω του Φωτός»
    Τitle:“Museum and Natural Lighting: Composing Identity through Light”

    Τετάρτη 2 Απριλίου 2025, 14:00 μ.μ.
    Αίθουσα Γ4(αίθουσα συνελεύσεων)

    Εξεταστική Επιτροπή
        
    Επίκουρη Καθηγήτρια Άννα Καραγιάννη (επιβλέπουσα)
    Καθηγητής Γιάννης Τσάρας     
    Επίκουρος  Καθηγητής Χρήστος Τέσσας 


    Περίληψη

    Πώς επηρεάζει η μελέτη του φυσικού φωτός τον σχεδιασμό του
    μουσείου Στην εργασία διερευνάται η σχέση μουσείου φυσικού
    φωτός σε σχέση με τη σύνθεση, την ανάδειξη των εκθεμάτων και τη
    δημιουργία νέων βιωματικών εμπειριών Γίνεται ιστορική αναδρομή
    στη χρήση του φυσικού φωτός ως προς τη θρησκευτική και συμβολική
    του διάσταση στους αρχαίους ναούς, έως τη σύγχρονη μουσειακή
    αρχιτεκτονική και τη μετατροπή του σε λειτουργικό και καλλιτεχνικό
    στοιχείο Το φυσικό φως εξετάζεται ως εργαλείο σχεδιασμού που
    επηρεάζει την ατμόσφαιρα και την αντιληπτική εμπειρία, μέσω
    διαφόρων τεχνικών όπως φεγγίτες και ανακλαστήρες Παράλληλα
    ερευνάται η αλληλεπίδραση του με υλικά, όπως γυαλί και πέτρα που
    ενισχύουν τη δυναμική του χώρου Παραδείγματα που αναλύονται
    όπως το Εβραϊκό Μουσείο στο Βερολίνο και το Chichu Art Museum
    στην Ιαπωνία, αναδεικνύουν τη δυναμική σχέση αρχιτεκτονικής,
    φωτός και συναισθηματικής εμπειρίας αλλά και τη σύνδεση με το
    φυσικό περιβάλλον Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της ιδέας
    ότι ο σχεδιασμός των μουσειακών χώρων δεν αφορά μόνο τη δομή
    αλλά και τη δημιουργία μίας πολυαισθητηριακής εμπειρίας στην οποία
    μόνο το φυσικό φως μπορεί να είναι το στοιχείο σύνδεσης του
    παρελθόντος με το παρόν και του υλικού με το άυλο

    Abstract 

    This thesis investigates the role of natural light in museum design,
    focusing on its capacity to shape spatial composition, enhance
    exhibitions, and generate immersive, experiential environments. Tracing
    its historical use from the symbolic and religious connotations of ancient
    temples to its contemporary application in museum architecture, the
    study highlights natural light as both a functional and artistic element.
    Emphasis is placed on its use as a design tool that affects atmosphere
    and perception through architectural strategies such as skylights, light
    wells, and reflective surfaces. The interaction between natural light and
    materials particularly glass and stone is examined for its capacity to
    animate space and evoke emotional responses. Through the analysis of
    case studies including the Jewish Museum in Berlin and the Chichu Art
    Museum in Japan, the thesis explores how light mediates the
    relationship between architecture, visitor experience, and the
    surrounding natural environment. Ultimately, the research argues that
    museum design transcends structural concerns, positioning natural light
    as a critical medium that bridges past and present, the tangible and the
    intangible, and enhances the museum's role as a site of cultural and
    sensory engagement.
     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012