Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Παππίδη Αννας -Παγώνας κ.Τσίντζελη Δάφνης-Αναστασίας - Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • Συντάχθηκε 04-03-2025 15:21 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ2 - Κτίριο Γ2
    Έναρξη: 05/03/2025 15:00
    Λήξη: 05/03/2025 16:00

    Ονοματεπώνυμο:Άννα Παγώνα Παπίδη Τσίντζελη Δάφνη -Αναστασια 


    Τίτλος:Beyond the 4th wall:  

    Από το Θέατρο στην Τέχνη της Εμβύθισης-  

    Μεθοδολογίες και Εργαλεία Σχεδίασης 


    Τitle:Beyond the 4th wall: 

     From Theatre to the Art of Immersion-  

    Methodologies and Design Tools 

     

    Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025, 15.00 μ.μ. 

    Αίθουσα Παλιό Γυμναστήριο  


    Εξεταστική Επιτροπή 


    Καθηγητής Κωνσταντίνος-Αλκέτας Ουγγρίνης (επιβλέπων) 

    Επίκουρος Καθηγητής Σπυρίδων Κακάβας  

    Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μανδαλάκη Μαρία 
     

     

    Περίληψη 

     

    Η εργασία  εξετάζει τη σχέση της εμβύθισης και του αφηγήματος στον θεατρικό χώρο. Ακολουθώντας τη μεθοδολογία της σκηνογραφίας,αναζητείται μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση και τρόποι με τους οποίους μπορεί να ενισχυθεί η θεατρική εμπειρία. 

    Το θέατρο, ως ζωντανή μορφή τέχνης, έχει αποτελέσει διαχρονικά ένα περιβάλλον καθηλωτικής εμπλοκής για το κοινό. Στη σύγχρονη σκηνή, τα όριά του διευρύνονται, αφήνωντας χώρο για την ένταξη και τον πειραματισμό νέων προσεγγίσεων και τεχνολογιών που μετατρέπουν την εμπειρία του θεατή σε ένα πολυαισθητηριακό βίωμα. 

    Από την άλλη, οι εμβυθιστικοί χώροι τέχνης - εγκαταστάσεις (Installations) αποτελούν ιδανικές μελέτες περίπτωσης. Ο συνδυασμός της πολυαισθητηριακής προσέγγισης, των τεχνολογικών εργαλείων και του ενσωματωμένου στο χώρο αφηγήματος επιτυγχάνει τη μετάβαση του θεατή από παθητικό δέκτη σε ενεργό συμμετέχοντα.  

    Στόχος της ερευνητικής είναι να μελετήσει με ποιους τρόπους επιτυγχάνεται η εμβύθιση του χρήστη σε διαφορετικά περιβάλλοντα και πολύ περισσότερο πως μπορεί η σκηνογραφική πρακτική να αξιοποιήσει εργαλεία και τεχνικές που να ενισχύουν την θεατρική εμπειρία. 

    Μέσα από τη συγκριτική μελέτη των δύο πρακτικών, επιχειρείται η σύνθεση θεωρίας και πράξης, προτείνοντας αφηγηματικά, χωρικά και τεχνολογικά εργαλεία σχεδίασης μιας εμβυθιστικής παράστασης και ένα οδηγός σχεδίασης. Η ερευνητική εργασία αποσκοπεί να προσφέρει  μια  δυναμικά εξελισσόμενη εργαλειοθήκη στην οποία μπορούν συνεχώς να εισάγονται νέα εργαλεία και τεχνικές και ονομάζεται “B4W”. 

     

    Abstract 

     

    The paper examines the relationship between immersion and narrative in the theatrical space. Following the methodology of scenography, it seeks an anthropocentric approach and ways in which the theatrical experience can be enhanced. 

    Theatre, as a living art form, has long been an environment of immersive engagement for audiences. On the contemporary stage, its boundaries are expanding, leaving room for the integration and experimentation of new approaches and technologies that transform the spectator's experience into a multi-sensory experience. 

    On the other hand, immersive art-installation spaces (Installations) are ideal case studies. The combination of a multi-sensory approach, technological tools and the narrative embedded in the space achieves the transition of the viewer from a passive receiver to an active spectator.  

    The aim of this research is to study the ways in which the immersion of the user in different environments is achieved and, more importantly, how scenic practice can utilize tools and techniques that enhance the theatrical experience. 

    Through the comparative study of the two practices, the synthesis of theory and practice is attempted, proposing narrative, spatial and technological tools for designing an immersive performance. The research work aims to offer a dynamically evolving immersion toolbox, called “B4W”, into which new tools and techniques can be continuously introduced.  
     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012