Συντάχθηκε 12-02-2025 10:22
Ενημερώθηκε:
12-02-2025 10:23
Τόπος:
Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
Έναρξη: 13/02/2025 18:00
Λήξη: 13/02/2025 19:00
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2025, 18:00
https://tuc-gr.zoom.us/j/94680567880?pwd=7G7aafboJZaExa4lIoLFfamsL5Kb7j.1
Ονοματεπώνυμο: ΣΠΑΝΔΑΓΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ---ΕΦΡΑΙΜ
Θέμα: Επίλυση του προβλήματος δρομολόγησης συνεργατικού στόλου επίγειων και μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων για παράδοση πακέτων
Title: Solving the Routing Problem of a Collaborative Fleet of Ground and Unmanned Aerial Vehicles for Package Delivery
Εξεταστική Επιτροπή
- ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Καθηγητής (επιβλέπων)
- ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ, ΕΔΙΠ
- ΜΑΤΣΑΤΣΙΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ομότιμος Καθηγητής
Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην μελέτη ενός μοντέλου συνεργατικής δρομολόγησης επίγειων ηλεκτρικών και μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (drones) στο πλαίσιο της διανομής πακέτων. Αυτή η προσέγγιση αφορά την μεταφορά αγαθών με έναν τρόπο που είναι ταυτόχρονα αποδοτικότερος και οικολογικά βιώσιμος, ανταποκρινόμενος στη σύγχρονη ανάγκη για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Πιο συγκεκριμένα, το προτεινόμενο μοντέλο ορίζει την αλληλεπίδραση μεταξύ επίγειων και εναέριων οχημάτων ως εξής: Τα επίγεια οχήματα θα λειτουργούν ως βάσεις από τις οποίες τα drones θα απογειώνονται από καθορισμένα σημεία στάθμευσης. Στην συνέχεια, τα drones θα διανέμουν τα πακέτα απ' ευθείας στους γειτονικούς παραλήπτες, χωρίς να χρειαστεί να κινηθούν σε μεγάλη εμβέλεια (η οποία είναι ένας από τους κύριους περιορισμούς τους) , παρέχοντας μία αποδοτική λύση για την διανομή. Η μειωμένη ενεργειακή κατανάλωση επιτυγχάνεται κυρίως επειδή τα drones μεταφέρουν μικρότερα φορτία σε σύγκριση με ένα πιο συμβατικό μοντέλο με αποκλειστική χρήση επίγειων οχημάτων, τα οποία είναι πιο βαριά και μεταφέρουν σχεδόν όλα τα πακέτα κατά μήκος μεγάλων αποστάσεων. Η εργασία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός εξελικτικού αλγορίθμου που θα δέχεται ως ορίσματα τα δεδομένα των σημείων στάσης των οχημάτων, την τοποθεσία και τη ζήτηση των πελατών, καθώς και τις εμβέλειες και τα όρια χωρητικότητας των μεταφορικών μέσων, προκειμένου να προτείνει μια βέλτιστη διαδρομή με τη χαμηλότερη δυνατή ενεργειακή κατανάλωση.
Abstract
This thesis aims to study a collaborative routing model for ground electric vehicles and unmanned aerial vehicles (drones) within the context of package delivery. This approach is aimed at transporting goods in a way that is both more efficient and ecologically sustainable, responding to the contemporary need to reduce atmospheric pollution. The proposed model defines the interaction between ground and aerial vehicles as follows: Ground vehicles will act as bases from which drones will be launched from designated parking spots. Subsequently, the drones will distribute the packages directly to neighboring recipients, avoiding the need to move over long distances (which is one of their main limitations), thus providing an efficient solution for delivery. The reduced energy consumption is mainly achieved because the drones carry smaller loads compared to a more conventional model with exclusive use of ground vehicles, which are heavier and transport almost all the packages over long distances. The thesis will focus on the development of an evolutionary algorithm that will take as parameters the data of the vehicle stopping points, the location and demand of the customers, as well as the ranges and capacity limits of the transport means, in order to propose an optimal route with the lowest possible energy consumption.