Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασιας κ. ΠΑΝΑΓΑΚΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 07-01-2025 10:13 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 10/01/2025 11:00
    Λήξη: 10/01/2025 12:00

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
    Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
    Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών

     

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2025, 11:00
    https://tuc-gr.zoom.us/j/93570661719?pwd=wapKB9AgbucOouXaqaLxu6O9e0lKfB.1

    Ονοματεπώνυμο: ΠΑΝΑΓΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

    Θέμα: Επιχειρηματικό σχέδιο για την αναβάθμιση του εξοπλισμού μιας βιοτεχνίας επιπλοποιίας

    Title: Business plan to support the equipment upgrade of a furniture manufacturing Company

    Εξεταστική Επιτροπή

    • ΜΟΥΣΤΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, Καθηγητής (επιβλέπων)
    • ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Καθηγητής
    • ΜΠΑΚΑΤΣΑΚΗ ΜΑΡΙΑ , ΕΔΙΠ

    Περίληψη

    H επιπλοποιία αποτελεί σημαντικό κλάδο της παγκόσμιας οικονομίας διαχρονικά, καθότι το έπιπλο καλύπτει βασικές ανθρώπινες ανάγκες, ενώ πέραν της χρηστικής του πλευράς διαθέτει και διακοσμητικό χαρακτήρα. Από τις αρχές του 215" αιώνα, η εκβιομηχάνιση του επίπλου, όντας αναπόφευκτη λόγω κυρίως της υψηλής ζήτησης, και η τεχνολογική εξέλιξη των μηχανημάτων επιπλοποιίας, οδήγησε σε μεγαλύτερες και ταχύτερες παραγωγές. Ενότητα 1: Στο προς εκπόνηση επιχειρηματικό σχέδιο αναβάθμισης εξοπλισμού, στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας, θα αξιολογηθεί η επενδυτική δαπάνη που σκοπεύει να κάνει μια βιοτεχνία επιπλοποιίας με έδρα τον Πειραιά Αττικής και κύρια ενασχόληση την κατασκευή ερμαρίων, συρταριέρων και βιβλιοθηκών. Ενότητα 2: Σκοπός του επιχειρηματικού σχεδίου είναι να απαντήσει στους ιδιοκτήτες εάν η στρατηγική που θα ακολουθηθεί θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την αύξηση κερδών μέσω της αύξησης του κύκλου εργασιών σε σχέση με τους ανταγωνιστές αλλά και την όσο το δυνατόν μείωση κόστους παραγωγής. Από τη βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής αναμένεται να επωφεληθεί και ο τελικός αγοραστής του παραγόμενου προϊόντος καθώς, παρόλο το αρχικό κόστος επένδυσης, η τιμή του τελικού προϊόντος θα μείνει αμετάβλητη, ίσως και να μειωθεί, ενώ η ποιότητά του θα βελτιωθεί, ο χρόνος δε κατασκευής θα μειωθεί. Ακόμη αναμένεται να βελτιωθούν και οι παρεχόμενες «μεταπωλητικές» υπηρεσίες επισκευής ἡ/και αντικατάστασης. Επιπρόσθετα λόγω της αύξησης του κύκλου εργασιών, αναμένεται να επωφεληθούν οι προμηθευτές της πρώτης ύλης και του εξοπλισμού καθώς και οι εργαζόμενοι της εν λόγο βιοτεχνίας μέσω μπόνους παραγωγικότητας και επιπλέον προσλήψεων. Ενότητα 3: Προκειμένου να εξεταστούν και να απαντηθούν τα παραπάνω, θα εφαρμοστεί η μεθοδολογία ως ακολούθως: Αρχικά θα αναλυθεί το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, παρουσιάζοντας τα παραγόμενα προϊόντα, τις υποδομές, το ανθρώπινο δυναμικό, το μηχανολογικό εξοπλισμό, τους προμηθευτές αλλά και τα οικονομικά στοιχεία του πρόσφατου παρελθόντος. Ακολούθως, θα αναλυθεί το εξωτερικό περιβάλλον, με τις επιχειρήσεις του κλάδου με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και των άμεσα ανταγωνιστριών, καθώς και η σύνδεση, διαχρονικά, του μεγέθους του κύκλου εργασιών με τη ζήτηση και το τεχνολογικό επίπεδο της εποχής. Εν συνεχεία θα αναλυθούν τα δυνατά και αδύνατα σημεία της επιχείρησης, οι ευκαιρίες και οι απειλές που υπάρχουν (ανάλυση SWOT), προκειμένου για την επιλογή του κατάλληλου στρατηγικού πλάνου επένδυσης. Κατά την εφαρμογή της ανάλυσης θα απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τις δυνάμεις, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές με όσο το δυνατόν πιο «ποσοτικοποιημένο» τρόπο. Για την εκπόνηση της εργασίας θα αντληθούν πληροφορίες από το διαδίκτυο, έντυπα δημοσιεύματα σε περιοδικά και εφημερίδες, συγγράμματα τεχνολογίας παραγωγής επίπλου / επιπλοποιίας καθώς και πίνακες οικονομικών στοιχείων (ισολογισμοί, καταστάσεις αποτελεσμάτων χρήσης, δείκτες αποδοτικότητας, κλπ.). Ενότητα 4: Με την ολοκλήρωση του πλάνου επένδυσης, το οποίο διαμορφώνεται σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησης και του καταναλωτικού κοινού, έχοντας γνώμονα τις οικονομικές της δυνατότητες, καθώς και με την κατάρτιση του πλάνου προώθησης των νέων προϊόντων ή/και βελτιωμένων υπηρεσιών που θα παρέχει, θα γίνει ο οικονομικός σχεδιασμός, μέσω του οποίου θα δοθούν απαντήσεις για τα αποτελέσματα μιας τέτοιου μεγέθους επένδυσης.



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012