Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διδακτορικής διατριβής κ. Δημήτριου Κωνσταντά Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 20-12-2024 15:44 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 03/01/2025 11:30
    Λήξη: 03/01/2025 12:30

    Ονοματεπώνυμο:   Δημήτριος Κωνσταντάς

    Αριθμός Μητρώου:              2013019058

     

    Τίτλος στα Ελληνικά:           Συστήματα παραγωγής και εξυπηρέτησης με ζήτηση που επηρεάζεται από την ικανοποίηση πελατών

    Τίτλος στα Αγγλικά:           Production and service systems with demand affected by customer satisfaction

        •  Επιτροπή:

    Επιβλέπων:                 Ευστράτιος Ιωαννίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης

    Πρώτο Μέλος:            Γεώργιος Αραμπατζής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης

    Δεύτερο Μέλος:         Βασίλειος Κουϊκόγλου, Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης

    Τρίτο Μέλος:              Ελευθέριος Δοϊτσίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης

    Τέταρτο Μέλος:          Δημήτριος Κουλουριώτης, Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

    Πέμπτο Μέλος:           Αλέξανδρος Ξανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

    Έκτο Μέλος:               Γεώργιος Σαχαρίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

    Περίληψη Διατριβής στα Ελληνικά:  Σε αυτή τη διατριβή παρουσιάζονται μαθηματικά μοντέλα που αναπτύχθηκαν για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η ποιότητα του προϊόντος μπορεί να επηρεάσει την κερδοφορία των συστημάτων παραγωγής, όταν οι καταναλωτές βασίζουν τα μελλοντικά μοτίβα ζήτησής τους στην ποιότητα του προϊόντος που έχουν πρόσφατα αγοράσει. Εξετάζουμε συστήματα παραγωγής, που λαμβάνουν παραγγελίες από τακτικούς και περιστασιακούς πελάτες, με τους πρώτους να έχουν υψηλότερο μέσο ρυθμό ζήτησης. Κάθε εξερχόμενο προϊόν υπόκειται σε έλεγχο ποιότητας για να αποφασιστεί εάν θα απορριφθεί ως μη συμμορφούμενο ή θα αποσταλεί σε πελάτη. Στην τελευταία περίπτωση, ο πελάτης που αγοράζει το τελικό προϊόν θα γίνει στη συνέχεια τακτικός ή περιστασιακός πελάτης με συμπληρωματικές πιθανότητες που εξαρτώνται από το επίπεδο ποιότητας του συγκεκριμένου προϊόντος. Μελετήσαμε δίκτυα παραγωγής που παράγουν κατά παραγγελίες (make-to-order), συστήματα ενός σταδίου στα οποία η ικανοποίηση πελατών καθορίζεται από την προηγούμενη κατάσταση των πελατών και συστήματα παραγωγής προς αποθεματοποίηση (make-to-stock) ενός σταδίου. Τα αποτελέσματα των αριθμητικών πειραμάτων, που πραγματοποιήθηκαν με δυναμικό προγραμματισμό, δείχνουν ότι η βέλτιστη πολιτική εξαρτάται από την κατάσταση του συστήματος, είναι πολύπλοκη και έχει αυξημένες υπολογιστικές απαιτήσεις. Στην περίπτωση των δικτύων παραγωγής κατά παραγγελίες, χωρίς μνήμη της προηγούμενης κατάστασης των πελατών, προτείνεται μια απλή ευρετική πολιτική τύπου κατωφλίου. Για την ανάλυση και την βελτιστοποίηση της ευρετικής πολιτικής χρησιμοποιούνται μοντέλα κλειστών δικτύων αναμονής με ελάχιστες υπολογιστικές απαιτήσεις. Τα αριθμητικοί αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η προτεινόμενη ευρετική πολιτική αποδίδει σχεδόν το ίδιο καλά με τη βέλτιστη πολιτική.

     

     

    Περίληψη Διατριβής στα Αγγλικά: In this dissertation, mathematical models are presented that were developed to understand how product quality can affect the profitability of production systems when consumers base their future demand patterns on the quality of the product they have recently purchased. We examine production systems that receive orders from regular and occasional customers, with the former having a higher average demand rate. Each outgoing product undergoes quality control to decide whether it will be rejected as non-conforming or sent to a customer. In the latter case, the customer who purchases the final product will subsequently become either a regular or occasional customer with complementary probabilities depending on the quality level of the specific product. We studied make-to-order production networks, single-stage systems where customer satisfaction is determined by the previous state of customers, and single-stage make-to-stock production systems. The results of numerical experiments conducted using dynamic programming show that the optimal policy depends on the state of the system, is complex, and has increased computational requirements. In the case of make-to-order production networks without memory of the previous state of customers, a simple threshold heuristic policy is proposed. Closed queuing network models with minimal computational requirements are used for the analysis and optimization of the proposed heuristic policy. Numerical results indicate that the proposed heuristic policy performs almost as well as the optimal policy.

     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012