Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κ.Κουκουράκη Μιχαήλ - Σχολής ΧΗΜΗΠΕΡ

  • Συντάχθηκε 12-12-2024 16:02 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 19/12/2024 12:00
    Λήξη: 19/12/2024 13:00

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Ονοματεπώνυμο Φοιτητή: Μιχαήλ Κουκουράκης

    Α.Μ.: 2018050072

    Ημερομηνία Παρουσίασης: 19 Δεκεμβρίου 2024

    Ώρα: 12:00 μ.μ.

     

    Ψηφιακή Αίθουσα: https://tuc-gr.zoom.us/j/94812620371?pwd=HKL4KVrxxgb387VF1DEow0LLr7vuI5.1

     

    Θέμα ΔE «Εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης και βιώσιμος σχεδιασμός του νησιού της Ικαρίας προς την αυτάρκεια»

     

    Title «Introduction of electromobility and sustainable planning of the island of Ikaria towards autarky»

     

     

    Επιβλέπων: Θεοχάρης Τσούτσος

    Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:

    1 Θεοχάρης Τσούτσος

    2 Διονυσία Κολοκοτσά

    3 Νικόλαος Διαγγελάκης

     

    Περίληψη:

     

    Στις μέρες η κοινωνία για να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες έχει στραφεί σε πιο βιώσιμα συστήματα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας αντί αυτών με τα ορυκτά καύσιμα. Η ανεξαρτητοποίηση από τα ορυκτά καύσιμα είναι πολύ σημαντική και κυρίως για απομακρυσμένες περιοχές εκτός δικτύου όπως είναι τα νησιά, καθώς η μεταφορά ορυκτών έχει μεγάλο κόστος, και η χρήση τους πολύ επιβλαβής για το περιβάλλον.

     

    Οι ενεργειακές ανάγκες των νησιών μπορούν να καλυφθούν μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ωστόσο επειδή αυτές βασίζονται κυρίως στα καιρικά φαινόμενα τα οποία μεταβάλλονται συνεχώς είναι αναγκαία η χρήση βιώσιμων αποθηκευτικών μέσων για την εξασφάλιση της πράσινης ενεργειακής αυτονομίας. Στο νησί της Ικαρίας εκπονήθηκε μία μελέτη ώστε το νησί να γίνει ενεργειακά αυτόνομο. Μετά την εξαγωγή των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε ότι τα αποθηκευτικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν δεν επαρκούσαν για την αποθήκευση του μεγαλύτερου ποσοστού της παραγόμενης ενέργειας με αποτέλεσμα μεγάλο ποσοστό να απορρίπτεται. Αλλά και, κάποιες φορές ήταν απαραίτητη η χρήση ορυκτών καυσίμων για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών.

     

    Στην παρούσα διπλωματική μελέτη αρχικά προστέθηκε στο σύστημα η υδροηλεκτρική ενέργεια που διαθέτει το νησί και στην συνέχεια εκτιμήθηκε μία γενική εξοικονόμηση ενέργειας η οποία αφορούσε κτηριακές δομές αλλά και παροχές όπως ο φωτισμός και η αναβάθμιση των μέσων θέρμανσης ψύξης. Αφού πραγματοποιήθηκαν αυτές οι εισαγωγές εξετάστηκε πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να ενταχθεί στο νησί και πως το επηρεάζει. Τέλος έχοντας εισάγει την ηλεκτροκίνηση εκπονήθηκε ανακατανομή της υδροηλεκτρικής ενέργειας και πραγματοποιήθηκε τροποποίηση στο υπάρχων αντλησιοταμιευτικό σύστημα ώστε να επιτευχθεί επέκταση της δυνατότητας αποθήκευσης.

     

    Abstract:

     

    Nowadays, society has turned to more sustainable energy production and storage systems instead of fossil fuel-based ones to meet its energy needs. Independence from fossil fuels is very important, especially for remote off-grid areas such as islands. As transporting fossil fuels is costly, but their use is also very harmful to the environment.

    The energy needs of islands can be met through renewable energy sources. However, as these are mainly based on weather phenomena, which are constantly changing, it is necessary to use sustainable means of storage to ensure green energy autonomy. On the island of Ikaria a study has been carried out to make the island energy autonomous. After the results were obtained, it was found that the storage media used were not sufficient to store the majority of the energy produced, with the result that a large proportion of it was wasted. But also, sometimes it was necessary to use fossil fuels to meet energy needs.

    In this thesis study, the hydroelectricity available on the island was first added to the system and then a general energy saving policy was estimated which was related to building structures and utilities such as lighting and heat pumps on the island. After these inputs were made it was examined how electromobility can be integrated into the island's grid and how it affects it. Finally, having introduced electromobility, a redistribution of hydropower was worked out and a modification to the existing pumped storage system was carried out to achieve an extension of the storage capacity.



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012