Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασιας κ. ΓΑΒΙΩΤΗ ΑΡΙΣΤΑΣ, Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 08-10-2024 10:20 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 10/10/2024 10:00
    Λήξη: 10/10/2024 11:00

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    Επώνυμο: ΓΑΒΙΩΤΗ
    Όνομα: ΑΡΙΣΤΑ
    Πατρώνυμο: ΙΩΑΝΝΗΣ
    ΑΜ: 2017010158
    email: agavioti@tuc.gr
    Τίτλος (Ελληνικά): Μελέτη συμπεριφοράς καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές και συγκριτική αξιολόγηση ηλεκτρονικών καταστημάτων
    Τίτλος (Αγγλικά): Study of consumer behavior in online shopping and benchmarking of online stores
    Περίληψη (Ελληνικά): Η ευρεία διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια και οι αλλαγές που έχει επιφέρει στην συμπεριφορά των καταναλωτών, το έχουν φέρει στο προσκήνιο, καθιστώντας το αντικείμενο μελέτης για πολλούς επαγγελματίες του επιχειρηματικού κλάδου. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την συμπεριφορά των καταναλωτών σε έξι ηλεκτρονικά καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Χρησιμοποιήθηκε ένα ειδικά συνταγμένο ερωτηματολόγιο, με τη μορφή ηλεκτρονικής φόρμας που αναρτήθηκε δημόσια. Έτσι συλλέχθηκαν δημογραφικά δεδομένα για το δείγμα που απάντησε, καθώς και στοιχεία της συμπεριφοράς και προτιμήσεων σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές που διεκπεραιώνει. Τα πρωτογενή δεδομένα, μετά από στοιχειώδη προ-επεξεργασία, αξιολογήθηκαν ως προς την πληρότητα και συνέπεια των διαφόρων μεταβλητών που αντιστοιχούν στις αποκρίσεις που υποβλήθηκαν, και εξετάστηκαν ως προς τα στατιστικά τους χαρακτηριστικά, ενώ ακολούθησε οπτικοποίησή τους για την παρατήρηση προτύπων (patterns). Στη συνέχεια, χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι και έλεγχοι από την περιγραφική στατιστική για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων που αφορούν στη σχέση ανάμεσα σε διάφορες κατηγορικές μεταβλητές ανάμεσα στα δημογραφικά στοιχεία και το προφίλ των καταναλωτών του δείγματος. Ακολούθησε εφαρμογή της μεθοδολογίας πολυκριτήριας ανάλυσης Markex, όπου με τη μέθοδο UTASTAR υπολογίστηκαν οι ολικές χρησιμότητες των καταστημάτων και η σημαντικότητα των κριτηρίων αξιολόγησης. Τα καταστήματα κατατάχθηκαν βάσει των τιμών που απέδωσαν οι καταναλωτές στα διάφορα κριτήρια. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για την κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς στις ηλεκτρονικές αγορές προκειμένου να παρθούν σημαντικές επιχειρηματικές αποφάσεις. Από τα διαδοχικά βήματα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε, ξεκινώντας με το σχεδιασμό της συλλογής των δεδομένων της έρευνας, την εφαρμογή των διαφόρων μεθόδων ανάλυσης δεδομένων (περιγραφική στατιστική, πολυκριτήρια ανάλυση), καθώς και από την αξιοποίηση κατάλληλων εργαλείων (συλλογή, επεξεργασία, ανάλυση, οπτικοποίηση) προκύπτει μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα πεδία εφαρμογής.
    Περίληψη (Αγγλικά): The widespread dissemination of e-commerce in recent years and the changes it has brought to consumer behavior have brought it to the forefront, making it a subject of study for many business professionals. This thesis examines consumer behavior in six online stores operating in the Greek market. A specially designed questionnaire was used in the form of an electronic form that was posted publicly. Demographic data for the sample that responded were collected, as well as information on behavior and preferences related to the online purchases made. The primary data, after basic preprocessing, were evaluated for the completeness and consistency of the various variables corresponding to the submitted responses and were examined for their statistical characteristics, followed by visualization to observe patterns. Subsequently, methods and tests from descriptive statistics were used to derive useful conclusions regarding the relationship between various categorical variables among the demographic data and the consumer profiles of the sample. The Markex multicriteria analysis methodology was then applied, where the UTASTAR method was applied, to calculate the overall utilities of the stores and the significance of the evaluation criteria. The stores were ranked based on the values consumers assigned to the various criteria. The results of this research provide valuable insights into understanding consumer behavior in online shopping to make important business decisions. The process followed consists of a sequence of steps, starting with the design of the data collection for the research, the application of various data analysis methods (descriptive statistics, multicriteria analysis), as well as the utilization of appropriate tools (collection, processing, analysis, visualization). A comprehensive methodology emerges that can be used in other fields of application as well.
    Γλώσσα διπλωματικής: Ελληνικά
    Τομέας: ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
    Επιβλέπων: ΜΑΤΣΑΤΣΙΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ομότιμος Καθηγητής
    1ο μέλος επιτροπής: ΤΣΑΦΑΡΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής
    2ο μέλος επιτροπής: ΚΡΑΣΑΔΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΕΔΙΠ
    Ημ/νία εξέτασης Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2024
    Ώρα: 10:00
    Χώρος https://tuc-gr.zoom.us/j/92157118996?pwd=KzbuR5GN47k44b1ZpG5gkbFC0SoMOX.1


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012