Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής εργασίας κΔιαμαντάκη Μαρίας - Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • Συντάχθηκε 08-10-2024 10:15 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 08/10/2024 18:00
    Λήξη: 08/10/2024 19:00

    Ονοματεπώνυμο:Διαμαντάκη Μαρία

    Τίτλος:Συμβιωτικές καταστάσεις μνήμης – εκπαίδευσης – πόλης :
    Διαμορφώνοντας σύγχρονους χώρους μάθησης και πολιτισμού 
    στη γειτονιά του πρώην Πανάνειου Νοσοκομείου

    Τitle:Co-existing scopes of memory – education – city:
    Shaping contemporary learning and cultural spaces 
    in the former Pananion’s hospital neighborhood 


    Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2024 18 μ.μ.
    Σχεδιαστήριο 3ου ετους

    Εξεταστική Επιτροπή

    Αναπληρωτής Καθηγητής Τζομπανάκης Αλέξιος
    Επίκουρος Καθηγητής Κεφαλογιάννης Νεκτάριος 
    Καθηγητής Τσακαλάκης Δημήτριος  


    Περίληψη

    Η περιοχή μελέτης της παρούσας εργασίας εντοπίζεται στο μεταίχμιο της ιστορικής γειτονιάς του Λάκκου και του Ενετικού προμαχώνα Βηθλεέμ στο Ηράκλειο. Πρόκειται για μια συνοικία που διατηρεί τον πυκνό ιστό της παλιάς πόλης, γειτνιάζει με τα ιστορικά τείχη και φιλοξενεί σημαντικά δημόσια κτίρια. Ανάμεσα σε αυτά, το διατηρητέο μνημείο του πρώην Πανάνειου Νοσοκομείου, στέκεται ως ένα απομένον θραύσμα μιας παλαιότερης εποχής, που σχεδόν απορρίπτεται από το ασυνεχές αστικό τοπίο. Αναγνωρίζοντας τις αφορμές που προσφέρει η περιοχή για την περαιτέρω ανάπτυξη του πολιτιστικού χαρακτήρα της πόλης, προτείνεται η ένταξη ενός πολυλειτουργικού Καλλιτεχνικού Σχολείου συσχετισμένο με τις τρείς κλίμακες : των τειχών, της γειτονιάς και του κτιρίου-μνημείου.
     Η μελέτη επιχειρεί να αναδείξει αποσπάσματα της μνήμης του τόπου, να επιλύσει προβλήματα συνδέσεων, μεταβάσεων και κλίμακας και εν τέλη μέσα από ένα σύστημα χώρων μάθησης και πολιτισμού να δημιουργήσει σχέσεις συμβίωσης μεταξύ τους. Επιπλέον, προτείνει τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου και της δομής του εκπαιδευτικού κτιρίου, ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής και του ιστού της πόλης. Με αρχιτεκτονικό εργαλείο τον «ενδιάμεσο χώρο» και την λογική των ευέλικτων ορίων, δημιουργείται ένα σύνολο κτιρίων, διαδρομών και στάσεων που διαχέεται, αφομοιώνεται και ανοίγεται στο σύνολο του αστικού χώρου και της κοινότητας.



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012