Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασιας κ. ΠΑΠΑΔΟΜΑΝΩΛΑΚΗ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ, Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 04-10-2024 10:08 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 07/10/2024 11:30
    Λήξη: 07/10/2024 12:30

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    Επώνυμο: ΠΑΠΑΔΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
    Όνομα: ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
    Πατρώνυμο: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    ΑΜ: 2017010093
    email: spapadomanolakis@tuc.gr
    Τίτλος (Ελληνικά): Βιώσιμες μεταφορές και προτάσεις για εκπαίδευση στην πράσινη μετακίνηση
    Τίτλος (Αγγλικά): Sustainable transportation and proposals for education on green mobility
    Περίληψη (Ελληνικά): Οι πιεστικές παγκόσμιες προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, έχουν υπογραμμίσει τη σημασία της πράσινης κινητικότητας, η οποία περιλαμβάνει μεθόδους μεταφοράς που μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προωθούν τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη. Αυτή η ολοκληρωμένη διερεύνηση εμβαθύνει σε διάφορες στρατηγικές για την ενσωμάτωση της πράσινης κινητικότητας στην εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας τον ρόλο των διεπιστημονικών προγραμμάτων σπουδών, των ψηφιακών εργαλείων μάθησης, των εξειδικευμένων κέντρων κατάρτισης και των εκτεταμένων συνεργασιών με οργανισμούς και φορείς. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αναπτύσσουν ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών που συνδυάζουν την περιβαλλοντική επιστήμη, τη μηχανική, τα οικονομικά και τη δημόσια πολιτική, ώστε να παρέχουν στους φοιτητές μια ολιστική κατανόηση των βιώσιμων μεταφορών (Finnveden et al., 2018). Η πρόοδος του ψηφιακού και διαδραστικού μαθησιακού υλικού, όπως οι εικονικές προσομοιώσεις και η επαυξημένη πραγματικότητα, ενισχύει την εκπαιδευτική εμπειρία καθιστώντας πολύπλοκες έννοιες προσιτές και ελκυστικές (Krause, 2019). Εξειδικευμένα κέντρα κατάρτισης και αρθρωτά προγράμματα είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση των ταχέων τεχνολογικών εξελίξεων στην πράσινη κινητικότητα. Αυτά τα κέντρα προσφέρουν εστιασμένη εκπαίδευση μέσω προγραμμάτων πιστοποίησης, εργαστηρίων και μαθημάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, συχνά σε συνεργασία με τη βιομηχανία για να εξασφαλιστεί η ευθυγράμμιση με τις ανάγκες του εργατικού δυναμικού (Glover, 2016). Οι συνεργασίες με περιβαλλοντικές ΜΚΟ, κυβερνητικές υπηρεσίες και βιομηχανικούς εταίρους είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή πόρων, τεχνογνωσίας και πρακτικών ευκαιριών κατάρτισης. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα Clean School Bus Program της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος υποστηρίζει τα σχολεία στη μετάβαση σε λεωφορεία χαμηλών εκπομπών ρύπων, ενώ παράλληλα εκπαιδεύει τους μαθητές σχετικά με τα οφέλη των καθαρών μεταφορών (EPA, 2023). Η κοινοτική μάθηση και η κατάρτιση για την υπεράσπιση πολιτικών, εμπλέκουν τους μαθητές σε τοπικά έργα και τους προετοιμάζουν να επηρεάσουν τις πολιτικές βιώσιμων μεταφορών. Οι διεθνείς συνεργασίες και τα δίκτυα, όπως αυτά που διευκολύνονται από το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών και τη Διεθνή Ένωση Πανεπιστημίων, προωθούν την ανταλλαγή γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών σε παγκόσμιο επίπεδο (UNEP, 2021- IAU, 2021). Η ενσωμάτωση της πράσινης κινητικότητας στην εκπαίδευση μέσω ολοκληρωμένων προγραμμάτων σπουδών, καινοτόμων εργαλείων μάθησης, εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης και ισχυρών συνεργασιών, είναι απαραίτητη για την προετοιμασία των φοιτητών ώστε να ηγηθούν της μετάβασης σε βιώσιμα συστήματα μεταφορών. Οι στρατηγικές αυτές εξοπλίζουν την επόμενη γενιά επαγγελματιών με τις δεξιότητες και τις γνώσεις που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων και την προώθηση της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.
    Περίληψη (Αγγλικά): The pressing global challenges of climate change and environmental sustainability have underscored the importance of green mobility, which encompasses transportation methods that reduce environmental impact and promote sustainable urban development. This comprehensive exploration delves into various strategies for integrating green mobility into education, highlighting the role of interdisciplinary curricula, digital learning tools, specialized training centers, and extensive collaborations with organizations and agencies. Educational institutions are developing comprehensive curricula that merge environmental science, engineering, economics, and public policy to provide students with a holistic understanding of sustainable transportation (Finnveden et al., 2018). The advancement of digital and interactive learning materials, such as virtual simulations and augmented reality, enhances the educational experience by making complex concepts accessible and engaging (Krause, 2019). Specialized training centers and modular programs are essential for addressing rapid technological advancements in green mobility. These centers offer focused education through certification programs, workshops, and continuing education courses, often in partnership with industry to ensure alignment with workforce needs (Glover, 2016). Collaborations with environmental NGOs, governmental agencies, and industry partners are crucial in providing resources, expertise, and practical training opportunities. For instance, the Environmental Protection Agency’s Clean School Bus Program supports schools in transitioning to low-emission buses while educating students about the benefits of clean transportation (EPA, 2023). Community-based learning and policy advocacy training involve students in local projects and prepare them to influence sustainable transportation policies. International collaborations and networks, such as those facilitated by the United Nations Environment Programme and the International Association of Universities, promote the exchange of knowledge and best practices globally (UNEP, 2021; IAU, 2021). In conclusion, integrating green mobility into education through comprehensive curricula, innovative learning tools, specialized training programs, and robust collaborations is essential for preparing students to lead the transition to sustainable transportation systems. These strategies equip the next generation of professionals with the skills and knowledge necessary to address environmental challenges and promote sustainable urban development.
    Γλώσσα διπλωματικής: Ελληνικά
    Τομέας: ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
    Επιβλέπων: ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Καθηγητής
    1ο μέλος επιτροπής: ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Καθηγητής
    2ο μέλος επιτροπής: ΜΠΑΚΑΤΣΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΕΔΙΠ
    Ημ/νία εξέτασης Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2024
    Ώρα: 11:30
    Χώρος https://tuc-gr.zoom.us/j/99175900032?pwd=CLqIerzDhx0hczTK0fAtcpmW7lEjUJ.1


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012