Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας-Παντελής Κωνσταντίνου-Σχολή ΧΗΜΗΠΕΡ

  • Συντάχθηκε 03-10-2024 11:57 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 07/10/2024 14:00
    Λήξη: 07/10/2024 15:00

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Όνοματεπώνυμο Φοιτητή: Παντελής Κωνσταντίνου

    Α.Μ.: 2019050003

    Ημερομηνία Παρουσίασης: 7 Οκτωβρίου 2024

    Ώρα: 14:00 – 15:00

    Αίθουσα: https://tuc-gr.zoom.us/j/93635686381?pwd=SFQvZjl0Qm9Bd1JRem8zbzVnc0xhZz09

    Θέμα ΔE «Σχεδιασμός και Βέλτιστη Χωροθέτηση Πράσινων Σημείων στα Χανιά»

    Title «Network design for optimal location of green points in Chania»

    Επιβλέπων: Γιαννής Απόστολος

    Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:

    1 Γιαννής Απόστολος

    2 Τσουχλαράκη Ανδρονίκη

    3 Δάρας Τρύφωνας

    Περίληψη:

    Στις μέρες μας η αντιμετώπιση των αστικών απορριμμάτων είναι ένα από τα κυριότερα θέματα που πρέπει να μας απασχολήσει. Η ανακύκλωση εδώ και αρκετό καιρό εισήλθε στη ζωή όλων των ανθρώπων στην Ευρώπη επομένως πρέπει να την αξιοποιήσουν. Για το λόγο αυτό η χωροθέτηση εγκατάστασης ενός Πράσινου Σημείου συνιστάται ανεπιφύλακτα σε όλες τις περιοχές μιας χώρας ή ακόμα σε κάποιο νησί. Η χωροθέτηση μιας εγκατάστασης είναι ένα από τα δυσκολότερα προβλήματα που απασχολεί τους μελετητές όσον αφορά το χωροταξικό σχεδιασμό και τη κατανομή ζήτησης. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η βέλτιστη χωροθέτηση Πράσινων Σημείων στην περιοχή του Δήμου Χανίων μέσω της πολυκριτηριακής και χωρικής ανάλυσης. Η πολυκριτηριακή ανάλυση υλοποιείται μέσω του περιβάλλοντος του Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφορίων (GIS) δημιουργώντας έτσι τη χωρική ανάλυση. Αξιοποιώντας λοιπόν τη χωρική ανάλυση και εφαρμόζοντας το αλγόριθμο του P-Median καταλήξαμε στην εύρεση των βέλτιστων θέσεων των Πράσινων Σημείων. Η χρήση του αλγορίθμου αυτού διευκολύνει όλους τους μελετητές καθώς σκοπός του είναι η ελαχιστοποίηση της απόστασης με βάση τη σταθμισμένη ζήτηση ανάμεσα των σημείων ζήτησης και της πλησιέστερης επιλεγμένης εγκατάστασης. Επομένως, η δημιουργία και η λειτουργικότητα ενός δικτύου Πράσινων Σημείων στη περιοχή του Δήμου Χανίων θα διευκολύνει τόσο τους κατοίκους της όσο και το περιβάλλον αφού πλέον πολλά υλικά θα καταλήγουν προς επαναχρησιμοποίηση. Άρα, η ανακύκλωση των αστικών απορριμμάτων βοηθά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που φέρουν προς το περιβάλλον μέσω της κατασκευής των Πράσινων Σημείων. Στην συνέχεια, εξετάστηκαν τρία σενάρια όπου μέσω αυτών επιλέχθηκαν οι βέλτιστες θέσεις χωροθέτησης των Πράσινων Σημείων. O προκαθορισμένος ρόλος των σεναρίων βασίστηκε στον πληθυσμό της περιοχής μελέτης καθώς, σύμφωνα με μελέτες ισχύει η εγκατάσταση ενός Πράσινο Σημείο ανά 55.000 πληθυσμό. Έτσι, εξετάστηκαν επιπλέον περιπτώσεις για περισσότερες εγκαταστάσεις. Παράλληλα, λήφθηκε υπόψη η απόσταση που χρειάζεται να διανύσει οδικός ένας κάτοικος προς το Πράσινο Σημείο. Η απόσταση αυτή ορίστηκε από 10 km, 15 km και 20 km. Ο ιδανικός αριθμός των εγκαταστάσεων που χρειάζεται να κατασκευαστούν με βάση τη περιοχή μελέτης καθορίστηκε ο αριθμός των τριών εγκαταστάσεων και το προτιμότερο σενάριο επιλέχθηκε το πρώτο δίνοντας έτσι ευκολότερη πρόσβαση σε περισσότερους οικισμούς. Η επιλογή του πρώτου σεναρίου έγινε καθώς η απόσταση των 10 km είναι σαφέστατα η πιο ικανοποιητική για να διανύσει ένας κάτοικος μέχρι να φθάσει στο Πράσινο Σημείο. Συνάμα, οι τρείς εγκαταστάσεις καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της περιοχής μελέτης καθώς η μία εντοπίζεται κοντά από το κέντρο των Χανίων, η δεύτερη κοντά από τη περιοχή της Σούδας και η τρίτη εξυπηρετεί τη περιοχή των Κουνουπιδιανών. Συνοψίζοντας, οι θέσεις στις οποίες αποφασίστηκαν να τοποθετηθούν τα Πράσινα Σημεία μέσω του αλγορίθμου P-Median εντοπίζονται κατά κύριο λόγο εντός συγκεκριμένου ορίου εξυπηρέτησης έχοντας ως βασικό κριτήριο τις πραγματικές αποστάσεις του υφιστάμενου οδικού δικτύου καθώς επίσης και τα στοιχεία του πληθυσμού για κάθε οικισμό.

    Abstract:

    Nowadays, the management of urban waste is one of the most critical issues that must concern us. Recycling has been a part of people’s lives in Europe for quite some time now and therefore it should be utilized. For this reason, the installation of a Green Point is highly recommended in all areas of a country or even on an island. The siting of such a facility is one of the most challenging problems faced by planners in terms of spatial planning and demand distribution. The purpose of this thesis is the design and optimal siting of Green Points in the municipality of Chania through multicriteria and spatial analysis. The multicriteria analysis is carried out using the Geographic Information System (GIS) environment, thus creating the spatial analysis. By utilizing spatial analysis and applying the P-Median algorithm, we arrived at the identification of the optimal locations for the Green Points. The use of this algorithm assists all planners, as its purpose is to minimize the distance based on the weighted demand between the demand points and the nearest selected facility. Therefore, the creation and functionality of a Green Points network in the municipality of Chania will facilitate both the residents and the environment, as many materials will now be redirected towards reuse. Thus, recycling urban waste helps to address the environmental issues by establishing Green Points. Subsequently, three scenarios were examined, through which the best location for the siting of Grenn Points were selected. The predefined role of the scenarios was based on the population of the study area, as studies suggest the installation of one Green Point per 55.000 inhabitants.  Thus, additional cases for more facilities were considered. Additionally, the distance a resident need to travel by road to reach a Green Point was taken into account. This distance was set at 10 km, 15 km and 20 km. The ideal number of facilities that need to be constructed based on the study area was determined to be three and the preferred sceanarios was the first, offering easier access to more settlements.  The selection of the first scenarios was made because the distance of 10 km is clearly the most satisfactory for a resident to travel to reach a Green Point. Moreover, the three facilities cover most of the study area, with one located near the centre of Chania, the second near the area of Souda and the third serving the area of Kounoupidiana. Is summary, the locations chosen for the installation of the Green Points through the P-Median algorithm are mainly within a specific service radius with the primary criterion being the actual distances of the existing road network as well as the population data for each settlement.



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012