Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασιας κ. ΚΥΒΕΡΝΗΤΑΚΗ-ΣΥΝΑΝΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 01-10-2024 13:39 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 04/10/2024 09:00
    Λήξη: 04/10/2024 10:00

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    Επώνυμο: ΚΥΒΕΡΝΗΤΑΚΗΣ-ΣΥΝΑΝΗΣ
    Όνομα: ΑΝΤΩΝΙΟΣ
    Πατρώνυμο: ΝΙΚΟΛΑΟΣ
    ΑΜ: 2009010047
    email: ankyvernitakis@tuc.gr
    Τίτλος (Ελληνικά): Εντοπισμός και Ανάλυση Ψευδών Ισχυρισμών για Επιχειρήσεις και Καταναλωτές με τη χρήση Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων
    Τίτλος (Αγγλικά): Detecting and Analyzing False Claims for Businesses and Consumers Using Large Language Models
    Περίληψη (Ελληνικά): Η παραπληροφόρηση, με κύριο εκφραστή τις ψευδείς ειδήσεις, αποτελεί αυξανόμενη απειλή για την εύρυθμη λειτουργία των σύγχρονων κοινωνιών. Σε ό,τι αφορά το οικοσύστημα των επιχειρήσεων και των καταναλωτών, η διάδοση αναληθών δημοσιευμάτων πλήττει τη φήμη των επιχειρήσεων, υπονομεύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και επηρεάζει τις αποφάσεις τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάλυση αναληθών δημοσιευμάτων που στοχεύουν επιχειρήσεις ή/και καταναλωτές, επιδιώκοντας να κατανοήσει τα χαρακτηριστικά τους, τους μηχανισμούς διάδοσης και τις επιπτώσεις τους, καθώς και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα σύγχρονων μεθόδων τεχνητής νοημοσύνης για την αυτοματοποίηση του εντοπισμού και της ανάλυσής τους. Αρχικά, πραγματοποιείται μια εκτεταμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση ερευνητικών εργασιών που έχουν εξετάσει τη διαδικτυακή παραπληροφόρηση και τις επιπτώσεις της για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές σε διεθνές επίπεδο. Στη συνέχεια, η έρευνα επικεντρώνεται στο ελληνικό διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας δεδομένα από την πλατφόρμα ellinikahoaxes.gr για την εύρεση και ανάλυση ψευδών ισχυρισμών που αφορούν επιχειρήσεις ή/και καταναλωτές. Αξιοποιώντας δεδομένα που έχουν εξαχθεί με συστηματικό τρόπο από τον ιστότοπο ellinikahoaxes.gr, η εργασία χρησιμοποιεί ένα Μεγάλο Γλωσσικό Μοντέλο (Large Language Model), συγκεκριμένα το ChatGPT 4ο, για να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου εργαλείου σε δύο εργασίες επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (πάνω σε κείμενα στα ελληνικά): α) στον εντοπισμό ισχυρισμών που αφορούν επιχειρήσεις ή/και καταναλωτές, και β) στην εκτίμηση της αξίας ελέγχου της εγκυρότητας ενός κειμένου. Μέσω αυτής της αξιολόγησης, η εργασία καταλήγει σε συμπεράσματα και προτάσεις σχετικά με τη χρήση προηγμένων τεχνολογιών μηχανικής μάθησης και επεξεργασίας φυσικής γλώσσας στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης για την προστασία των συμφερόντων τόσο των επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών.
    Περίληψη (Αγγλικά): Misinformation, primarily manifested through fake news, poses an increasing threat to the smooth operation of modern societies. Concerning the business and consumer ecosystem, the spread of fake news damages the reputation of businesses, undermines the trust of consumers, and affects their decisions. This thesis focuses on analyzing false claims targeting businesses and/or consumers, aiming to understand their characteristics, dissemination mechanisms, and impacts, as well as evaluating the effectiveness of modern artificial intelligence technologies for automating their detection and analysis. Initially, a comprehensive literature review on online misinformation and its effects on businesses and consumers at international level is conducted. The research then focuses on the Greek internet, using data from the platform ellinikahoaxes.gr to find and analyze false claims concerning businesses and/or consumers. By systematically extracting data from ellinikahoaxes.gr, the thesis employs a Large Language Model, specifically ChatGPT 4o, to investigate the effectiveness of this tool in two natural language processing tasks (over texts in Greek): a) detecting claims related to businesses and/or consumers, and b) assessing the check-worthiness of a piece of text. Through this evaluation, the thesis concludes with findings and recommendations on the use of advanced machine learning and natural language processing technologies in combating misinformation to protect the interests of both businesses and consumers.
    Γλώσσα διπλωματικής: Ελληνικά
    Τομέας: ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
    Επιβλέπων: ΦΑΦΑΛΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, Επίκουρος Καθηγητής
    1ο μέλος επιτροπής: ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Καθηγητής
    2ο μέλος επιτροπής: ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Καθηγητής
    Ημ/νία εξέτασης Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024
    Ώρα: 09:00
    Χώρος https://tuc-gr.zoom.us/j/95628368215?pwd=oP98p7rBrL2ba8YQvpCgaeOrnXEM48.1


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012