Συντάχθηκε 26-09-2024 11:50
Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
Έναρξη: 02/10/2024 17:00
Λήξη: 02/10/2024 18:00
Ονοματεπώνυμο:Ζαμκοτσιάν Μάριος Κωνσταντινίδης Αίας Περικλής
Τίτλος:Έρευνα: MR και η Επιρροή του στην Εμβύθιση και το Βίωμα στον Πραγματικό Χώρο
Title:Research: MR and its Influence on Immersion and Experience in Real Space
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024 17.00 μ.μ.
Σχεδιαστήριο 2ου ετους
Εξεταστική Επιτροπή
Καθηγητής Ουγγρίνης Κωνσταντίνος (επιβλέπων)
Επίκουρος Καθηγητής Κακάβας Σπυρίδων
Επίκουρη Καθηγήτρια Καραγιάννη Αννα
Περίληψη
Η Μικτή Πραγματικότητα (Mixed Reality - MR) είναι μια από τις επικρατέστερες σύγχρονες τεχνολογίες ψηφιακής απόδοσης αντικειμένων και χωρικής εμπλούτισης που έχει έρθει να αντικαταστήσει την Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality - AR) και συνεχώς εξελίσσεται τόσο στην αληθοφάνεια των προβολών της όσο και στα πεδία εφαρμογής που βρίσκονται σε κλάδους της καθημερινής ζωής λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης.
Μέσω της παρούσας ερευνητικής εργασίας επιχειρείται η κατανόηση των εννοιών της εμβύθισης (Immersion) και των Εκτεταμένων Πραγματικοτήτων (Extended Realities - XR), με ιδιαίτερη προσοχή στην Μικτή Πραγματικότητα (MR), το ιστορικό τους υπόβαθρο και τις πρακτικές εφαρμογές που βρίσκουν την αρχιτεκτονική και το παιχνίδι, αλλά και την εξέλιξή τους στο βάθος του χρόνου. Επίσης, μέσα από την εργασία αυτή, εκπονείται ποιοτική έρευνα σε μορφή ερωτηματολογίου για την κατανόηση της εμπειρίας και της άποψης που υπάρχει από τις δίαφορες ορισμένες ομάδες των ερωτηθέντων και επιδιώκεται να προσδιοριστούν οι παράγοντες που ενισχύουν ή παρεμποδίζουν την ευρεία χρήση της Μικτής Πραγματικότητας (MR), καθώς και να αναδειχθούν οι τομείς στους οποίους η τεχνολογία αυτή μπορεί να βρει εφαρμογή σε καθημερινες πρακτικες.
Abstract [προαιρετικά]
Mixed Reality (MR) is one of the most prominent modern technologies for digital rendering of objects and spatial enhancement, which has come to replace Augmented Reality (AR) and is continuously evolving, both in the realism of its projections and in its fields of application, which are found in various aspects of everyday life due to technological advancements.
Through this research paper, an attempt is made to understand the concepts of Immersion and Extended Realities (XR), with a particular focus on Mixed Reality (MR), their historical background, and their practical applications in architecture and gaming, as well as their evolution over time. Additionally, this paper conducts qualitative research in the form of a questionnaire to understand the experience and opinions of various respondent groups, aiming to identify the factors that either promote or hinder the widespread use of Mixed Reality (MR) and to highlight the sectors in which this technology can be applied in everyday practices.