Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Μοσχονά Γκλόριας κ.Μαραγκουδάκη Αικατερίνης - Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • Συντάχθηκε 25-09-2024 16:20 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 02/10/2024 13:00
    Λήξη: 02/10/2024 14:00

    Ονοματεπώνυμο:ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΟΣΧΟΝΑ ΓΚΛΟΡΙΑ-ΑΝΤΩΝΙΑ 

    Τίτλος:Νήσοι μνήμης: από τα σημαίνοντα συστήματα στην πόλη αρχιπέλαγος
    Title:Memory isles: from the signified systems to the archipelago city

    Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024
    Σχεδιαστήριο 1ου έτους

    Εξεταστική Επιτροπή

    Αναπληρωτής καθηγητής Τζομπανάκης Αλέξιος 
    Επίκουρη καθηγήτρια Μανδαλάκη Μαρία
    Καθηγητής Ουγγρίνης Κωνσταντίνος - Αλκέτας


    Περίληψη

    Αφετηρία της παρούσας έρευνας αποτελεί μία λέξη, μία έννοια με πολλές εκφάνσεις:
     « Μνήμη».

    Η έννοιας της μνήμης είναι ένα πολυδιάστατο πέπλο ερμηνειών, το οποίο εξερευνώντας το ανακαλύπτεται ένα αχανές πεδίο εφαρμογής. Η προκειμένη έρευνα, όμως,  επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο η μνήμη συνδέεται με την αστική αφήγηση, στοχεύοντας κυρίως στη διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους εργαλειοποιήθηκε αυτή στην σύγχρονη εποχή μέσα  από το έργο δύο μεγάλων αρχιτεκτόνων του 20ου αιώνα. Για τον λόγο αυτό, παρουσιάζεται η αναδρομή και ορίζεται η πορεία της απεικόνισης του αστικού χώρου σε δύο διακριτές χρονικές περιόδους. Η διαδικασία ανάγνωσης και απεικόνισης των αστικών στοιχείων, που κατά τον εκάστοτε εξεταζόμενο αρχιτέκτονα είναι ικανή να αποδώσει την ταυτότητα της πόλης, διαχωρίζεται ως εξής: Στα σημαίνοντα συστήματα του 16ου αιώνα, στα οποία η πόλη ορίζεται μέσα από τη μνήμη και τα μνημεία της, και στο σύγχρονο αρχιπέλαγος του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, στο οποίο η πόλη είναι το μέσο που θέτει και ορίζει το τι εστί μνήμη στον αστικό χώρο. 
    Ωστόσο κατά τη διαδικασία της έρευνας και της ερμηνείας αυτού του σκοπού γεννήθηκαν κάποιοι προβληματισμοί και ερωτήματα τα οποία αξίζει να διερευνηθούν για να καταστεί δυνατή η εις βάθος εξέταση του κυρίου θέματος της παρούσας ερευνητικής.  Πώς ορίζεται και λειτουργεί η μνήμη και ποια η σχέση της με τον χώρο-χρόνο;Ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης στην αντιληπτική ικανότητα του ανθρώπου για την κατανόηση του αστικού χώρου και γιατί αυτή θεωρείται σημαντική σε αυτή τη διαδικασία ανάγνωσης; Μπορεί η αρχιτεκτονική και ο δομημένος χώρος να λειτουργήσουν ως μέσο έκφρασης και αφήγησης της πόλης μέσω των μνημείων; Και εν τέλει, πώς όλα τα παραπάνω ερωτήματα  σχετίζονται με την απεικόνιση του αστικού χώρου;


    Abstract 

    The starting point of this research is a word, a concept with many manifestations:
     "Memory"

    The concept of memory is a multidimensional veil of definitions, which, when explored, reveals a vast field of application. This research, however, focuses on the way in which memory is linked to the urban narrative, aiming primarily to explore the ways in on how it has been used in the modern era through the work of two great twentieth-century architects. To this end, a retrospective is presented and the trajectory of the representation of urban space in two distinct time periods is defined. The process of reading and depicting urban elements, which, according to the architect in question, is capable of conveying the identity of the city, is divided as follows: In the signifying systems of the 16th century, in which the city is defined through its memory and monuments, and in the contemporary archipelago city of the second half of the 20th century, in which the city is the medium that poses and defines what memory is in urban space.

    However, in the process of researching and interpreting this purpose, some concerns and questions arose which are worth exploring to enable an in-depth examination of the main topic of this research. How is memory defined and functions and what is its relationship with space-time? What is the role of memory in the human perceptual ability to understand urban space and why is it considered important in this reading process? Can architecture and built space function as a means of expressing and narrating the city through monuments? And finally, how do all of the above questions relate to the representation of urban space?



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012