Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Διαμαντάκη Μαρίας - Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • Συντάχθηκε 25-09-2024 15:12 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 02/10/2024 14:00
    Λήξη: 02/10/2024 15:00

    Ονοματεπώνυμο :Διαμαντάκη Μαρία

    Τίτλος:Η συνεισφορά του « ενδιάμεσου χώρου» στον επανακαθορισμό των εκπαιδευτικών κτιρίων
     
    Title:The contribution of the “ in-between ” space 
    in redefining educational buildings

    Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024 14.00 μ.μ.

    Σχεδιαστήριο 4ου έτους

    Εξεταστική Επιτροπή

    Αναπληρωτής Καθηγητής Τζομπανάκης Αλέξιος
    Επίκουρος Καθηγητής Κεφαλογιάννης Νεκτάριος 
    Καθηγητής Τσακαλάκης Δημήτριος  

    Περίληψη

    Αντικείμενο διερεύνησης της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη της σημασίας του «ενδιάμεσου χώρου» ως πεδίου ικανού να επαναπροσδιορίσει την αρχιτεκτονική των εκπαιδευτικών κτιρίων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που λαμβάνει υπόψιν τις ανάγκες των μαθητών και ευνοεί την εμπειρία της μάθησης. Αφετηρία της έρευνας αποτελεί η θεωρητική προσέγγιση των εννοιών του  χώρου και της μάθησης, καθώς και η αμφίδρομη σχέση επιρροής μεταξύ αυτών. Εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο το ίδιο το κτίριο μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και το αποτύπωμα που αυτό μπορεί να έχει στην ψυχολογία του χρήστη. Στη συνέχεια, με αφετηρία τη θεωρία του «ενδιάμεσου χώρου»,  και τον τρόπο που αυτή ενσωματώνεται στα έργα των Aldo Van Eyck και Herman Hertzberger, αναδεικνύεται μία νέα προσέγγιση της σχολικής αρχιτεκτονικής. Οι θεωρίες, οι σχεδιαστικές πρακτικές και τα εργαλεία που εντοπίζονται και δημιουργούν τις συνθήκες μετάβασης, θέτουν τον τόνο για την εξέλιξη αυτής  της αρχιτεκτονικής,  προς μία κατεύθυνση που μετατοπίζει το βάρος της σύνθεσης από τα στοιχεία, στις μεταξύ τους σχέσεις. Τέλος, με γνώμονα τα παραπάνω κριτήρια, χρησιμοποιείται το εργαλείο των χωρικών διπόλων για να παρουσιαστούν σύγχρονα παραδείγματα ενσωμάτωσης των ενδιάμεσων χώρων σε σύγχρονα εκπαιδευτικά κτίρια και σύνολα.
     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012