Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Αναγνωστοπούλου Γεωργίας - Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • Συντάχθηκε 25-09-2024 13:52 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: η παρουσίαση θα διεξαχθεί μέσω τηλεδιάσκεψης
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 02/10/2024 09:00
    Λήξη: 02/10/2024 10:00

    Ονοματεπώνυμο:ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ 

    Τίτλος:«Στα όρια του άυλου και της υλικότητας: Αντιθέσεις και συνέργειες στους εσωτερικούς χώρους των RCR Arquitectes». 

    Title:“Limits of immateriality and materiality: Contrasts and synergies in the interior spaces of RCR Architects.” 

    Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024 

    9.00 πμ 

    Μέσω zoom 

    Εξεταστική Επιτροπή 

    Επίκουρος Καθηγητής Τέσσας Χρήστος (επιβλέπων) 
    Επίκουρος Καθηγητής  Κακάβας Σπυρίδων 
    ΚαθηγητήςΑνδρεαδάκης Δημήτριος 


    Περίληψη

    Οι RCR Arquitectes (Rafael Aranda, Carme Pigem, Ramon Vilalta) είναι μια παγκοσμίως γνωστή και πολυβραβευμένη ομάδα Ισπανών αρχιτεκτόνων. Στα έργα τους, για τη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων, χρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν λιγότερα υλικά και αντικείμενα, ενώ φαίνεται πως ο σχεδιασμός έχει ως βασική παράμετρο τη χρήση του άυλου (δηλαδή του φωτός, της σκιάς, του αέρα και του κενού). Επίσης, από τη μία πλευρά επιλέγονται διαφανή υλικά με πρόθεση την «αποϋλικοποίηση» της μάζας, από την άλλη όμως, χρησιμοποιούνται αδιαφανή σε σχεδόν ακατέργαστη μορφή, με στόχο την «αυθεντικότητα» και την «αμεσότητα». Μέσα από τις διαφορετικές υλικότητες των εσωτερικών χώρων, ενίοτε οι αρχιτέκτονες έχουν ως στόχο να εντείνεται η αίσθηση του παρόντος στο χρήστη και άλλοτε να γίνεται αισθητή η αποδοχή, η ανάδειξη της φθαρτότητας και του περάσματος του χρόνου. Θα εξεταστεί μέσα από την ανάλυση των εσωτερικών χώρων τριών έργων, πώς οι διαφορετικές προσεγγίσεις στη χρήση των υλικών συγκλίνουν και ανάγονται σε ένα κοινό σχεδιαστικό πλαίσιο, το οποίο συμπεραίνεται ότι είναι η ύφανση του εξωτερικού μαζί με τον εσωτερικό χώρο και η κατάργηση των ορίων μεταξύ τεχνητού και φυσικού περιβάλλοντος. Από την έρευνα προκύπτει ότι απώτερος στόχος και των δύο σχεδιαστικών προσεγγίσεων (δηλαδή της χρήσης του άυλου και των διαφανειών ή της σχεδόν ακατέργαστης υλικότητας) φαίνεται να είναι ο εξής: η δημιουργία χώρων που προωθούν την ουσιαστική επαφή του ανθρώπου με τη φύση. Επομένως, η παρούσα ερευνητική εργασία θα ασχοληθεί με την αρχική φαινομενική αντίφαση στη χρήση των υλικών που διαμορφώνουν τους εσωτερικούς χώρους των RCR μέσα από τα εξής τρία παραδείγματα: Les Cols Pavilions, Winery Bell Lloc και Les Cols Marquee. 

     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012