Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασιας κ. Κακούρη Γεωργίου, Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 11-09-2024 14:42 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 24/09/2024 11:00
    Λήξη: 24/09/2024 12:00

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    Ονοματεπώνυμο:    Κακούρης Γεώργιος
    Αριθμός Μητρώου:    2015010044

    Θέμα:
    Τίτλος στα Ελληνικά:    Ανάλυση Ασφάλειας σε Πλοία του Εμπορικού Ναυτικού κατά τον Ανεφοδιασμό Καυσίμων
    Τίτλος στα Αγγλικά:    Occupational Risk Assessment of Bunkering Operations on Merchant Marine Vessels

    Εξεταστική Επιτροπή:
    Επιβλέπων:        Κοντογιάννης  Θωμάς , Καθηγητής
    Πρώτο Μέλος:        Μουστάκης Βασίλειος , Καθηγητής
    Δεύτερο Μέλος:    Τσαφαράκης Στέλιος, Αναπληρωτής Καθηγητής

    Περίληψη:
     
     Η παγκοσμιοποίηση αυξάνει συνεχώς την ανάγκη μεταφοράς πρώτων υλών και προϊόντων μεταξύ των χωρών- ένα σημαντικό ποσοστό του παγκόσμιου εμπορίου, σχεδόν το 90%, διεξάγεται δια θαλάσσης. Καθώς ο ανεφοδιασμός καυσίμων είναι μια από τις βασικότερες λειτουργίες των πλοίων, η σημασία του είναι εύκολα αντιληπτή.
    Κατά την περίοδο από το 2014 έως το 2022, αναφέρθηκαν 542 περιπτώσεις ρύπανσης: 290 (53,5%) περιπτώσεις για φορτηγά πλοία, 86 (15,9%) για αλιευτικά πλοία, 82 (15,1%) για πλοία παροχής υπηρεσιών, 71 (13,1%) για επιβατηγά πλοία και 13 (2,4%) για άλλους τύπους πλοίων (Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα 2023).
    Το κοινό χαρακτηριστικό αυτών των ατυχημάτων είναι το γεγονός ότι δεν οφείλονται σε διαρροή πετρελαίου εμπορίας. Αντίθετα, η θαλάσσια ρύπανση από τα καύσιμα (bunkers) του πλοίου και άλλους ρύπους (π.χ. κατάλοιπα φορτίου, λιπαντικά έλαια ή υδραυλικά έλαια) αντιστοιχούσε στο 64,2% της συνολικής ρύπανσης. Από το 2014 έως το 2018, παρατηρήθηκε μια ανησυχητική τάση από πολλά P&I Clubs: η πλειοψηφία, κατ' εκτίμηση το 18%, όλων των περιστατικών ρύπανσης που χειρίστηκαν οι ομάδες αποζημίωσής τους προκλήθηκε από διαρροές καυσίμων (Gard 2019) (UK P&I 2018) (Japan P&I Club 2021). Το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των πετρελαιοκηλίδων που οφείλονται σε θαλάσσια ατυχήματα. Είναι προφανές ότι, ενώ τα μέτρα που εφαρμόζονται σήμερα έχουν μειώσει σταθερά την εμφάνιση ατυχημάτων, υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά την κατανόηση και την εφαρμογή μιας νοοτροπίας προσανατολισμένης στην ασφάλεια. 
    Στην παρούσα μελέτη, θα διεξαχθεί μια ανάλυση ασφάλειας της διαδικασίας δεξαμενισμού με τη χρήση της μεθόδου της ιεραρχικής ανάλυσης εργασιών και την οπτικοποίηση των αποτελεσμάτων μέσω διαγραμμάτων bowtie για να απεικονιστούν οι εγγενείς κίνδυνοι της διαδικασίας, τα προληπτικά μέτρα που εφαρμόζονται σήμερα και η αποτελεσματικότητά τους. Τέλος, τα ευρήματα θα εφαρμοστούν σε μια σειρά μελετών περίπτωσης για την επαλήθευση των αποτελεσμάτων της διατριβής.

    Περίληψη (Αγγλικά):
     
     Globalization is constantly increasing the need to transport raw materials and products between countries; a substantial proportion of world trade, almost 90%, is carried out by sea. As bunkering is one of the most basic functions of ships, its importance is readily apparent.
    In the period from 2014 to 2022, 542 cases of pollution were reported: 290 (53.5%) cases for cargo ships, 86 (15.9%) for fishing vessels, 82 (15.1%) for service ships, 71 (13.1%) for passenger ships, and 13 (2.4%) for other types of vessels (European Maritime Safety Agency 2023).
    What is common about these accidents is the fact that they are not due to the leakage of cargo oil. Instead, marine pollution by ship’s bunkers (fuel) and other pollutants (e.g., cargo residues, lubricating oils, or hydraulic oils) corresponded to 64.2% of all pollution. From 2014 to 2018, an unsettling trend has been observed by many P&I clubs: the majority, an estimated 18%, of all pollution incidents handled by their claims teams were caused by bunker spills (Gard 2019) (UK P&I 2018) (Japan P&I Club 2021). This figure represents the majority of oil spills due to marine casualties. It is evident that, while the measures currently in place have steadily reduced the occurrence of accidents, there is still room for improvement regarding the understanding and implementation of a safety-oriented mindset. 
    In this study, an occupational safety hazard analysis of the bunkering process will be conducted by utilizing the method of hierarchical task analysis and visualizing the results via bowtie diagrams to illustrate the inherent risks of the procedure, the preventive measures currently applied, and their efficacy. Finally, the findings will be applied to a number of case studies to verify the results of the thesis.


    Ημ/νία εξέτασης:    24/9/2024
    Ώρα:            11:00

    Χώρος εξέτασης:
    Η παρουσίαση θα γίνει με τηλεδιάσκεψη: https://tuc-gr.zoom.us/j/97088615870?pwd=sumoSYH5V9KbKXydWksOVvSfI0lgEP.1



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012