Συντάχθηκε 24-07-2024 10:52
Τόπος:
Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
Έναρξη: 29/07/2024 11:00
Λήξη: 29/07/2024 12:00
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Σωτήριος Λιανάς
Αριθμός Μητρώου: 2018010088
Θέμα:
Τίτλος στα Ελληνικά: Χρηματοοικονομική ανάλυση των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη και μελέτη των επιπτώσεων του COVID-19 στη λειτουργία τους
Εξεταστική Επιτροπή:
Επιβλέπων: Δούμπος Μιχάλης, Καθηγητής
Πρώτο Μέλος: Ζοπουνίδης Κων/νος, Καθηγητής
Δεύτερο Μέλος: Ατσαλάκης Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Περίληψη:
Ο τομέας των αερομεταφορών στην Ευρώπη, αποτελεί αδιαμφισβήτητα έναν από τους σημαντικότερους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας της ηπείρου, συμβάλλοντας τόσο στην οικονομική ανάπτυξη, όσο και στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων με ταχύτητα και ασφάλεια. Ο κλάδος μέσα στις δεκαετίες έχει διέλθει από αρκετές κρίσεις, οι οποίες άλλοτε είχαν μικρότερη και άλλοτε μεγαλύτερη επίδραση στην λειτουργία του. Μια από τις σημαντικότερες κρίσεις που έχουν αντιμετωπίσει οι αερομεταφορείς από την εμφάνισή τους, είναι η πανδημία του COVID-19 στις αρχές του 2020. Κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας, επιβλήθηκαν περιορισμοί στις μετακινήσεις από την πλειοψηφία των κρατών διεθνώς, με αποτέλεσμα τον σημαντικό περιορισμό των αεροπορικών μετακινήσεων και συνεπακόλουθα τη μείωση των εσόδων των αεροπορικών εταιρειών. Ταυτόχρονα, τα τελευταία χρόνια και πριν ακόμη από την εμφάνιση της πανδημίας, έχει ανακύψει το θέμα της υιοθέτησης πρακτικών ESG από τις αεροπορικές εταιρείες, στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης. Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, πραγματοποιείται μια σύντομη ιστορική αναδρομή του τομέα των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη και παρουσιάζεται το οικονομικό πλαίσιο λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών μέχρι και το έτος 2019. Κλείνοντας το πρώτο μέρος της εργασίας, απαριθμούνται οι κυριότερες προκλήσεις με τις οποίες αναμένεται να έρθει αντιμέτωπος ο κλάδος των αερομεταφορών και ακολουθεί μια ανάλυση των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19 στη λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών. Στο δεύτερο μέρος, πραγματοποιείται χρηματοοικονομική ανάλυση 18 ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών και αεροπορικών ομίλων, με βάση επιλεγμένους χρηματοοικονομικούς δείκτες. Έπειτα, τα αποτελέσματα της ανάλυσης αυτής, αξιοποιούνται για την κατάταξη των αεροπορικών εταιρειών, από την καλύτερη στη χειρότερη, με τη χρήση της πολυκριτήριας μεθόδου ELECTRE III. Tέλος, πραγματοποιείται μια ακόμη κατάταξη, με κριτήρια τόσο τις επιδόσεις στους χρηματοοικονομικούς δείκτες, όσο και τις επιδόσεις τους σε παράγοντες ESG. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τις δύο αυτές κατατάξεις, συγκρίνονται και προκύπτει η ύπαρξη θετικής συσχέτισης μεταξύ των κατατάξεων.
Περίληψη (Αγγλικά):
The airline industry in Europe is undoubtedly one of the most important sectors of the region's economic activity, contributing both to the economic development and to the transportation of passengers and goods. Over the decades, the industry has undergone multiple crises, which occasionally had a smaller or a greater impact on its operations. One of the major crises that airlines have faced since their establishment is the outbreak of the COVID-19 pandemic in early 2020. During the pandemic, transport restrictions were imposed by most countries around the world, resulting in a significant reduction in air travel and a consequent reduction in airline revenues. At the same time, in recent years and even before the onset of the pandemic, the issue of the adoption of ESG practices by airlines, in the context of sustainable development, has arisen. This thesis consists of two sections. In the first section, a brief historical review of the European airline industry is conducted. The prevailing financial status of the industry up to the year 2019 is also presented. In the final part of this section, the major challenges the airline industry is expected to face are addressed, followed by an analysis of the impact of the COVID-19 pandemic on the operations of the airlines. In the second section, a financial analysis of 18 European airlines and airline groups is executed, based on selected financial ratios. The results of the analysis are then utilized on the ranking of the airlines, from best to worst, with the use of the multi-criteria method ELECTRE III. Finally, another ranking of the airlines is performed, based on their performance on the financial ratios as well as on their performance on selected ESG ratios. The results of both rankings are then compared, and it is concluded that there is a positive correlation between the two rankings.
Ημ/νία εξέτασης: 29-07-2024
Ώρα: 11:00
Χώρος εξέτασης:
Η παρουσίαση θα γίνει με τηλεδιάσκεψη: https://tuc-gr.zoom.us/j/2962959517?pwd=OUZkb09RNlRlVXBxQWp3TDhPWUl1dz09&omn=91724783097