Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Παπαπάνου Θεώνης-Αλίκης - Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • Συντάχθηκε 28-06-2024 13:50 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: 28-06-2024 13:52

    Τόπος: η παρουσίαση θα γίνει μέσω τηλεδιάσκεψης
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 03/07/2024 14:00
    Λήξη: 03/07/2024 15:00

     

    Ονοματεπώνυμο:ΘΕΩΝΗ ΑΛΙΚΗ ΠΑΠΑΠΑΝΟΥ 

    Τίτλος:Προσφυγικό κατοικείν 1922- σήμερα στην Ελλάδα: Η συμβολή της αρχιτεκτονικής 

    Τitle:Refugee Housing 1922–today in Greece: The Contribution of Architecture 

    Τετάρτη 03 Ιουλίου 2024  14.00 μ.μ. 

    μέσω τηλεδιάσκεψης

    Εξεταστική Επιτροπή 

    Επίκουρη Καθηγήτρια: Μανδαλάκη Μαρίνα (επιβλέπουσα) 
    Επίκουρος Καθηγητής: Κεφαλογιάννης Νεκτάριος 
    Καθηγήτρια:Κωτσάκη Αμαλία 


    Περίληψη 

    Το θεματικό πεδίο της παρούσας ερευνητικής είναι η αρχιτεκτονική σε σχέση με την προσφυγική κρίση στην Ελλάδα, τόσο του προσφυγικού κύματος του 1922, όσο και των προσφυγικών ρευμάτων που δεχόμαστε από το 2015 λόγω του πολέμου στη Συρία, καθώς και ποια η συμβολής της στην αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος αφενός με την γνώση που έχει κατακτηθεί στο παρελθόν αλλά και με τις δυνατότητες που διαθέτουμε σήμερα. Ως κρίση χαρακτηρίζεται το ξέσπασμα ενός μεγάλου απρόβλεπτου γεγονότος και έχει αρνητικό χαρακτήρα παρόλα αυτά στη γλώσσα μας η λέξη κρίση περικλείει δυο κατηγορίες νοημάτων πρώτον τη διατάραξη μιας ομαλής συνθήκης η οποία πρόκειται για αντιδάνειο από τα λατινικά αλλά και του ρήματος «κρίνω» το οποίο έχει την έννοια του αποφασίζω. Έτσι μοιάζει μέσα από την διατάραξη της κανονικότητας να γεννούνται ευκαιρίες και λύσεις μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα στο οποίο πρέπει να παρθούν αποφάσεις. Η έρευνα αναζητά τους τρόπους με τους οποίους η αρχιτεκτονική κοινότητα μπορεί να παράξει χώρο μέσα σε περιβάλλοντα προσφυγικής κρίσης, την μέχρι τώρα στάση της απέναντι στο ζήτημα, και τα εργαλεία που διαθέτει μέσω αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και διεθνών εκθέσεων, αλλά και του συμμετοχικού σχεδιασμού. Τέλος παρατίθενται λύσεις του ζητήματος που παρουσιάζονται παγκοσμίως, μέσα από την συλλογή παραδειγμάτων, στα οποία συναντάμε βασικές χωρικές έννοιες όπως η ένταξη, η προσαρμοστικότητα και η έννοια του ελαχίστου, τις οποίες και θα αναλύσουμε. Στόχος της έρευνας είναι να αποτελέσει κίνητρο για επιπλέον διερεύνηση αρχιτεκτονικών απαντήσεων σε καταστάσεις προσφυγική κρίση. 


    Abstract


    The thematic field of this research is architecture in relation to the refugee crisis in Greece, both from the refugee wave of 1922 and the refugee flows we have been experiencing since 2015 due to the war in Syria, as well as the contribution of architecture in addressing this issue with the knowledge gained in the past and the capabilities we possess today. A crisis is characterized as the outbreak of a major unpredictable event and has a negative connotation; nevertheless, in our language, the word crisis encompasses two categories of meanings: firstly, the disruption of a normal condition, which is a loanword from Latin, and secondly, from the verb "to decide," implying decision-making. Thus, it appears that through the disruption of normalcy, opportunities and solutions can emerge within a short timeframe, necessitating decisions. The research seeks to explore the ways in which the architectural community can create space within environments of refugee crisis, its stance on the issue so far, and the tools available through architectural competitions and international exhibitions, as well as participatory design. Finally, we will refer to solutions to the issue presented worldwide, by collecting examples that highlight key spatial concepts such as integration, adaptability, and the concept of minimalism, which we will analyze. The aim of the research is to motivate further exploration of architectural responses to refugee crisis situations. 

     

     

     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012