Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Χατζηασλάν Ελένης-Δεσποινας- Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • Συντάχθηκε 04-06-2024 14:04 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 12/06/2024 09:00
    Λήξη: 12/06/2024 10:00

    Ονοματεπώνυμο:Ελένη Δέσποινα Χατζηασλάν  

    Τίτλος:Ανοιχτό θέατρο: η μορφολογική εξέλιξη και ο επαναπροσδιορισμός του

    Title:Open Theaters: evolution and redefinition

    Τετάρτη 12 Ιουνίου 2024, 9.00 π.μ.
    Σχεδιαστήριο 1ου ετους

    Εξεταστική Επιτροπή

    Αναπληρωτής  Καθηγητής Ονομα  Γιάννης Τσάρας
    Καθηγητής Ανδρεαδάκης Δημήτριος
    Καθηγητής Ουγγρίνης Κων/νος

    Περίληψη

    Η ίδια η λέξη «θέατρο» σημαίνει τόσο την τελούμενη πράξη, όσο και το χώρο ή το ειδικό κτίσμα που προορίζεται για αυτή. Από τη μελέτη υφιστάμενων παραστατικών χώρων, όπως αυτοί εξελίχθηκαν διαχρονικά έχουν ταξινομηθεί σε δύο βασικές κατηγορίες: ανοιχτό και κλειστό θέατρο. Η μονοσήμαντη διάκριση τους όμως δεν είναι και τόσο απλή. Για την αρχιτεκτονική του θεάτρου είναι εφικτό να εντοπιστεί κάτι, ως «σύστημα», ως σχηματική συνοχή ή δομική αντιστοιχία. Η παρούσα εργασία ερευνά τη μορφολογική εξέλιξη του ανοιχτού θεάτρου και τις υβριδικές μορφές που εμφανίζονται στη σύγχρονη εποχή, στον Ευρωπαϊκό χώρο. Στόχος η εγγύτερη εικόνα για τον ορισμό του θεατρικού χώρου και η διασαφήνιση της έννοιας του ανοιχτού θεάτρου, με την εποπτεία της ιστορικής του εξέλιξης. Η εργασία διαρθρώνεται σε τρεις ενότητες, αρχικά αναλύονται οι σχετικές έννοιες θέατρο, ηθοποιός-θεατής, θεατρικός χώρος. Στο δεύτερο μέρος αναλύονται οι απαρχές και η εξέλιξη του θεατρικού χώρου με γνώμονα την μορφολογία και στο τρίτο μέρος παρατίθενται και κατηγοριοποιούνται οι υβριδικές μορφές θεατρικού χώρου, με έμφαση στον ανοιχτό χώρο παραστάσεων. Ο διαχωρισμός τους επιτυγχάνεται με τη βοήθεια παραδειγμάτων, όπου η διάκριση του ανοιχτού - κλειστού δεν είναι ευκρινή και χρήζει η διερεύνηση των ορίων τους.


     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012