Συντάχθηκε 08-12-2023 14:57
Τόπος: Εξ αποστάσεως-Με Τηλεδιάσκεψη
Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
Έναρξη: 13/12/2023 11:00
Λήξη: 13/12/2023 12:00
Τίτλος: «Ανάπτυξη μεθόδου πρόβλεψης σταθερότητας και συμβατότητας βαρέων πετρελαϊκών κλασμάτων».
Title: «Method development for the prediction of stability and compatibility of heavy oil fractions».
Τριμελής εξεταστική επιτροπή:
1. Ν. Πασαδάκης, Καθηγητής (Επιβλέπων)
2. Α. Γιώτης, Επικ. Καθηγητής ΠΚ
3. Δ. Καρώνης, Καθηγητής ΕΜΠ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Με αφορμή την απόφαση του Διεθνή Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) για την μείωση του παγκόσμιου ορίου θείου στα καύσιμα των πλοίων σε 0,50% και την βελτίωση της ποιότητας των εκπομπών αέριων ρύπων από τη ναυτιλία, δημιουργήθηκε πρόβλημα κατά την ανάμιξη των καυσίμων, ώστε να είναι εντός των καθορισμένων προδιαγραφών. Τα προβλήματα σχετίζονται με την σταθερότητα και την συμβατότητα των καυσίμων. Η σταθερότητα ενός καυσίμου (Fuel Stability) είναι η δυνατότητα του καυσίμου να αλλάξει κατάσταση κατά την αποθήκευση του σε ορισμένες συνθήκες, ανάλογα με την αντοχή του στη διάσπαση, ενώ συμβατότητα (Fuel Compatibility) είναι η τάση των καυσίμων διαφορετικής προέλευσης να παράγουν επικαθίσεις όταν αναμιγνύονται. Στην παρούσα διπλωματική εργασία έγινε προσπάθεια συσχέτισης του Ολικού Δυναμικού Ιζήματος (Total Sediment Potential -TSP) που αποτελεί μέτρο της σταθερότητας, με τα πειραματικά δεδομένα που προέκυψαν από τις αναλυτικές τεχνικές. Πιο συγκεκριμένα, οι πειραματικές μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν στα 72 δείγματα ναυτιλιακών καυσίμων (51 σταθερά (Stable) και 21 ασταθή (Unstable)) είναι η Υπέρυθρη Φασματοσκοπία Μετασχηματισμού Fourier με κυψελίδα Attenuated Total Reflectance-ΑTR και η Υγρή Χρωματογραφία Υψηλής Πίεσης (High Pressure Liquid Chromatography-HPLC). Τέλος για την ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν από τις εργαστηριακές μεθόδους, χρησιμοποιήθηκαν και μαθηματικά μοντέλα πολυμεταβλητής ανάλυσης δεδομένων όπως η ανάλυση των κυρίων συνιστωσών (Principal Component Analysis-PCA) και η ιεραρχική συσταδοποίηση (Hierarchical Clustering).