Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασίας κ. Γιάγκου Ανδρέα, Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 11-10-2021 14:11 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 14/10/2021 13:30
    Λήξη: 14/10/2021 14:30

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

     

    Ονοματεπώνυμο:                  Γιάγκος Ανδρέας

    Αριθμός Μητρώου:              2015010018

     

    Θέμα

    Τίτλος στα Ελληνικά:                           ΒΕΛΤΙΣΤΟΣ ΧΡΟΝΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗΣ ΡΟΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΟΥ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V2G

    Τίτλος στα Αγγλικά:                           OPTIMAL SCHEDULING OF ΤΗΕ BIDIRECTIONAL POWER SUPPLY BETWEEN ELECTRICAL VEHICLES AND THE GRID: V2G TECHNOLOGY

     

    Επιτροπή:

    Επιβλέπων:                 Ιψάκης Δημήτριος, Επίκουρος Καθηγητής

    Πρώτο Μέλος:                        Αραμπατζής Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής

    Δεύτερο Μέλος:          Παπαευθυμίου Σπύρος, Αναπληρωτής Καθηγητής

               

    Περίληψη

                    Τα τελευταία χρόνια, η αυξανόμενη ανησυχία που προκαλεί η Παγκόσμια κλιματική αλλαγή αλλά και η συνεπακόλουθη ανάγκη για  την διατήρηση των συμβατικών ενεργειακών αποθεμάτων, έχει στρέψει τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην προώθηση και βελτίωση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (υβριδικών και μη-). Ωστόσο, η αλλαγή της κατεύθυνσης αυτής προς την ηλεκτροκίνηση, επιφέρει μία πρόσθετη πρόκληση στον τομέα εφαρμογής των ηλεκτρικών δικτύων: Τα νέα αυτά ηλεκτρικά δίκτυα θα κληθούν να διαχειριστούν με βέλτιστο τρόπο το διαθέσιμο ηλεκτρικό φορτίο των οχημάτων ανά ημέρα.

    Η τεχνολογία αμφίδρομης ροής ισχύος μεταξύ οχημάτων-δικτύου «Vehicle-to-Grid, V2G», περιγράφει μία (κατά κάποιο τρόπο) συνδεσμολογία όπου ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες (BEV), υβριδικά οχήματα (PHEV) ή ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, επικοινωνούν με το ηλεκτρικό δίκτυο (συμβατικό ή με χρήση ΑΠΕ), πουλώντας υπηρεσίες ανταπόκρισης στην ζήτηση. Με άλλα λόγια, τα οχήματα αυτά ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης τους και τους στόχους της βέλτιστης αξιοποίησης ενέργειας (π.χ. φόρτιση οχημάτων, μηδενική ζήτηση από το δίκτυο), προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο ή μειώνουν το ρυθμό φόρτισής τους.

    Στα ανωτέρω πλαίσια, η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην ανάδειξη των προτερημάτων της τεχνολογίας «V2G», μέσω της ανάπτυξης ενός αλγορίθμου βελτιστοποίησης της κατανομής φόρτισής τους. Ειδικότερα, ο αλγόριθμος αυτός θα συμβάλει στην ομαλότερη λειτουργία του ηλεκτρικού δικτύου, όπου θα επιβλέπει α) τα οχήματα που θα δύναται να φορτίζουν, β) τα οχήματα που θα δύναται να εκφορτίζουν και γ) τις ανάγκες ζήτησης/προσφοράς δικτύου ανά ημέρα. 

    Ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε για την κατανομή του επιπρόσθετου φορτίου των ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο την ελαχιστοποίηση της ζητούμενης ισχύος κατά τις ώρες αιχμής, κατάφερε να βελτιστοποιήσει την λειτουργία φόρτισης/αποφόρτισης σε 215 οχήματα των οποίων το φορτίο κλήθηκε να καλύψει ο υποσταθμός των Βρυσών (case study) στον Δήμο Αποκορώνου. Συγκεκριμένα, κατάφερε να περιορίσει την αύξηση του φορτίου αιχμής (σε μία τυπική ημέρα, Κυριακή του έτους 2020) στα 48 kW ενώ χωρίς την ύπαρξή του και της τεχνολογίας V2G η αύξηση θα ήταν 2080 kW. Σημαντική επιτυχία αποτέλεσε το γεγονός ότι το μέγιστο ημερήσιο φορτίο είναι ίσο με αυτό της περίπτωσης που δεν υπάρχει κανένα ηλεκτρικό όχημα στην περιοχή, φανερώνοντας την άριστη εφαρμογή του αλγορίθμου.

     

    ​​​​​​​Ημερομηνία Εξέτασης

    Ημέρα/Μήνας/Έτος:             Πέμπτη 14/10/2021

    Ώρα:                                      13.30 μ.μ.

     

    ​​​​​​​Χώρος Εξέτασης

    Αίθουσα:               -              (Εξ αποστάσεως με σύνδεσμο τηλεδιάσκεψης)

    Κτίριο: -                        https://tuc-gr.zoom.us/j/95073975719?pwd=MU1kV1d1UkhUYWc4elQ1bFJNMXAyUT09  

    Meeting ID: 950 7397 5719

    Password: 132898

     

     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012