Συντάχθηκε 21-05-2021 09:57
Τόπος: Η παρουσίαση θα γίνει με τηλεδιάσκεψη
Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
Έναρξη: 24/05/2021 11:00
Λήξη: 24/05/2021 12:00
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
θέμα
Υλοποίηση Eξυπηρετητή Λογισμικού και Αυτόνομου Πράκτορα για το Συνεργατικό Παίγνιο "Pandemic"
Implementation of a Software Server and of an Autonomous Agent for the Cooperative Strategic Game "Pandemic"
Εξεταστική Επιτροπή
Χαλκιαδάκης Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής (Επιβλέπων)
Λαγουδάκης Μιχαήλ, Αναπληρωτής Καθηγητής
Σαμολαδάς Βασίλειος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Περίληψη
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην εποχή μας, και απαντάται σε διάφορες συσκευές και υποδομές που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Συνεπώς, έχει γίνει πιο σημαντικό από ποτέ, η μέτρηση της προόδου της τεχνητής νοημοσύνης μέσω του ανταγωνισμού ευφυών πρακτόρων ενάντια ανθρώπων σε επιτραπέζια, ακολουθώντας μια παράδοση πολλών χρόνων. Ακόμα η δοκιμή της τεχνητής νοημοσύνης σε επιτραπέζια που απαιτούν τη συνεργασία των παικτών, χωρίς το στοιχείο του ανταγωνισμού μεταξύ τους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, είναι εξαιρετικά σπάνια. Στο πλαίσιο αυτό, σε αυτή τη διπλωματική αναπτύσσουμε την απαραίτητη υποδομή ενός διακομιστή που επιτρέπει τη συμμετοχή αυτόνομων πρακτόρων, στο συνεργατικό επιτραπέζιο παιχνίδι “Pandemic” σε συνδυασμό με αρκετούς αυτόνομους πράκτορες που μπορούν να παίξουν το παιχνίδι αυτό, καθένας από αυτούς με διαφορετικές στρατηγικές τις οποίες επίσης σχεδιάσαμε. Ο διακομιστής μας έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο ενός μαθήματος που σχετίζεται με την τεχνητή νοημοσύνη στο Πολυτεχνείο Κρήτης, και μπορεί να παρέχει τη βάση για μια πληρέστερη υποδομή που μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για την διεξαγωγή ενός διεθνούς διαγωνισμού αυτόνομων πρακτόρων που παίζουν το επιτραπέζιο αυτό. Συμπληρώνουμε την δουλειά μας με μια προκαταρκτική αξιολόγηση των στρατηγικών των πρακτόρων μας, αντλώντας συμπεράσματα από την αποτελεσματικότητά τους σε περιβάλλοντα μεταβλητής δυσκολίας του Pandemic.
Abstract
Artificial Intelligence (AI) has in our times made considerable progress, and manifests itself in various devices and infrastructure used in our everyday lives. It has thus become even more important than ever to measure AI’s progress via pitting intelligent agents against humans in board games, following a decades-long tradition. Still, testing AI in board games that require the players’ cooperation without any element of competition among them during a game instance, is extremely rare. At the same time, this is important since the ability to cooperate effectively is a key component of intelligence. Against this background, in this thesis we develop the necessary server infrastructure that enables the participation of autonomous agents in the cooperative multiagent board game ``Pandemic’’; along with several autonomous agents that can compete in the game, each of which incorporating different strategies that we also devised. Our server has already been used in the context of an AI-related course in the Technical University of Crete, and can provide the basis for a richer infrastructure that can be potentially employed for holding an international challenge for Pandemic-playing autonomous agents. We complement our work with a preliminary evaluation of our agents’ strategies, drawing lessons on their effectiveness in Pandemic domains of varying difficulty.
Meeting ID: 92770056903
Password: 468924