Συντάχθηκε 05-10-2020 16:44
Τόπος: η παρουσίαση θα γίνει μέσω τηλεδιάσκεψης
Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
Έναρξη: 07/10/2020 16:00
Λήξη: 07/10/2020 17:00
Ονοματεπώνυμο: Βάρλα Πηνελόπη
Τίτλος:Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ
Title:THE PARTICIPATION OF THE IMAGE IN PRODUCTION
& PROMOTION OF ARCHITECTURE
Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020, 16.00 μ.μ.
Εξεταστική Επιτροπή
Αναπληρωτής Καθηγητής :Δημήτριος Τσακαλάκης (επιβλέπων)
Επίκουρος Καθηγητής :Αλέξανδρος Βαζάκας
Αναπληρωτής Καθηγητής: Αθανάσιος Μουτσόπουλος
Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ραγδαία ανάπτυξη των Νέων Μέσων επικοινωνίας (Ν.M.E.) και των σχετικών θεωριών marketing και branding. Με τη χρήση των λέξεων, των εικόνων, των ήχων που εμπεριέχονται στα βιβλία, τις εφημερίδες, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση ή τις διαδικτυακές εφαρμογές, το marketing πετυχαίνει την προβολή δυνητικών προτύπων ζωής σε πλήθος ατόμων. Με τη χρήση της εικονογραφημένης διαφήμισης τα πρότυπα αυτά μοιάζουν όλο και περισσότερο με αληθοφανή ψευδαίσθηση. Αντικείμενο της εργασίας αποτελούν διαφορετικές εκδοχές του όρου «εικόνα», μελετώντας με ποιον τρόπο κάθε φορά η ευρεία χρήση των εικόνων αποτελεί καθημερινή επιρροή στην ανθρώπινη δράση και στην αρχιτεκτονική. Πραγματοποιείται ένας συσχετισμός του τρόπου προώθησης των προϊόντων και της αρχιτεκτονικής ως προϊόν, έτσι ώστε να γίνει λίγο καλύτερα αντιληπτή η καταναλωτική κουλτούρα του σήμερα. Ταυτόχρονα, ερευνάται κατά πόσο ο σχεδιασμός των κτιρίων καθοδηγείται από την όψη ή και από την κάτοψη, καθώς πολλές φορές η διαφημιστική εικόνα που αντιπροσωπεύει το χωρικό βίωμα μεμονωμένων κτιρίων ή κατ’ επέκταση ολόκληρων πόλεων αποτελεί αυτοσκοπό. Στρατηγικές αστικής αναζωογόνησης αλλά και επιμέρους, ο σχεδιασμός των κτιρίων, καθοδηγούνται από τους όρους του marketing, σχεδιάζοντας χώρους που ανταποκρίνονται μόνο σε συγκεκριμένα φωτογραφικά κάδρα. Οι εικόνες που θα χρησιμοποιηθούν από τη διαφήμιση είναι ένας μηχανισμός αφήγησης που μπορεί να μετασχηματίσει την αντίληψη του χώρου. Πολλές φορές μάλιστα, οι προβαλλόμενες εικόνες έχουν τέτοια επιρροή στο καταναλωτικό κοινό όπου αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα από την ίδια την αρχιτεκτονική.