Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

  • Όλες οι κατηγορίες
  • Ενδοπολυτεχνικές Ανακοινώσεις και Συζητήσεις
  • Ακαδημαϊκές Ανακοινώσεις
  • Διορθωμένη εκδοχή: Τρόπος εξέτασης και «εξεταστέα ύλη» για το μάθημα ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. Όσοι/-ες δεν θα έχουν εγγραφεί στο eclass.tuc του μαθήματος μέχρι 15 Ιουνίου 2020 ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ.

Διορθωμένη εκδοχή: Τρόπος εξέτασης και «εξεταστέα ύλη» για το μάθημα ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. Όσοι/-ες δεν θα έχουν εγγραφεί στο eclass.tuc του μαθήματος μέχρι 15 Ιουνίου 2020 ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ.

  • Συντάχθηκε 12-06-2020 18:57 από Dimitris Patelis Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: dpatelis<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: 12-06-2020 21:39

    Ιδιότητα: ΔΕΠ ΜΠΔ.

    Τρόπος εξέτασης και «εξεταστέα ύλη» για το μάθημα ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. Όσοι/-ες δεν θα έχουν εγγραφεί στο eclass.tuc του μαθήματος μέχρι 15 Ιουνίου 2020 ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ.

    Αξιότιμες κυρίες, αξιότιμοι κύριοι,

    Όσοι/-ες δεν θα έχουν εγγραφεί στο eclass.tuc του μαθήματος μέχρι 15 Ιουνίου 2020 ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ.

    Α. Τρόπος εξέτασης: Λόγω των εκτάκτων συνθηκών που προέκυψαν με την πανδημία του COVID-19, στην τρέχουσα εξεταστική περίοδο η εξέταση θα πραγματοποιηθεί με τον εξής τρόπο: 3α - εξ αποστάσεως σύγχρονη γραπτή εξέταση με επακόλουθη προφορική εξέταση, κατά την οποία: 1. σύγχρονη γραπτή εξέταση: εμφανίζεται δίωρη εξέταση σε καθορισμένη ημερομηνία και ώρα (ΣΑΒΒΑΤΟ 11-07-2020, οπότε, κάθε φοιτητής/-ήτρια εξετάζεται βάσει θεμάτων/ερωτηματολογίων στα οποία θα έχει πρόσβαση στο eclass.tuc). 2. επακόλουθη προφορική εξέταση σε δύο συνεχόμενες ημέρες:

    13.07.2020 (για ΑΡΜΗΧ, ΗΜΜΥ: 160+80=240)
    14.07.2020 (για ΜΠΔ, ΜΗΧΟΠ, ΜΗΠΕΡ: 45+64+49=158)

    Β. «Εξεταστέα ύλη» υποχρεωτική:

    Α1. Το σύνολο του πακέτου των παραδόσεων, μέχρι τη σελ. 325 και 356-362 (διαθέσιμο στην κατηγορία «Έγγραφα» του μαθήματος στο eclass.tuc):

    ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. Κείμενα προβληματισμού.
    Πανεπιστημιακές παραδόσεις

    Όπως συνέστησα στις παραδόσεις, υπενθυμίζω ότι (για εννοιολογική κατανόηση και οργάνωση της «ύλης») καλό είναι να ξεκινήσετε την μελέτη από το κείμενο: «Το κοινωνικό συνειδέναι και οι μορφές του. Η θρησκεία ως μορφή κοινωνικής συνείδησης» (σελ. 260-288).

    Α2. Το σύνολο των παραδόσεων, συμπεριλαμβανομένων των ηχογραφημένων ή/και μαγνητοσκοπημένων του τρέχοντος εξαμήνου (διαθέσιμο στην κατηγορία «Έγγραφα» του μαθήματος στο eclass.tuc).

    Β1. Για όσους/-ες έχουν το βιβλίο του Β.Α. Βαζιούλιν. «Η λογική της ιστορίας»:

    Η κοινωνική νομοτέλεια ως φάσμα δυνατοτήτων. Σελ. 47-49.

    Μέρος Ι. Η μεθοδολογία διερεύνησης της ανάπτυξης της κοινωνίας ως «οργανικού όλου». Σελ. 71-94.

    Μέρος ΙΙ.

    Κεφ. 2ο. Μετάβαση από την απλούστατη σχέση στην ουσία της κοινωνίας. Σελ. 125-138.

    Κεφ. 4ο. Φαινόμενο και πραγματικότητα. Η κοινωνική συνείδηση και οι μορφές της. Το εποικοδόμημα. Οι άνθρωποι ως προσωπικότητες. Σελ. 215-275.

    Β2. Για όσους/-ες έχουν το βιβλίο των Δ. Πατέλη, Γ. Κακαρίνου «Από τη Σοβιετική Ψυχολογία στη Λογική της ιστορίας»:

    ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ. Η κρισιακή γνωσιακή συγκυρία. Κριτήρια προσδιορισμού της γνωσιακής συγκυρίας. «Ιστορικό», «λογικό» και ανάβαση από το αφηρημένο στο συγκεκριμένο. Σελ.17-19.

    ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ. Προβλήματα του ψυχισμού και του υποκειμένου στη δομή της κοινωνίας ως ολότητας. Απλούστατη σχέση και βιολογικοί όροι εμφάνισης του ψυχισμού. Για τη μετάβαση στην ουσία της κοινωνίας και του ανθρώπινου ψυχισμού. Στοιχεία δρομολόγησης της «άρσης» του φυσικού-βιολογικού από το κοινωνικό, της φυλογένεσης από την οντογενετική ανάπτυξη. Σελ. 111-126.

    Το φαινόμενο της ανθρώπινης κοινωνίας. Ειδέναι και συν-ειδέναι στον ανθρώπινο ψυχισμό. Ή συνείδηση και οι μορφές της. Ο συνειδητός άνθρωπος ως υποκείμενο του πολιτισμού. Ή ενεργός πραγματικότητα του ανθρώπου. Υποκείμενο και εποικοδόμημα. Οι άνθρωποι ως προσωπικότητες. Άτομο και κοινωνία, βιολογικό και κοινωνικό. Ψυχισμός και συγκρότηση του υποκειμένου ως ενότητα πολλαπλών προσδιορισμών. Σελ. 145-184.

    ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ. Προβλήματα του ψυχισμού και του υποκειμένου στην ιστορία της κοινωνίας. Η κεφαλαιοκρατία ως ολοκλήρωση της διαμόρφωσης της ανθρώπινης κοινωνίας. Σελ..185-235.

    Β3. Για όσους/-ες έχουν το βιβλίο του Π. Κονδύλη: «Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ»:

    ΙΙ. Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ. Σελ. 69-96.

    Δομικά γνωρίσματα της μαζικής δημοκρατίας. Νοοτροπία και τρόπος ζωής στη μαζική δημοκρατία. Σελ. 231-267.

     

    3. Προαιρετική «ύλη» (μη εξεταστέα, δεν θα μπουν θέματα από αυτήν): το υπόλοιπο από το πακέτο των παραδόσεων και τα βιβλία, καθώς και το προτεινόμενο στο eclass.tuc οπτικοακουστικό υλικό του διδάσκοντος, για ευρύτερη καλλιέργεια, άσχετα με την εξέταση.

    Απαραίτητη είναι η αντίληψη-κατανόηση των βασικών φιλοσοφικών εννοιών και κατηγοριών.

    Καλή επιτυχία.

    Ο διδάσκων

    Δ. Πατέλης 

     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012