Συντάχθηκε 08-10-2018 18:16
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Γεράσιμος Μοσχόπουλος
Αριθμός Μητρώου: 2013010049
Θέμα
Τίτλος στα Ελληνικά: Ανάπτυξη δυναμικού μοντέλου ηλεκτρικού οχήματος για την αξιολόγηση της κατανάλωσης ενέργειας .
Τίτλος στα Αγγλικά: Electric vehicle dynamic modelling for the evaluation of energy consumption.
Επιτροπή:
Επιβλέπων: Πολυχρόνης Σπανουδάκης
Πρώτο Μέλος: Νικόλαος Τσουρβελούδης
Δεύτερο Μέλος: Ευστράτιος Ιωαννίδης
Περίληψη της εργασίας στα Ελληνικά:
Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να αναπτυχθεί το δυναμικό μοντέλο προσομοίωσης ενός πρωτότυπου ηλεκτρικού οχήματος και να μελετηθούν οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση της ενέργειας. Αρχικά παρατίθενται εισαγωγικά στοιχεία για την δυναμική προσομοίωση ηλεκτρικών οχημάτων και αναλύονται οι βασικοί παράγοντες που συμβάλουν στην βελτίωση της ενεργειακής κατανάλωσης. Η ανάπτυξη του δυναμικού μοντέλου του οχήματος πραγματοποιείται σε εξειδικευμένο λογισμικό της αυτοκινητοβιομηχανίας (Carmaker-IPG). Ως όχημα αναφοράς χρησιμοποιείται το πρωτότυπο όχημα «Σπύρος Λούης» της ομάδας TUCer και πραγματοποιείται η μοντελοποίηση του σύμφωνα με τις απαιτήσεις του λογισμικού. Προκειμένου να αξιολογηθεί η εγκυρότητα του μοντέλου, χρησιμοποιούνται πειραματικά δεδομένα από πραγματικές δοκιμές οδήγησης σε πίστα, στα πλαίσια του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού Shell Eco Marathon. Με βάση αυτά, γίνεται συσχετισμός των πειραματικών μετρήσεων και των αποτελεσμάτων της προσομοίωσης. Για την αξιολόγηση της κατανάλωσης ενέργειας του οχήματος δημιουργούνται διαφορετικά σενάρια προσομοίωσης και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα τους. Τέλος, έγινε προσομοίωση κίνησης του οχήματος σε πέντε πιστοποιημένους κύκλους οδήγησης και παρουσιάζονται οι επιδόσεις του οχήματος σε σύγκριση με ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής.
Περίληψη της εργασίας στα Αγγλικά:
The aim of this diploma thesis is to develop the dynamic simulation model of a prototype electric vehicle and to study the key factors affecting energy consumption. Initial inputs are given for dynamic simulation of electric vehicles and the main factors contributing to the improvement of energy consumption are analysed. The development of the dynamic vehicle model is carried out in specialized automotive software (Carmaker-IPG). The original vehicle "Spyros Louis" of the TUCer team is used as a reference vehicle and its modelling is performed according to the software requirements. In order to evaluate the validity of the model, experimental data from real track driving tests are used in the framework of the Europe-wide Shell Eco Marathon competition. Based on these, experimental measurements and simulation results are correlated. To assess the vehicle's energy consumption, different simulation scenarios are generated and their results are presented. Finally, the vehicle was simulated in five certified driving cycles and the respective performances are presented and compared to production electric vehicles.
Ημερομηνία Εξέτασης
Ημέρα/Μήνας/Έτος: 9/10/2018
Ώρα: 2:30
Χώρος Εξέτασης
Αίθουσα:
Κτίριο: Δ4.021 ( Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής)
Τόπος: Δ4 - Κτίριο ΜΠΔ, Δ4.021
Έναρξη: 09/10/2018 14:30
Λήξη: 09/10/2018 15:30