Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Σχολή Μηχ. Περ. Ανακοίνωση Παρουσίασης μεταπτυχιακής διατριβής κ. Μαυρουδή Όθωνα

  • Συντάχθηκε 31-05-2018 12:22 από Georgia Poniridou Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: tponiridou<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Ιδιότητα: υπάλληλος ΜΗΠΕΡ.

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ

    Όνοματεπώνυμο Μεταπτυχιακού Φοιτητή: Όθων Μαυρουδής

    Α.Μ.: 2015057392

    Ημερομηνία Παρουσίασης: 14.6.2018

    Ώρα: 11 π.μ. – 1μ.μ.

    Αίθουσα: Κτίριο Κ2, αίθουσα Α3

     Θέμα ΜΔΕ «Green Port: Upgrading of the energy performance of small ports, the case of Rethymno»

     Επιβλέπων: Καθηγητής Θεοχάρης Τσούτσος

     Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:

    1 Καθηγητής Θεοχάρης Τσούτσος

    2 Καθηγητής Γεώργιος Καρατζάς

    3 Αν. Καθηγητής Σπύρος Παπαευθυμίου

    Περίληψη:

     (ελληνικά)

     Η συγκεκριμένη μελέτη πραγματεύεται την ενεργειακή αναβάθμιση σε λιμάνια και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Ρεθύμνου. Στόχος είναι η εύρεση προτάσεων και λύσεων που μπορούν τόσο περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά να έχουν το μέγιστο δυνατό αποτύπωμα – αποτέλεσμα στο λιμάνι. Ωστόσο, συνυπολογίζονται οι περιορισμοί που έχουν τεθεί για τέτοιου είδους δράσεις όπου θα μπορούσαν να περιορίσουν τη λειτουργικότητα του λιμανιού ή να προσβάλουν τον τόπο και την ποιότητας της ζωής των κατοίκων.

    Για την εκπόνησή της μελέτης αλλά και για την δημιουργία σφαιρικότερης αντίληψης στον αναγνώστη, αναφέρονται οι σημαντικότερες διεθνείς πρακτικές και προκλήσεις για τα λιμάνια και τη δημιουργία «πράσινων λιμένων και ναυσιπλοΐας». Παράλληλα, τονίζεται από μετρήσιμα διεθνή δεδομένα η αναγκαιότητα για την προστασία του περιβάλλοντος και ο κρίσιμος ρόλος που παίζει και μπορεί να παίξει η ναυτιλία αλλά και η τεχνολογία των λιμένων σε αυτήν.

    Για το λόγο αυτό, ζητήθηκαν και μελετήθηκαν τα ενεργειακά δεδομένα από το Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες που υπάρχουν και να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη αναφορά. Στη συνέχεια, αξιολογήθηκαν με την λογική κόστους - οφέλους μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και εγκατάστασης ΑΠΕ στο λιμένα για την παροχή πράσινης ενέργειας σε αυτό. Η αξιολόγηση αυτή έγινε έπειτα από καταγραφή και αναγνώριση των τεχνολογιών που μπορούν να ενταχθούν στο λιμάνι και ακολούθησε ανάλυση των πιθανών σεναρίων για την εξεύρεση του βέλτιστου. Παράλληλα, μελετήθηκε η ενσωμάτωση και η ενεργειακή κάλυψη σε σταθμό ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς η ανάπτυξή τους τα επόμενα χρόνια λόγο της σταδιακής απαλλαγής από τα ορυκτά καύσιμα αναμένεται ραγδαία.

    Tέλος, αξιολογούνται και σχολιάζονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν και γίνεται αναφορά σε σημεία που αξίζει να μελετηθούν περισσότερο και χρήζουν περεταίρω έρευνας.

     (Αγγλικά)

     This thesis is about an energy upgrade in ports and specifically at Rethymno’s port. The goal was to suggest solutions that could both economically and ecologically achieve the best results. However, restrictions for such actions that could affect the port’s efficiency or have an impact on the island and its residents’ quality of life should be taken into consideration.

    In order to achieve a more spherical approach on the matter, the most significant international practices and challenges for ports as well as how to create “green ports and ship navigation” were mentioned. Furthermore, according to measurable international data, the need for ecological solutions remains imminent and critical, with navigation and port technology actually playing a rather significant part in that.

    For that reason, all energy data was requested from Rethymno’s port fund and studied thoroughly in order to write down all the existing needs, thus creating a wholesome report. Next, energy saving options as well as Renewable Energy Sources (RES) installations for the port, suitable for green energy, were evaluated. This evaluation came after all suitable technologies for the port were written down and inspected. Afterwards, an analysis of all possible scenarios followed, so that the most efficient one would occur.

    Also, integration and energy covering of electrical vehicles station was studied. Another aspect was their estimated rapid evolution in the near future and the gradual dispensation from mineral fuels.

    Finally, results were drawn and commented, and salient points that need further research were mentioned.

     

     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012