Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση μεταπτυχιακής διατριβής κ. Δουνδουλάκη Εμμανουήλ - Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 18-04-2018 13:20 από Nektarios Arnaoutakis Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: narnaoutakis<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Κύρια: ΕΤΕΠ ΜΠΔ. Άλλες ιδιότητες: απόφοιτος προπτυχιακός ΜΠΔ, απόφοιτος ΜΔΕ/Διδ. ΜΗΧΟΠ

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

     

    Ονοματεπώνυμο:   Δουνδουλάκης Εμμανουήλ

    Αριθμός Μητρώου: 2015019044

     

    Θέμα

    Τίτλος στα Ελληνικά:
    Σύγκριση μεθοδολογιών υπολογισμού εκπεμπόμενων αέριων ρύπων στη ναυτιλία

    Τίτλος στα Αγγλικά:
    Comparison of methodologies for the calculation of air emissions in shipping

     

    Εξεταστική Επιτροπή:

    Επιβλέπων:     Παπαεθυμίου Σπύρος

    Πρώτο Μέλος:                        Πουλιέζος Αναστάσιος

    Δεύτερο Μέλος:          Κονσολάκης Μιχαήλ

     

    Περίληψη

    Περίληψη της εργασίας στα Ελληνικά:

    H παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, περιγράφει τις διαδικασίες υπολογισμού εκπεμπόμενων αέριων ρύπων στη ναυτιλία. Τους ίδιους αέριους ρύπους, αλλά σε διαφορετικές ποσότητες, εκπέμπουν όλοι οι τύποι πλοίων οι οποίοι λειτουργούν με κινητήρες συμβατικών ορυκτών καυσίμων. Η ποσότητα των εκπεμπόμενων αερίων ρύπων έχει άμεση σχέση με την κατανάλωση καυσίμου, που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες (όπως είναι το σχήμα της γάστρας, το φορτίο, η τραχύτητα του κύτους, ο τύπος του κινητήρα, η κατάσταση του, ο χρόνος ελιγμών, το φορτίο των κινητήρων, ο χρόνος παραμονής εντός του λιμανιού, κλπ). Οι βοηθητικές μηχανές συμβάλλουν επίσης στις συνολικές εκπομπές ρύπων και είναι ιδιαίτερα σημαντικές σε συγκεκριμένες περιπτώσεις πλοίων (π.χ. κρουαζιερόπλοια) λόγω της συνεχούς ανάγκης παραγωγής ενέργειας για την κάλυψη των απαιτήσεων hotelling, καθ’ όλη τη διάρκεια του πλου, αλλά και κατά τη διάρκεια παραμονής εντός των λιμένων.

    Η μεταπτυχιακή διατριβή έχει τους παρακάτω βασικούς στόχους:

    1. Υπολογισμός ρύπων με βάση τη μεθοδολογία για το MRV. Θα υπολογιστούν οι ρύποι για επιλεγμένα πλοία, διαδρομή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με βάση τη μεθοδολογία που ο πλοιοκτήτης/διαχειριστής προτείνει προς υλοποίηση στο πλάνο MRV. Αυτή η διαδικασία συνήθως είναι fuel based και σύμφωνα με το MRV, πρέπει να υπολογίζονται οι αέριοι ρύποι των πλοίων, σύμφωνα με αυτή.
    2. Υπολογισμός ρύπων με βάση activity based προσέγγιση. Για την ίδια περίπτωση όπως ανωτέρω (πλοία – διαδρομή) οι αέριοι ρύποι θα υπολογιστούν με βάση την πορεία κίνησης του πλοίου, με γνώμονα την αναλυτική προσέγγιση της μηχανολογικής συμπεριφοράς κατά την κίνησή του. Θα συγκριθούν οι υπολογιζόμενες τιμές των αέριων ρύπων με βάση τις δύο παραπάνω μεθοδολογίες και θα γίνει αναλυτικός τεχνικός σχολιασμός της ακρίβειας του υπολογισμού, όπως προτείνεται στο MRV, με κύριο στόχο σε αυτή τη φάση να γίνουν προτάσεις βελτίωσης του.
    3. Οικονομοτεχνική προσέγγιση των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων. Έχοντας υλοποιήσει τον υπολογισμό και την ποσοτικοποίηση των αέριων ρύπων, μπορούμε να εξάγουμε συμπεράσματα και να προτείνουμε τρόπους μείωσης αυτών (στην ουσία τρόπους μείωσης για την κατανάλωση καυσίμων). Θα συγκρίνουμε τις υπολογιζόμενες ποσότητες αερίων ρύπων με αντίστοιχες τιμές άλλων ρυπογόνων μέσων προκειμένου να γίνει αντιληπτή η σχετική περιβαλλοντική τους επίπτωση. Ένας ακόμα κύριος στόχος σε αυτή τη φάση, είναι να συσχετιστούν οι ποσότητες αερίων ρύπων με το είδος του φορτίου του πλοίου (επιβάτες, επιβατικά οχήματα, φορτηγά) σε ετήσια βάση ή/και σε επίπεδο ταξιδιού και να γίνει επιμερισμός του πιθανού μελλοντικού κόστους εκπομπής αέριων ρύπων.

     

    Ημερομηνία Εξέτασης

    Ημέρα/Μήνας/Έτος: Παρασκευή 27/04/2018

    Ώρα: 12:00

     

    Χώρος Εξέτασης

    Αίθουσα:               Εργαστήριο Ελέγχου Βιμηχανικών και Ενεργειακών Συστημάτων

    Κτίριο:    Δ5

     


     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012