Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας του φοιτητή Δασκαλάκη Αριστείδη, Σχολής μηχ.Ο.Π

  • Συντάχθηκε 22-03-2018 11:41 από Niki Pantelaki Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: npantelaki<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Ιδιότητα: υπάλληλος ΜΗΧΟΠ.

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
    Σχολή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Εξεταζόμενος φοιτητής: Δασκαλάκης Αριστείδης
    Τόπος: Αίθουσα Συνεδριάσεων  Μ3.108 ΜΗΧΟΠ
    Έναρξη: 28/03/2018 9:00
    Λήξη: 28/03/2018 10:00

    Θέμα Διπλωματικής Εργασίας: Διάγνωση προβλημάτων λειτουργίας μεταφορικών ταινιών με χρήση ανέπαφων αισθητήρων.
    Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:
    Καθ. Γαλετάκης Μιχαήλ (επιβλέπων)
    Καθ. Κομνίτσας Κωνσταντίνος
    Καθ. Εξαδάκτυλος Γεώργιος

    Περίληψη

    Στις περισσότερες βιομηχανίες παγκοσμίως καθώς και σε γραμμές μαζικής παραγωγής έχει καθιερωθεί η χρήση ταινιοδρόμων (Τ/Δ) για την μεταφορά των παραγομένων υλικών και εμπορευμάτων, λόγω της ταχείας μεταφοράς τους και της μεγάλης απόστασης που καλύπτουν με ασφαλή και οικονομικό τρόπο. Στη μεταλλευτική βιομηχανία η χρήση ταινιοδρόμων για μεταφορά των εξορυσσόμενων υλικών είναι πολύ διαδεδομένη και ιδιαίτερα σε μεγάλες επιφανειακές εκμεταλλεύσεις που χρησιμοποιούν τη συνεχή μέθοδο εκμετάλλευσης. Η επένδυση και το κόστος λειτουργίας και συντήρησής τους αποτελούν σημαντικό ποσοστό (έως και 40%) του συνολικού κόστους μια τέτοιας εκμετάλλευσης.  Κατά συνέπεια η εξασφάλιση υψηλού βαθμού λειτουργικότητας και βελτιστοποίησης των παραμέτρων λειτουργίας τους μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση του κόστους εκμετάλλευσης. Τα κυριότερα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί κατά τη λειτουργία των ταινιοδρόμων μεταφοράς και μειώνουν τη διαθεσιμότητά τους, σχετίζονται με σχισίματα και ανομοιόμορφες φθορές του ελαστικού ιμάντα (ταινία) του ταινιόδρομου και με την εκφυγή της ταινίας από την πορεία της. Τα παραπάνω σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στη μη ομοιόμορφη κατανομή του υλικού επί της ταινίας για μεγάλα χρονικά διαστήματα, στην έμφραξη του διακένου τροφοδότη-ταινιόδρομου με υλικά, σε κατασκευαστικές ατέλειες κ.ά. Επιπλέον λόγω της μειωμένης σχετικά ακρίβειας των χρησιμοποιούμενων ταινιοζυγών αλλά και των λειτουργικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν (βλάβες, απορυθμίσεις) δεν είναι εφικτή πάντα  η  παρακολούθηση της μεταφερόμενης ποσότητας των υλικών με την απαιτούμενη ακρίβεια. Αποτέλεσμα των ανωτέρω προβλημάτων είναι οι συχνές διακοπές της παραγωγικής διαδικασίας, καθώς επίσης και η αδυναμία παρακολούθησης της απόδοσης  των ταινιών και των ποσοτήτων των μεταφερόμενων υλικών.

    Στην εργασία αυτή επιχειρήθηκε μέσω μιας σειράς δυναμικών μετρήσεων που πραγματοποιήθηκαν σε βιομηχανική εγκατάσταση σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, να εκτιμηθεί η δυνατότητα μέτρησης της απόδοσης των μεταφορικών ταινιών αλλά και της διάγνωσης των λειτουργικών τους προβλημάτων με χρήση  ανέπαφου αισθητήρα τύπου Lidar (σαρωτής μέτρησης απόστασης με λέιζερ). Ο αισθητήρας Lidar που τοποθετήθηκε σε ειδική διάταξη, που κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της παρούσας εργασίας, επάνω στους ιμάντες μεταφοράς σύμμεικτου κλάσματος των στερεών αστικών απορριμμάτων (πράσινος κάδος) και του ανακυκλώσιμου στερεού απορρίμματος (μπλε κάδος) του εργοστασίου Μηχανικής Διαλογής και Κομποστοποίησης του νομού Χανίων που διαχειρίζεται η Δ.Ε.Δ.Ι.Σ.Α, έδωσε μια σειρά πληροφοριών που αφορούν την παραγωγική διαδικασία της επεξεργασίας των δύο κλασμάτων, όπως τον ρυθμό παραγωγής και βαθμό φόρτισης των υλικών καθώς επίσης διάγνωσε πιθανά μελλοντικά προβλήματα στην παραγωγή, μέσω της επιφανειακής φθοράς των ιμάντων και της ανομοιόμορφης κατανομής του υλικού επί του ιμάντα.


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012