Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση μεταπτυχιακής διατριβής κ. Δινοπούλου Αικατερίνης - Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 05-03-2018 11:11 από Nektarios Arnaoutakis Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: narnaoutakis<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: 05-03-2018 11:16

    Κύρια: ΕΤΕΠ ΜΠΔ. Άλλες ιδιότητες: απόφοιτος προπτυχιακός ΜΠΔ, απόφοιτος ΜΔΕ/Διδ. ΜΗΧΟΠ

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

     

    Ονοματεπώνυμο:   Δινοπούλου Αικατερίνη

    Αριθμός Μητρώου:  2014019003

     

    Θέμα

    Τίτλος στα Ελληνικά: Αξιολόγηση προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης

    Τίτλος στα Αγγλικά[1]: Evaluation of continuing education and vocational training  programs

     

    Εξεταστική Επιτροπή:

    Επιβλέπων:     Γρηγορούδης Ευάγγελος

    Πρώτο Μέλος:            Ατσαλάκης Γεώργιος

    Δεύτερο Μέλος: Τσαφαράκης Στέλιος

     

    Περίληψη

    Περίληψη της εργασίας στα Ελληνικά:

    Με τον όρο «διά βίου μάθηση (ή εκπαίδευση)» εννοούμε όλες τις μορφές μαθησιακών δραστηριοτήτων στη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, που αποσκοπούν στην απόκτηση ή την ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, οι οποίες συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, στην επαγγελματική ένταξη και εξέλιξη του ατόμου, στην κοινωνική συνοχή, στην ανάπτυξη της ικανότητας ενεργού συμμετοχής στα κοινά και στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη.

     

    Οι ραγδαίες και σημαντικές αλλαγές στον τεχνολογικό, οικονομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό τομέα κάνουν επιτακτική την ανάγκη για επικαιροποίηση και διαρκή αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων των πολιτών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της προσωπικής και εργασιακής τους ζωής. Η ανάγκη για συνεχιζόμενη εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση με σκοπό τη συμπλήρωση, τον εκσυγχρονισμό ή και την αναβάθμιση γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, οι οποίες αποκτήθηκαν από τα συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης ή από επαγγελματική εμπειρία με στόχο την ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας για τους ανέργους, τη διασφάλιση της εργασίας και την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη, την πρόοδο και ανέλιξη για τους εργαζομένους, τη δημιουργία όρων αποδοτικότερης λειτουργίας των επιχειρήσεων, δημόσιων και ιδιωτικών ήταν αυτά που ώθησαν και επέβαλλαν την εκπαίδευση ενηλίκων.

     

    Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση παρέχεται μέσα από προγράμματα κατάρτισης ή εκπαίδευσης σε δομές κατάρτισης ή εκπαίδευσης (Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), μονάδες δηλαδή οι οποίες με την οργανωτική διάρθρωση, τις λειτουργίες, το ανθρώπινο δυναμικό και την υλικοτεχνική υποδομή τους παρέχουν υπηρεσίες κατάρτισης ή εκπαίδευσης.

     

    H αξιολόγηση των προγραμμάτων αυτών αποτελεί τη συστηματική και αντικειμενική εκτίμηση της επιτυχίας όσον αφορά τους στόχους, και δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα που σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα, την επίπτωση και τη βιωσιμότητά τους. Για να είναι χρήσιμη πρέπει  να εστιάζει σε όλο τον κύκλο ζωής της παρέμβασης: από τη στρατηγική (Επιλέγονται τα σωστά προγράμματα;), την υλοποίηση (Εκτελούνται τα προγράμματα σωστά;) έως και την αποτελεσματικότητα, απόδοση, επιπτώσεις (Έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα τα προγράμματα;)

     

    Για την παρούσα εργασία τα αντικείμενα της αξιολόγησης θα είναι οι έμψυχοι και οι άψυχοι συντελεστές και παράγοντες των προγραμμάτων(εκπαιδευτές, γραμματειακή υποστήριξη, υποδομές, εκπαιδευτικό υλικό, κ.λπ.) . Για κάθε συντελεστή που θα αξιολογείται (έμψυχο ή μη έμψυχο) θα αναπτυχθεί ένα σύστημα κριτηρίων με στόχο την αντικειμενικότητα και πληρότητα της αξιολόγησης. Στην πρακτική της αξιολόγησης θα διαμορφωθούν δείκτες αξιολόγησης. Οι δείκτες αυτοί θα είναι ποιοτικοί αλλά και ποσοτικοί. Με στόχο τη μέτρηση των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών των προγραμμάτων και το βαθμό ικανοποίησης των εμπλεκομένων (εκπαιδευομένων, εκπαιδευτών, επιχειρήσεων) θα συμπληρωθούν ερωτηματολόγια αξιολόγησης. Τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν από την παραπάνω διαδικασία θα υποβληθούν σε πολυκριτήρια ανάλυση προκειμένου να εξαχθούν συνολικά συμπεράσματα για τα προγράμματα. 

     

    Η Μεθοδολογία Αξιολόγησης της συνολικής πορείας του προγράμματος περιλαμβάνει τους παρακάτω βασικούς άξονες:

    • Αξιολόγηση του σχεδιασμού και της ανταπόκρισης των προγραμμάτων
    • Αξιολόγηση της πορείας και των αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης

     

    Ημερομηνία Εξέτασης

    Ημέρα/Μήνας/Έτος:             08/03/2018

    Ώρα:    11:30

    Χώρος Εξέτασης

    Αίθουσα:   Εργαστήριο Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων (ΕΡΓΑ.Σ.Υ.Α)

    Κτίριο:    Δ5

     


     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012