Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασίας κ. Παπαδάκη Αγγελικής - Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 09-02-2018 13:31 από Nektarios Arnaoutakis Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: narnaoutakis<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: 09-02-2018 13:33

    Κύρια: ΕΤΕΠ ΜΠΔ. Άλλες ιδιότητες: απόφοιτος προπτυχιακός ΜΠΔ, απόφοιτος ΜΔΕ/Διδ. ΜΗΧΟΠ

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

     

    Ονοματεπώνυμο:               Παπαδάκη Αγγελική

    Αριθμός Μητρώου:            2014019051

    Θέμα

    Τίτλος στα Ελληνικά:         «Η Έννοια του τοπίου στη κοινότητα του Πολυτεχνείου Κρήτης»

    Τίτλος στα Αγγλικά:           « The Concept of Landscape in the Community of the Technical University of Crete»

     

    Εξεταστική Επιτροπή:

    Επιβλέπων: Δάρας Τρύφων

    Πρώτο Μέλος: Μαριά Ευπραξία (Αίθρα)

    Δεύτερο Μέλος: Δελής Ανάργυρος

     

    Περίληψη

    Περίληψη της εργασίας στα Ελληνικά:     

    Στη παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται αρχικά η ιστορική προέλευση και χρονολογική εξέλιξη της έννοιας του «τοπίου». -Στη συνέχεια εξετάζεται η συνεισφορά και ο ρόλος των επιμέρους Επιστημονικών κλάδων στη προσέγγιση της έννοιας αυτής καθώς πρόκειται για μια πλήρως διεπιστημονική έννοια. Οι Επιστήμες και οι Τέχνες που αναλύονται κινούνται και αναπτύσσονται παράλληλα με την ιστορική εξέλιξη της έννοιας αφού το «τοπίο» είναι πλήρως συνδεδεμένο με τις μεταβολές των κοινωνικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών του ανθρώπου. Η έννοια του τοπίου δύσκολα ορίζεται, - αναγνωρίζεται ως μια πολύπλοκη διαδικασία στην οποία τα ανθρώπινα όντα, η  ιστορία, ο πολιτισμός τους  και το περιβάλλον τους ορίζονται αμοιβαία.

    -Επιπλέον, εξετάζεται  η υπάρχουσα νομοθεσία που αφορά το τοπίο και την προστασία του και φτάνοντας στην υπογραφή της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για το τοπίο αποκόπτεται η προγενέστερη ιδέα του ότι τοπίο είναι μόνο «φύση- φυσικό περιβάλλον» και γίνεται πια το πεδίο δράσης και αλληλεπίδρασης φυσικών και ανθρωπογενών παραγόντων.

    Στο μεγαλύτερο/κυριο μέρος της εργασίας γίνεται στατιστική ανάλυση έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο Πολυτεχνείο Κρήτης σε φοιτητές/τριες- όλων των ετών φοίτησης και όλων των τμημάτων του, με σκοπό τη διερεύνηση της γνώσης της έννοιας του τοπίου στους νέους αυτούς ανθρώπους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις/χρονικές περιόδους και εστιάζεται στα εξής σημαντικά ζητήματα: στη γνώση της έννοιας του τοπίου, στο τοπίο και στην εκπαίδευση και τέλος στο τοπίο και στη δημόσια συμμετοχή. Η 2η φάση έχει επιπλέον σκοπό εκτός του ότι να απαντηθούν τα παραπάνω ζητήματα, μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα, να εξεταστεί εάν υπάρχει μεταβολή στη γνώμη και γνώση των φοιτητών/φοιτητριών έπειτα από τις τυχόν παρεμβάσεις που έχουν γίνει, στο μεσοδιάστημα,  στο χώρο αυτό.

    Η μελέτη/έρευνα έχει ακόμα σα σκοπό/στόχο να επισημάνει βασικούς τομείς ενδιαφέροντος, στους οποίους χρειάζεται να εμβαθύνουν οι δημόσιες αρχές/πολιτεία, προκειμένου να βοηθήσουν τους νέους ανθρώπους να κατανοήσουν το τοπίο, τις δυνάμεις και πιέσεις που το μεταβάλλουν, καθώς και στο να τους ενθαρρύνουν να συμμετάσχουν στο μέλλον στο δημόσιο διάλογο για τα θέματα αυτά.

     

    Abstract

    The historical origin and the chronological evolution of the concept "landscape" are initially being studied in this thesis. Moreover , the contribution and the role of the individual Disciplines in the approach of this concept are being studied, as it is a fully interdisciplinary concept. The Sciences and the Arts which are being analysed are moving and developing alongside with the historical evolution of the concept , since "landscape" is fully connected with the changes of the social and cultural characteristics of human beings. It is difficult to define the concept of "landscape"- it is considered to be a complicated procedure, during which human beings , their history , their culture and their surroundings are mutually determined.
     

    In addition , the existing legislation for "landscape" and its protection are being examined and by signing the European Landscape Convention ,the earlier idea that "landscape" is only "nature - natural environment" is being eliminated and now it becomes the field of action and interaction for natural and anthropogenic factors.
     

    In the main part of this thesis , there is a statistical analysis of a survey , which was conducted in the Technical University of Crete among students of all years of study and of all Faculties , with the purpose of exploring the insight of the concept "landscape" among these young people. The survey was conducted in two phases / time periods and focuses on the following important issues: the knowledge / insight of the concept "landscape", landscape and education and finally landscape and public participation. The second phase intends not only to respond to  the above issues after some reasonable time , but also to examine whether there is some  change in the opinion and the knowledge / insight  of students after any interventions that may have been made in this area in the meantime.
     

    The study / research also intends to highlight key areas of interest into which public authorities / governments need to deepen so that they will help young people to perceive the concept "landscape" , the forces and the strains which  alter it and also to encourage them to take part in a  debate on these issues in the future.

     

    Ημερομηνία Εξέτασης

    Ημέρα/Μήνας/Έτος:           14/02/2018

    Ώρα:                      10:00

    Χώρος Εξέτασης

    Αίθουσα:              Δ3005

    Κτίριο:                   Δ3

     

     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012