Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Sx. Mi-per.anakoinosi parousiasis diplomatikis ergasias Aliferi Andrea

  • Συντάχθηκε 07-02-2018 13:04 από Georgia Poniridou Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: tponiridou<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Ιδιότητα: υπάλληλος ΜΗΠΕΡ.

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Όνοματεπώνυμο Προπτυχιακού Φοιτητή:Ανδρέας Αλιφέρης

    Α.Μ.:2012050026

    Ημερομηνία Παρουσίασης:12-2-2018

    Ώρα:13:00

    Αίθουσα:Κ2Ι2

    Θέμα «Ενεργειακή Αξιολόγηση Σχολικών Κτιρίων»

    Επιβλέπων:Θεοχάρης Τσούτσος

    Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:

    1. Θεοχάρης Τσούτσος

    2. Μιχάλης Λαζαρίδης

    3. Διονυσία Κολοκοτσά

    Αναπληρωματικό Μέλος: Μαρία Μανδαλάκη

    Περίληψη:

    Η χρονική περίοδος που διανύουμε αποτελεί κομβικό σημείο στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων. Πολλά κτίρια παγκοσμίως έχουν ανακαινιστεί και αξιοποιηθεί ενεργειακά μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και άλλων ενεργειακών μεθόδων. Σε αυτά τα κτίρια τοποθετούνται και τα δημοτικά σχολεία δημόσιου χαρακτήρα και επιδέχονται άμεσης αξιοποίησης με εγκατάσταση ΑΠΕ καθώς σε αυτά βρίσκονται ‘’ευαίσθητες ηλικίες’’.

    Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε η ενεργειακή αναβάθμιση δύο δημοτικών σχολείων. Αυτό επιτυγχάνεται με την μείωση των ενεργειακών λειτουργιών σε συνδυασμό με την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων ενεργειακών υπηρεσιών. Αρχικά, έγινε προσομοίωση του κελύφους κάθε σχολικού κτιρίου με την χρησιμοποίηση του λογισμικού OpenStudio. Στην συνέχεια, με την βοήθεια του λογισμικού του Sketch up έγινε ορισμός των θερμικών ζωνών του κάθε σχολικού κτιρίου ώστε να είναι εφικτή η συσχέτιση με το λογισμικό του OpenStudio. Με τον τρόπο αυτό βγήκαν ενεργειακά αποτελέσματα για το κάθε σχολείο και ορίστηκαν οι θερμικές, ηλεκτρικές και ψυκτικές απαιτήσεις καθώς και οι ενεργειακές απαιτήσεις για την κατανάλωση του φωτισμού.

    Έπειτα, με την βοήθεια του λογισμικού RETScreen ,έγινε μελέτη σεναρίων για την ενεργειακή αναβάθμιση των εξεταζόμενων σχολικών κτιρίων. Τα σενάρια αυτά αφορούν την τοποθέτηση αντλίας θερμότητας, φωτοβολταϊκού συστήματος και συστήματος βιομάζας, Τέλος, γίνεται σύγκριση των ενεργειακών αποτελεσμάτων, τόσο για τα συστήματα του κάθε σχολείου μεμονωμένα όσο και για τα δύο σχολικά κτίρια μεταξύ τους και προτείνεται η κατάλληλη μέθοδος για το κάθε σχολείο. Μετά

    την ολοκλήρωση της, η εργασία θα δοθεί στα εξεταζόμενα σχολεία προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για την άμεση ενεργειακή τους αναβάθμιση.

    The current time period is a focal point regarding the energetic refurbishment of buildings. Many buildings worldwide have been renewed and developed into energy efficient ones through the use of Renewable Energy Sources (RES) and other energy processes. Primary schools are also, classified in such buildings, which are buildings of public nature and require immediate development as they are used by people of tender age.

    This paper examines the issue of improving the energy efficiency of two elementary schools. This can be achieved with the reduction of the operation of energy systems combined with the improvement of the quality of the provided energy services. Firstly, the shell of each school was simulated with the use of OpenStudio software. Secondly, by using the Sketch up software, the thermal zones of each school were defined so as for a correlation with the OpenStudio software to be possible. This resulted to the energy outcomes of each school and so, the thermal, electric and cooling needs as well as the energy requirements for lightning consumption were defined.

    Then, with the use of RETScreen software, scenarios for the energetic refurbishment of each school were examined. These scenarios include the installation of a heat pump, a photovoltaic system and a system of biomass. Finally, the energy performance, both of each school’s systems, individually, as well as of the two schools together, is compared and the most suitable method for each school is suggested. After the completion of the process, the project will be passed to each of the schools in order to be applied for their direct energetic refurbishment.


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012