Συντάχθηκε 27-09-2017 13:02
από Nektarios Arnaoutakis
Email συντάκτη: narnaoutakis<στο>tuc.gr
Ενημερώθηκε:
-
Κύρια: ΕΤΕΠ ΜΠΔ.
Άλλες ιδιότητες: απόφοιτος προπτυχιακός ΜΠΔ, απόφοιτος ΜΔΕ/Διδ. ΜΗΧΟΠ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Ανδριανάκη Αικατερίνη
Αριθμός Μητρώου: 2012010045
Θέμα
Τίτλος στα Ελληνικά: Ανάπτυξη βαρομέτρου ικανοποίησης ασθενών σε νοσηλευτικούς οργανισμούς
Τίτλος στα Αγγλικά: Developing a patient satisfaction barometer in hospital organizations
Εξεταστική Επιτροπή:
Επιβλέπων: Γρηγορούδης Ευάγγελος
Πρώτο Μέλος: Τσαφαράκης Στυλιανός
Δεύτερο Μέλος: Ματσατσίνης Νικόλαος
Περίληψη
Περίληψη της εργασίας στα Ελληνικά:
Η έρευνα μας θα βασιστεί σε δεδομένα που έχουν συλλεχτεί από το Υπουργείο Υγείας και αφορούν ασθενείς από όλες τις υγειονομικές περιφέρειες της χώρας. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2011 και συνολικά συλλέχτηκαν 4365 ερωτηματολόγια για τους εξωτερικούς ασθενείς από 39 διαφορετικά νοσοκομεία της χώρας και 5887 ερωτηματολόγια για τους εσωτερικούς ασθενείς από 38 νοσοκομεία σε όλη την χώρα. Κατά την προεργασία των δεδομένων διαπιστώσαμε την ύπαρξη αρκετών κενών στα ερωτηματολόγια κάτι που στην βιβλιογραφία ορίζεται ως έλλειψη δεδομένων. Η έλλειψη δεδομένων είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα σε στατιστικές έρευνες, το οποίο μειώνει τη δυνατότητα των ερευνητών να εφαρμόσουν τις συνήθεις στατιστικές μεθόδους. Θα προσπαθήσουμε να επιλύσουμε το πρόβλημα αυτό μέσω της εφαρμογής της μεθόδου hot deck imputation, η οποία επιχειρεί να δώσει λύση στο πρόβλημα των ελλιπών δεδομένων μέσω εύρεσης κατάλληλων τιμών από τα υπόλοιπα ερωτηματολόγια της έρευνας, οι οποίες θα τοποθετηθούν στη θέση των ελλείψεων.
Στη συνέχεια, θα αναλύσουμε τα δεδομένα με την μεθοδολογία MUSA+(MUlticrιetiria Satisfaction Analysis),τα αποτελέσματα της οποίας περιλαμβάνουν τα βάρη των κριτηρίων ικανοποίησης, τους μέσους δείκτες ικανοποίησης και τους μέσους δείκτες απαιτητικότητας για κάθε διάσταση ικανοποίησης αλλά και για την συνολική ικανοποίηση των ασθενών. Επίσης, τις συναρτήσεις αξιών, αλλά και πρόσθετα βοηθητικά διαγράμματα, όπως το διάγραμμα δράσης και το διάγραμμα βελτίωσης και τα συγκριτικά διαγράμματα.
Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων θα προκύψει ο βαθμός ικανοποίησης για κάθε υγειονομική περιφέρεια ,τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της έναντι των υπολοίπων καθώς και τα χαρακτηριστικά εκείνα που χρειάζονται βελτίωση. Έτσι, θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα και προτάσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας στo χώρο των νοσοκομείων και κατ’ επέκταση στην εγκατάσταση ενός μόνιμου βαρόμετρου ικανοποίησης σε όλα τα νοσοκομεία, ώστε να καταγράφονται οι μεταβολές της ικανοποίησης κατά τη διάρκεια του χρόνου και ανά περιφέρεια υγείας.
Ημερομηνία Εξέτασης
Ημέρα/Μήνας/Έτος: 29/09/2017
Ώρα: 11:00 π.μ.
Χώρος Εξέτασης
Αίθουσα: ΕΡΓΑΣΥΑ
Κτίριο: Δ5