Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Σχολή ΜΗΠΕΡ: παρουσίαση Διπλωματικής εργασίας κ. Μουλοπούλου Διονυσίας

  • Συντάχθηκε 12-07-2017 13:21 από Dimitra Pateraki Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: dpateraki<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Κύρια: υπάλληλος ΜΗΠΕΡ. Άλλες ιδιότητες: υπάλληλος
    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ


    ΔΙΟΝΥΣΙΑ-ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

    ΔΙΠΛΩΜAΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
    ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣH ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΣΗΣ ΥΠΟΘΑΛΛΑΣΙΩΝ ΑΓΩΓΩΝ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ ΥΠΟ ΠΛΕΥΡΙΚΗ ΕΔΑΦΙΚΗ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΛΟΓΩ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΩΣ
    Αίθουσα Συνεδριάσεων Μηπερ Κ2: 13:00 13/7/2017

    ΤΡΙΜΕΛΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
    ΤΣΟΜΠΑΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, (Επιβλέπων) Π.Κ.
    ΠΡΟΒΙΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Π.Κ.
    ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΨΑΡΡΟΠΟΥΛΟΣ, Ε.Μ.Π

    Περίληψη
    Στις μέρες μας η εξόρυξη αποθεμάτων υδρογονανθράκων, από μεγάλα βάθη θαλασσών, σε συνδυασμό με την ανάγκη για μεταφορά των υδρογονανθράκων, έχει καταστήσει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία των υποθαλάσσιων αγωγών ιδιαίτερα σημαντική. Δεδομένου ότι οι υποθαλάσσιοι αγωγοί εκτείνονται σε μεγάλα μήκη, είναι πολύ πιθανόν να αντιμετωπίσουν διάφορους γεωκινδύνους οι οποίοι προκαλούν σημαντικές μόνιμες εδαφικές παραμορφώσεις και είναι πιθανόν να απειλήσουν την ακεραιότητα του αγωγού.
    Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η αριθμητική μελέτη της απόκρισης υποθαλάσσιων αγωγών υδρογονανθράκων όταν αυτοί υπόκεινται σε υποθαλάσσιες κατολισθήσεις. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιείται κατάλληλο λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων με τον οποίο προσομοιώνεται η επίδραση της υποθαλάσσιας κατολίσθησης στον αγωγό και εξετάζεται η καταπόνηση των αγωγών όταν αυτοί δέχονται πλευρικές εδαφικές μετατοπίσεις κάθετα ή υπό γωνία στον άξονα τους, οι οποίες προκαλούνται εξαιτίας της κατολίσθησης. Μελετούνται διάφορες παράμετροι που επηρεάζουν το πρόβλημα, όπως διαφορετικό περιεχόμενο αγωγού (φυσικό αέριο ή πετρέλαιο), διαφορετικές συνθήκες κατολισθήσεως, διαφορετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του αγωγού κ.α.
    Αρχικά γίνεται μια εκτενής περιγραφή του εξεταζόμενου προβλήματος, παρουσιάζονται κάποια γενικά στοιχεία για τους υποθαλάσσιους αγωγούς και τις σχετικές κανονιστικές οδηγίες, σύμφωνα με το νορβηγικό κανονισμό DNV. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται κάποια γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά των υποθαλάσσιων αγωγών και αναλύεται εκτενέστερα το πρόβλημα της υποθαλάσσιας κατολίσθησης. Μετά από βιβλιογραφική ανασκόπηση, έγινε επιλογή και επαλήθευση της αναλυτικής μεθοδολογίας που εφαρμόστηκε στην παρούσα μελέτη, μέσω της σύγκρισης των αριθμητικών αποτελεσμάτων με τις αντίστοιχες των αναλυτικών σχέσεων. Ακολούθως, εξετάζονται μία σειρά από κρίσιμες παραμέτρους και παρουσιάζεται η επίδραση τους στην καταπόνηση του αγωγού. Τέλος, γίνεται αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της μελέτης προκειμένου να εκτιμηθεί το μέγεθος της τρωτότητας ενός υποθαλάσσιου αγωγού σε κατολίσθηση και να προταθούν μέτρα αντιμετώπισής, καθώς και προτάσεις για περεταίρω διερεύνηση.

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012