Συντάχθηκε 19-01-2017 12:48
από Georgia Poniridou
Email συντάκτη: tponiridou<στο>tuc.gr
Ενημερώθηκε:
-
Ιδιότητα: υπάλληλος ΜΗΠΕΡ.
ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ
Όνοματεπώνυμο Μεταπτυχιακού Φοιτητή: ΑΡΓΥΡΙΟΥ Ιωάννης
Α.Μ.: 2015057373
Ημερομηνία Παρουσίασης: 23 Ιανουαρίου 2017
Ώρα: 15:00
Αίθουσα: Αίθουσα Συνεδριάσεων Κ1
Θέμα ΜΔΕ «ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΗΓΩΝ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΣΟΥΔΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ GNOME ΚΑΙ ADIOS»
Επιβλέπων:κ.ΓΙΔΑΡΑΚΟΣ Ευάγγελος
Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:
1. κ.ΓΙΔΑΡΑΚΟΣ Ευάγγελος-Καθηγητής
2 κ.ΞΕΚΟΥΚΟΥΛΩΤΑΚΗΣ Νικόλαος-Επ. Καθηγητής
3 Δρ.ΑΙΒΑΛΙΩΤΗ Μαρία
Περίληψη:
H παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια συστηματική προσπάθεια ανάλυσης, ερμηνείας και κατανόησης του θέματος της θαλάσσιας ρύπανσης καθώς και των συναφών προβλημάτων στα πλαίσια του διεθνούς, ευρωπαϊκού και εθνικού προβληματισμού. Δίνεται μια επιστημονική προσέγγιση του κινδύνου ενός περιστατικού θαλάσσιας ρύπανσης, η οποία κρίνεται απαραίτητη στην ετοιμότητα και στην αποτελεσματικότητα των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ σε περίπτωση πραγματικού περιστατικού, δύναται να αποτελέσει βασικό εφόδιο για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του και τον μετριασμό των επιπτώσεων του.
Κάνοντας χρήση των υπολογιστικών μοντέλων GNOME και ADIOS μελετήθηκε η κατεύθυνση, η ταχύτητα και η έκταση του πλουμίου για διάφορα σενάρια στον κόλπο Σούδας καταλήγοντας σε συμπεράσματα για τον απαιτούμενο χρόνο αντίδρασης των αρμόδιων φορέων στη λήψη μέτρων για την προστασία των παράκτιων ακτών καθώς και στα μέσα περισυλλογής της πετρελαιοκηλίδας.
The present dissertation aims at a thorough analysis and in-depth explanation and understanding of the issue of marine pollution as well as similar problems within the context of International, European and national considerations.
In the light of all the above, a scientific approach to the imminent danger of a sea pollution case is deemed necessary and conducive to the readiness and effectiveness of the involved parties. In the case of a real event, it can be a valuable source of information for measure-taking in handling the case and alleviating the effects.
Taking all of above under consideration, the bay of Souda was chosen as a study area on the grounds that it presents high sea traffic on the one hand and, on the other, great environmental and touristic value.
With the use and application of the GNOME and ADIOS models, the direction, speed and stretch area of the oil spill for various sxenarios in the bay of Souda were studied and conclusion were reached as to the required response time for measure-taking by the authorities in charge, the protection of shores, as well as the collection mode of the oil spill.