Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κ. Σαρίγγελου Αθανάσιου - Σχολή ΗΜΜΥ

  • Συντάχθηκε 14-10-2016 08:45 από Esthir Gelasaki Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: egelasaki<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Ιδιότητα: υπάλληλος.

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
    Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
    Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΣΑΡΙΓΓΕΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

    με θέμα

    Ανάπτυξη διαδικτυακής Εφαρμογής για δημιουργία μουσικών ακολουθιών μέσω διάδρασης με 3D objects


    Implementation of a web - based application for the creation of musical loops via interaction with 3D objects

    Εξεταστική Επιτροπή

    Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μανιά Αικατερίνη (επιβλέπων)
    Ομότιμος Καθηγητής Χριστοδουλάκης Σταύρος
    Αναπληρωτής Καθηγητής Χαλκιαδάκης Γεώργιος


    Περίληψη

    Στο πρόσφατο παρελθόν, το διαδίκτυο λειτουργούσε ως ένα χρήσιμο μέσο για μετάδοση πληροφοριών και αρχείων και για άλλων απλών δραστηριοτήτων. Σήμερα, το διαδίκτυο συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών προγραμματιστών λόγω των νεοαποκτηθέντων δυνατοτήτων του, οι οποίες του επιτρέπουν να υποστηρίζει εφαρμογές, που προσεγγίζουν σε λειτουργικότητα και σε ποιότητα διεπαφής τις native εφαρμογές. Το πλεονέκτημα των διαδικτυακών εφαρμογών όμως βρίσκεται στην ευελιξία τους : μια διαδικτυακή εφαρμογή μπορεί να “τρέξει” σε οποιαδήποτε συσκευή (με οποιοδήποτε λειτουργικό σύστημα) αρκεί αυτή να διαθέτει έναν περιηγητή. Αντίθετα, οι native εφαρμογές είναι εξαρτημένες είτε από τη συσκευή για την οποία είναι φτιαγμένες, είτε από το λειτουργικό που αυτή χρησιμοποιεί. Λόγω της έντονης αύξησης του ενδιαφέροντος για τις διαδικτυακές εφαρμογές, η Κοινοπραξία του Παγκόσμιου Ιστού (W3C), ο οποίος είναι ο κύριος διεθνής οργανισμός υπεύθυνος για την ανάπτυξη προτύπων (standards) στο διαδίκτυο, έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για την βελτιστοποίηση των διαδικτυακών τεχνολογιών ούτως ώστε να το μετατρέψει σε ένα ιδανικό περιβάλλον όπου πλέον να αναπτύσσονται οι περισσότερες εφαρμογές.

    Αυτή η διπλωματική εργασία (Looparound), εκμεταλλεύεται δύο από τα πιο πρόσφατα πρότυπα (standards) τα οποία επιτρέπουν στο χρήστη τη διάδραση με τρισδιάστατο περιβάλλον, την δημιουργία audio loops και την επεξεργασία audio με εξαιρετική ακρίβεια. Εν συντομία, η διπλωματική αυτή είναι η ανάπτυξη μιας διαδικτυακής εφαρμογής, η οποία παρέχει στο χρήστη ένα τρισδιάστατο περιβάλλον με το οποίο μπορεί να αλληλεπιδρά και ένα δισδιάστατο το οποίο χρησιμοποιεί ως κέντρου ελέγχου ηχογράφησης. Κάθε αντικείμενο του περιβάλλοντος αυτού είναι ικανό να δια-δράσει με το χρήστη, να παράγει ήχους, να παραμετροποιείται και να εκτελεί μία κίνηση στο χώρο. Επίσης, κάθε αντικείμενο μπορεί να εισέλθει σε κατάσταση ηχογράφησης και επικοινωνώντας με το δισδιάστατο κέντρο ελέγχου να ηχογραφηθεί. Ο χρήστης μπορεί να ηχογραφήσει, είτε χρησιμοποιώντας κατευθείαν κάποιο αντικείμενο, είτε μέσω του δισδιάστατου κέντρου ελέγχου, το οποίο έχει τις δικές του παραμέτρους. Επιπλέον, υπάρχουν παράμετροι οι οποίες επηρεάζουν συνολικά την εφαρμογή. Τέλος, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να χρησιμοποιήσει motion controllers (π.χ. Leap Motion) και HMDs (π.χ. Oculus Rift) για να περιηγηθεί μέσα στον τρισδιάστατο παρέχοντας του μια βιωματική εμπειρία. Ακόμα, ο χρήστης δύναται να κατεβάσει την ηχογράφηση του στον υπολογιστή του σε αρχείο τύπου Wav.

    Η διπλωματική αυτή έχει στόχο να καταδείξει την μεγάλη πρόοδο του διαδικτύου, όσον αφορά τις καινούργιες τεχνολογίες (γραφικών, επεξεργασίας ήχου) αλλά και την εξυπηρέτηση της πολυπλοκότητας και των απαιτήσεων μιας σύγχρονης εφαρμογής. Πολύπλοκες δομές δεδομένων, ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική, άμεση επικοινωνία με την κάρτα γραφικών και άλλα συστήματα υλικού είναι μερικές από τις υπηρεσίες στις οποίες έχουν πλέον πρόσβαση οι διαδικτυακές εφαρμογές. Το σημαντικότερο όμως όλων, είναι ότι όλα τα παραπάνω είναι διαθέσιμα σε κάθε χρήστη που διαθέτει μια συσκευή με περιηγητή, με μια απλή επίσκεψη σε ένα url. Η συγκεκριμένη διπλωματική απαιτεί απλά έναν σύγχρονο περιηγητή (κατά προτίμηση Google Chrome) και μια σχετικά καλή GPU και CPU και είναι διαθέσιμη live εδώ : www.looparound.xyz


    Abstract

    Some years ago, the web was considered a useful medium for exchanging structured data or conduct other trivial activities. Today, the web is the main focus of many software developers, as its support capabilities are getting so strong that the functionality and appearance of the web applications are very similar to what the native offer. But its advantage lies on their flexibility : the code of a web app is able to reach instantly every device in the world that employs a browser. In contrast, the native apps we are used to run on PCs, smartphones or tablets, are tied to a specific operating system and device. Due to increasing focus on web development the World Wide Web Consortium (W3C), which is the main international standards organization for the Web, has put all of its efforts to refine the technologies the web is built upon by publishing new standards and APIs, to enable the web to be the main platform of choice for building applications.

    This thesis (Looparound) exploits two of the latest APIs and aims to develop a web application that gives the user the capability to navigate in a 3D environment, interact with it and manipulate the sounds its objects can produce, create audio loops with great time precision in extreme speed, apply some effects on them and even produce sinusoidal sounds with a parametric oscillator. In a nutshell, this web application provides to the user a 3D environment that contains a number of 3D interactive objects. Every object is interactive, conducts a specific movement and has parameters the user can alter. Every object is also recordable via the 2D sequencer at the top of the screen. The user can either record an object’s sound by interacting directly with it or by interacting with the 2D sequencer itself. The 2D sequencer has also its own parameters. There are also overall parameters which apply universally to the whole application. In addition, there is the ability to connect a motion controller (e.g. Leap Motion) and a HMD(as Oculus Rift) to navigate and interact with the scene. The user is also able to download his recording in the Wav format.

    This thesis shows not only the great tools the new APIs are providing to us, but also the fact that web applications now can have really complex structures , many abilities and manipulate enormous data structures efficiently. The important part is that all of the above are achieved inside the browser environment, giving the ability to the user to access thousand of modern applications just by clicking a url (rather than install numerous plug-ins or extensions on their computer). A browser (preferably Google Chrome) and a fairly modern GPU and CPU are enough to run this application almost in any device here : www.looparound.xyz





    Τόπος: Λ - Κτίριο Επιστημών/ΗΜΜΥ, 137Π-39,-38
    Έναρξη: 17/10/2016 12:00
    Λήξη: 17/10/2016 12:00

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012