Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κ. Παναγιώτη Γιαννακούρα - Σχολή ΗΜΜΥ

  • Συντάχθηκε 23-03-2015 10:59 από Esthir Gelasaki Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: egelasaki<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Ιδιότητα: υπάλληλος.

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
    Σχολή Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
    Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥΡΑ

    με θέμα

    Συνδυάζοντας λειτουργίες αναγνώρισης φωνής και αφής
    σε εκπαιδευτικά παιχνίδια για παιδιά προσχολικής ηλικίας

    Combining voice and touch modalities
    in educational games for preschoolers

    Τρίτη 24 Μαρτίου 2015, 11πμ
    Αίθουσα Συνεδριάσεων του εργαστηρίου MUSIC, Κτίριο Επιστημών, Πολυτεχνειούπολη

    Εξεταστική Επιτροπή

    Αναπληρώτρια καθηγήτρια Κατερίνα Μανιά (επιβλέπων)
    Καθηγητής Βασίλης Διγαλάκης
    Αναπληρωτής καθηγητής Αλέξανδρος Ποταμιάνος (ΕΜΠ)


    Περίληψη

    Η ραγδαία πρόοδος και εξέλιξη σε όλους τους τομείς της τεχνολογίας στις μέρες μας, κάνει πιο προσιτή την επαφή των ανθρώπων με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε όλο και νεαρότερες ηλικίες. Παράλληλα, η πρόοδος της ανάπτυξης λογισμικού με τη μορφή διάφορων εφαρμογών σε επίπεδο υπολογιστή ή ταμπλέτας διευκολύνει πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας και βελτιώνει τον τρόπο και την ποιότητα της ζωής μας. Οι διαδραστικές εφαρμογές που συνδυάζουν φωνή και αφή, έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ευεργετικά για παιδιά κάθε ηλικίας από προσχολική μέχρι και έφηβους.
    Στην εργασία αυτή, αρχικά, γίνεται μια σύντομη αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο που βασίζεται η εργασία και σε κάποιες συγκεκριμένες θεωρίες μάθησης (πχ. Piaget). Το κύριο μέρος της διπλωματικής εργασίας αφορά την υλοποίηση ενός διαδραστικού, πολυτροπικού συστήματος για την εκμάθηση απλών ακολουθιών ενεργειών σε παιδία προσχολικής ηλικίας. H εφαρμογή αναπτύχθηκε σε γραφικό περιβάλλον flash, με τον πιο ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Αξιοποιήθηκε η πλατφόρμα που έχει υλοποιήσει στην μεταπτυχιακή του εργασία ο Θ. Κανέτης για την αλληλεπίδραση του χρήστη με το σύστημα μέσω φωνής. Το περιβάλλον που δημιουργήθηκε είναι κατάλληλο για τη συγκεκριμένη εφαρμογή, διότι είναι ανθρωπόμορφη και εύκολη να αλληλεπιδράσει με παιδιά μικρής ηλικίας. Το παιδί λοιπόν, θα πρέπει να φέρει σε πέρας ένα σύνολο δοκιμασιών με τη βοήθεια κάποιων συμβουλών που του δίνονται και κάποιων οδηγιών αλλά και κάποιων επιπλέον εξαρτημάτων που θα χρησιμοποιήσουμε, επιτυγχάνοντας κάθε φορά και ένα σκοπό μέχρι να ολοκληρώσει την αποστολή. Έτσι, αλληλεπιδρώντας το παιδί με το γραφικό περιβάλλον, εξοικειώνεται με τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, ενώ παράλληλα γνωρίζει τα βασικά στοιχεία ενός διαδραστικού συστήματος, μαθαίνοντας να χειρίζεται εργαλεία αναγνώρισης φωνής και αφής.



    Abstract

    Nowadays, the rapid progress and development in all areas of technology, makes more accessible to people the contact with computers at ever younger ages. Furthermore, the progress of software development in the form of different applications in general facilitates many aspects of our daily life and improves the way and quality of life. Also, the applications and especially the ones that combine voice and touch (interactivity with the user), have proved to be highly beneficial for children of any age from preschoolers to teenagers.
    Firstly, in this project, there is made a brief reference to the theoretical framework that the thesis is based on, and to some specific learning theories (eg. Piaget). The main part of this thesis is referred to the implementation of a scenario for the learning of simple sequences of actions by children of preschool age, with the help of the application developed in graphical environment flash, in the most enjoyable and creative way. The created environment is suitable for this application because it is anthropomorphic and easy to interact with young children. The child, therefore, should carry out a set of tests with the help of some tips that are given and with the help of some instructions and some additional components that we will use, achieving every time a purpose until they complete the mission. Thus, the child interacting with the GUI, is familiar with the problem solving process, while at the same time learns the key elements of an interactive system, understanding how to use tools of voice recognition and touch.

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012