Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κ. Μπρέλλα Κωνσταντίνου - Σχολή ΗΜΜΥ

  • Συντάχθηκε 12-12-2014 09:46 από Vasiliki Grigoraki Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: vgrigoraki<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Κύρια: υπάλληλος ΗΜΜΥ. Άλλες ιδιότητες: Unknown -#-@ΗΜΜΥ
    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
    Σχολή Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
    Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΡΕΛΛΑ


    με θέμα

    Μοντελοποίηση Οικονομικής Λειτουργίας Σταθμών Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας Συνδυασμένου Κύκλου Χανίων και επίπτωση στην Οικονομική λειτουργία του ΣΗΕ Κρήτης
    Modeling the fuel consumption curve of the Combined Cycle Unit in Chania and its impact on the economic operation of the Power System of Crete

    Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014, 1μμ
    Αίθουσα 145.Π42, Κτίριο Επιστημών, Πολυτεχνειούπολη

    Εξεταστική Επιτροπή
    Καθηγητής Κωνσταντίνος Καλαϊτζάκης (επιβλέπων)
    Καθηγητής Γεώργιος Σταυρακάκης
    Διδάσκων Αντώνιος Τσικαλάκης


    Περίληψη
    Οι μονάδες Συνδυασμένου Κύκλου αποτελούν τις πιο διαδεδομένες προσθήκες συμβατικής παραγωγής στα Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΗΕ) λόγω της γρήγορης απόκρισης τους, της σχετικά γρήγορης εκκίνησής τους, της υψηλής πυκνότητας ισχύος και κυρίως λόγω της πολύ καλής απόδοσης που μπορούν να έχουν και αγγίζει το 60% περίπου.
    Ή εργασία αυτή εστιάζει στη μεγαλύτερη μονάδα του ΣΗΕ Κρήτης του Συνδυασμένου Κύκλου του σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας των Χανίων χρησιμοποιώντας πραγματικά δεδομένα. Κατ’ αρχήν συσχετίζει την παραγωγή των αεροστροβίλων που την αποτελούν με τη συνολική παραγωγή της μονάδας. Στη συνέχεια για την παραγωγή των μονάδων και την κατανάλωση καυσίμου που συλλέξαμε από το παροχόμετρο πραγματικού χρόνου της μονάδας βρίσκουμε την καινούργια εξίσωση κατανάλωσης καυσίμου του και όχι βασιζόμενοι σε απολογιστικά στοιχεία όπως μπορούσε να γίνει μέχρι σήμερα.
    Στην συνέχεια υλοποιήσαμε ένα αλγόριθμο ανακατανομής ενός μέρους του φορτίου των θερμικών μονάδων για να ελέγξουμε τις επιπτώσεις της καινούργιας εξίσωσης κατανάλωσης καυσίμου του Συνδυασμένου Κύκλου στο Σ.Η.Ε. της Κρήτης. Εφαρμόζοντας τον αλγόριθμο στις τιμές της πραγματικής κατανομής είδαμε ότι έχουμε αρκετές μεταβολές στην παραγωγή των μονάδων, στην κατανάλωση καυσίμου και στο κόστος λειτουργίας του Σ.Η.Ε. Κρήτης που οφείλονται και στον αλγόριθμο αλλά και στην καινούρια εξίσωση κατανάλωσης του Συνδυασμένου. Η εξοικονόμηση που μπορεί να επιτευχθεί μπορεί να φτάσει έως και 13 εκ. € εξαιτίας της βελτιστοποιημένης λειτουργίας.
    Τέλος η ακριβέστερη γνώση της εξίσωσης κατανάλωσης καυσίμου με μετρούμενα μεγέθη και όχι απολογιστικά μπορεί να επιφέρει οικονομική βελτίωση που αγγίζει τα 437 χιλ. € λόγω της αποτελεσματικότερης οικονομικής κατανομής στις μονάδες παραγωγής.

    Abstract
    Combined Cycle Units are the most popular additions in Power Systems because of their quick response, relatively fast start-up, high power density and mostly because they can have really improved efficiency that can be up to 60%.
    In this thesis focus on the largest conventional in the Cretan Power System, the Combined Cycle Unit in Chania power plant, using actual data is given. First of all, a correlation between the production of gas turbines and the whole Combined Cycle Unit production is made. Then actual real-time data from the fuel flow meter correlated with actual power production has been made in order to calculate a more precise fuel consumption curve for this unit rather using monthly statistic data to do so.
    Then an algorithm for optimal redistribution of part of the thermal production on the island of Crete was built in order to calculate the potential benefits for the island of Crete of a more efficient Economic Dispatch than the current one. Using actual one years’ data significant change in the production of the units, the fuel consumption and the running cost has been noted. The updated equation for the Combined Cycle unit and this optimal redistribution of part of the thermal production leads to savings up to 13 million € compared to actual thermal production.
    Finally, the improved knowledge of fuel consumption curve with actual data and not statistic ones can save up to 437 thousand € due to more effective dispatch of power production among the thermal units.

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012