Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Μεταπτυχιακής Διατριβής κας Καψαλάκη Σταυρούλας-Πρώην Γενικό Τμήμα

  • Συντάχθηκε 13-11-2013 11:58 από Agapi Mavraki Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: amavraki<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Ιδιότητα: ΕΤΕΠ ΜΠΔ.

    Πολυτεχνείο Κρήτης
    Πρώην Γενικό Τμήμα

    Παρουσίαση Μεταπτυχιακής Διατριβής

    Εξεταζόμενη φοιτήτρια: Καψαλάκη Σταυρούλα

    Θέμα Μεταπτυχιακής Εργασίας: «ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

    Ημέρα παρουσίασης: Παρασκευή 15/11/2013
    Ώρα παρουσίασης: 18:00
    Τόπος παρουσίασης: Αίθουσα Β1.003

    Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή
    Πατέλης Δημήτριος, Αναπληρωτής Kαθηγητής ΜΠΔ ΠΚ, (επιβλέπων)
    Φραγκομιχελάκης Μιχαήλ, Επικ. Καθηγητής ΑΡΜΗΧ ΠΚ
    Δαφερμάκης Εμμανουήλ, Καθηγητής Παν/μίου Κρήτης

    Περίληψη
    Σε κάθε ιστορική φάση της ανθρώπινης κοινωνίας η τεχνολογία και η εκπαίδευση είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Κάθε αλλαγή στην εκπαιδευτική διαδικασία υπαγορεύεται από τις αλλαγές του χαρακτήρα και του επιπέδου ανάπτυξης της τεχνολογίας και αντίστροφα κάθε νέα εξέλιξη της τεχνολογίας απαιτεί την αντίστοιχη ανάπτυξη της γνώσης των υποκειμένων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και τις αλλαγές που έχουν επιφέρει οι τεχνολογίες αυτές στη ζωής μας. Υποστηρίζεται ευρέως ότι το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πράξη πυροδοτείται αφ’ ενός από την παρουσία τους σε όλες τις πτυχές των σύγχρονων κοινωνιών και αφ’ ετέρου από τις δυνατότητες τους ως εκπαιδευτικών εργαλείων.
    Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια ανάδειξης της σχέσης εκπαίδευσης/ τεχνολογίας γενικότερα. Ειδικότερα θα ασχοληθούμε με την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών ως μέσο αλλά και ως επιστημονικό αντικείμενο στην εκπαίδευση, σύμφωνα με το Επιχειρησιακό σχέδιο «Η Παιδεία και η Κοινωνία της Πληροφορίας». Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αναφερόμαστε στην εκπαιδευτική πραγματικότητα όπως αυτή διαμορφώνεται στην χώρα μας, η οποία ακολουθούσε και ακολουθεί τα πρότυπα των ανεπτυγμένων καπιταλιστικών κοινωνιών και υλοποιεί τους στόχους που έθεσε το «Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισσαβόνας(2000)». Η Σύνοδος αυτή είχε δώσει έμφαση στην εισαγωγή των «Νέων Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών» (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση για την επίτευξη του στρατηγικού στόχου της Ένωσης ως το 2010: «να γίνει η ανταγωνιστικότερη και δυναμικότερη οικονομία ανά την υφήλιο». Όσον αφορά την εκπαίδευση, θα αναφερθούμε κυρίως στη πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια και θα δούμε πως υλοποιείται η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών σε αυτές, βάσει των προγραμμάτων σπουδών του Υπουργείου Παιδείας.

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012