Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Ανακοίνωση παρουσίασης διπλωματικής εργασίας Μωραίτη Α. - ΗΜΜΥ

  • Συντάχθηκε 12-03-2013 14:06 από Galateia Malandraki Πληροφορίες σύνταξης

    Email συντάκτη: gmalandraki<στο>tuc.gr

    Ενημερώθηκε: -

    Ιδιότητα: υπάλληλος ΑΡΜΗΧ.

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
    Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Μωραΐτη Αργυρώ

    με θέμα

    “Σχεδίαση και Υλοποίηση Εφαρμογής για Δημιουργία και Επεξεργασία Φιγούρων και Σκηνικών Ελληνικού Θεάτρου Σκιών”
    “: Design and Implementation of a desktop application for creating Αnd Εditing Greek Shadow Theater figures and scenes”

    Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013 και 1μμ
    αίθουσα συνεδριάσεων εργαστηρίου MUSIC, Κτίριο Επιστημών, Πολυτεχνειούπολη

    Εξεταστική Επιτροπή
    Καθ. Σταυρός Χριστοδουλάκης (επιβλέπων)
    Αναπ. Καθ. Αλέξανδρος Ποταμιάνος
    Επ. Καθ. Αικατερίνη Μανιά


    Περίληψη

    Όλες οι πτυχές της καθημερινής μας ζωής επηρεάζονται και εμπλουτίζονται, σε αυξανόμενο ποσοστό τα τελευταία 20 χρόνια, από τεχνολογικά επιτεύγματα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής μας. Αυτές οι τεχνολογικές πρωτοπορίες, όμως πολλές φορές επισκιάζουν παραδοσιακούς και προσωπικούς τρόπους εκπαιδευτικής επικοινωνίας, όπως είναι η αφήγηση (storytelling). Έτσι λοιπόν ψάχνοντας τρόπο να εξελίξει αυτές τις μεθόδους επικοινωνίας δημιουργεί ακόμα πιο ισχυρά εργαλεία όπως η ψηφιακή αφήγηση, η οποία αποδεδειγμένα αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών για την παροχή ερεθισμάτων στου μαθητές.
    Σε αυτή τη διπλωματική εργασία παρουσιάζουμε το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση μιας desktop εφαρμογής που δημιουργήθηκε για την υποστήριξη τη ψηφιακής αφήγησης βασισμένης στην παράδοση του Ελληνικού Θεάτρου Σκιών. Η εφαρμογή μας ονομάζεται eShadow Editor και σκοπός της είναι να επιτρέπει τη δημιουργία και επεξεργασία ψηφιακών δισδιάστατων φιγούρων και σκηνικών βασισμένα στην παραδοσιακή δομή του Ελληνικού Θεάτρου Σκιών. Μαζί με την υπάρχουσα εφαρμογή eShadow, η οποία επίσης έχει αναπτυχθεί στο εργαστήριο MUSIC, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει απ’ το μηδέν και να παίξει αφηγηματικές παραστάσεις ψηφιακού Θεάτρου Σκιών.
    Χάρη στη σχεδίαση και τις τεχνολογίες υλοποίησης το eShadow Editor συνδυάζει την παραδοσιακή δομή μιας φιγούρας χωρίς να περιορίζει τις δημιουργικές επιλογές του χρήστη. Δηλαδή, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει μία φιγούρα χρησιμοποιώντας μία πλειάδα έτοιμων τμημάτων φιγούρας, να τα συνδυάσει και να τα επεξεργαστεί με διάφορου τρόπους (π.χ. χρωματισμό, επεξεργασία περιγράμματος). Επίσης μέσω του eShadow Editor είναι δυνατή η δημιουργία σκηνικών παρόμοιων των παραδοσιακών, εισάγοντας έτοιμες εικόνες η δημιουργώντας καινούργιες χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Paint της Microsoft, της οποίας η κλήση έχει ενσωματωθεί στη δική μας.
    Στο πλαίσιο αυτής της διπλωματικής σχεδιάσαμε ένα ευέλικτο και επεκτάσιμο μοντέλο που περιγράφει πλήρως τη παραδοσιακή μορφή των φιγούρων του Ελληνικού Θεάτρου σκιών. Σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε μία desktop εφαρμογή, με τη χρήση της γλώσσας Java, που περιλαμβάνει ένα εύχρηστο Γραφικό Περιβάλλον Χρήστη μέσω του οποίου είναι δυνατή η δημιουργία παραδοσιακών φιγούρων με διανυσματικά γραφικά (SVG) και σκηνικά με raster γραφικά. Παρουσιάζουμε την αξιολόγηση όλης της διαδικασίας σχεδίασης καθώς και κάποια ενδιαφέροντα αποτελέσματα και συμπεράσματα που εξήχθηκαν από τις αντιδράσεις μικρής σε ηλικία χρηστών που δοκίμασαν την εφαρμογή μας σε διάφορες εκθέσεις. Τα συμπεράσματα αυτά είναι πολύ χρήσιμα καθώς αναδεικνύουν τη σημαντικότητα της δουλείας μας όσον αφορά την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της συνεργατικότητας των χρηστών. Τέλος παραθέτουμε κάποιες απ’ τις δυνατότητες επέκτασης του eShadow Editor, όπως το γεγονός ότι η υλοποίηση του μοντέλου δημιουργεί XML αρχεία που περιγράφουν τα διάφορα κομμάτια της φιγούρας. Η μεθοδολογία αυτή έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και μέσω διαδικτύου, δηλαδή να επιτρέπει την κατασκευή και τροποποίηση κομματιών φιγούρας από ανεξάρτητους χρήστες. Έτσι μπορούν οι χρήστες να συνθέτουν κοινές παραστάσεις συνεργαζόμενοι σαν ομάδα.


    Abstract

    All aspects of our everyday life have been enhanced and enriched, more and more increasingly over the last 20 years, by technological achievements that improve our quality of life. These technological advents overpower many times traditional ways educative communication, such as storytelling. Especially digital storytelling has been proven to be a very useful tool in terms of stimulating ideas of young students.
    This Diploma Thesis presents the design, the implementation and the evaluation of a desktop application which was built to support digital storytelling based on traditional Greek shadow theater. Our application is called eShadow Editor and its purpose is to create and edit digital 2D figures and scenes based on the traditional form of Greek shadow theater. Along with the already existing application eShadow built in the MUSIC lab of Technical University of Crete, the user can create from scratch and perform digital storytelling shadow theater shows.
    Due to its design and implementation technologies, eShadow Editor combines the traditional figure structure with very few user creativity limitations. Meaning that the user can create a figure through a wide variety of pre-design parts, combine them and then edit them in various ways (e.g. color filling, outline editing). Also through eShadow Editor, it is possible to create scenes that they resemble the traditional ones by importing pictures or creating ones using Microsoft Paint.
    In the context of this Diploma Thesis a flexible and expandable model was built in order to fully represent the traditional structure of a Greek shadow theater figure. A desktop (Java) application was designed and implemented with an easy to use Graphical User Interface (GUI) that allows the user to create its own traditional figures with vector graphics (SVG) and raster graphics scenes. The evaluation of the whole design process is presented as well as, some interesting results and feedbacks from young users at several expositions, which show the creative and co-operative importance of our work.


    Συνημμένα:

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012