Η υλοποίηση των ασκήσεων κατά κύριο λόγο χρηματοδοτείται από τη Πράξη: «Πρακτική Άσκηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Πολυτεχνείου Κρήτης ακαδ. ετών 2024-2025, 2025-2026 και 2026-2027» που υλοποιείται στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή» του ΕΣΠΑ 2021-2027, με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ+).
Ωστόσο, από το 2025 σταδιακά εντάσσεται στις Πρακτικές Ασκήσεις του Ιδρύματος η δυνατότητα χρηματοδότησης των ασκήσεων και από τους ίδιους τους Φορείς Υποδοχής, σύμφωνα με τον Κανονισμό Πρακτικής Άσκησης του Ιδρύματος και τις σχετικές αποφάσεις των Σχολών.
Η διάρκεια της πρακτικής άσκησης στις Σχολές του Ιδρύματος φαίνεται αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί.
Περισσότερες πληροφορίες για τις πέντε Σχολές του Ιδρύματος μπορείτε να βρείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
Στα πλαίσια του προγράμματος «Πρακτική Άσκηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Πολυτεχνείου Κρήτης ακαδ. ετών 2024-2025, 2025-2026 και 2026-2027» , το Ίδρυμα αναλαμβάνει την αμοιβή και την ασφάλιση των φοιτητών, αλλά και την έκδοση συμβάσεων κατά το διάστημα υλοποίησης της άσκησης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.
Σημειώνεται ότι το διάστημα άσκησης θα πρέπει να είναι συνεχές, ενώ η απασχόληση των φοιτητών πρέπει να είναι πλήρης (40ώρες/ εβδομάδα), 8ωρη και πέντε μέρες την εβδομάδα ή ισοδύναμη, με δυνατότητα προσαρμογής στις ανάγκες του φορέα. Σύμφωνα με τον νόμο, η πρακτική άσκηση υλοποιείται κατά κανόνα δια ζώσης. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η πρακτική άσκηση των πρώτων φοιτητών για φέτος θα ξεκινήσει τον Μάιο του 2025 και θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025, περί τα τέλη Νοεμβρίου.
Για να δεχτούν φοιτητές οι φορείς, θα πρέπει καταρχάς να αναρτήσουν τις σχετικές θέσεις στην πλατφόρμα «ΑΤΛΑΣ», ενώ στην περίπτωση που δεν είναι εγγεγραμμένοι θα πρέπει να προηγηθεί η εγγραφή τους (βλ. παρακάτω).
Επιπλέον οι φορείς κατά τη διάρκεια της πρακτικής πρέπει να δηλώσουν τους φοιτητές στην πλατφόρμα του Υπουργείου Εργασίας «ΕΡΓΑΝΗ» με την υποβολή του εντύπου Ε3.5. Ωστόσο, αυτό είναι αρκετά εύκολο, ακόμα και για τις μικρές επιχειρήσεις χωρίς προσωπικό, που μπορούν να εισαχθούν στην πλατφόρμα με τα στοιχεία τους στο Taxisnet. Αναλυτικές οδηγίες είναι διαθέσιμες στη συνέχεια, ενώ το Γραφείο Πρακτικής είναι πάντα διαθέσιμο να υποστηρίξει κάθε Φορέα Υποδοχής κατά τις ανωτέρω διαδικασίες, ενημερώνοντας για κάθε πρακτική άσκηση τα συγκεκριμένα ελάχιστα απαιτούμενα στοιχεία που πρέπει να δηλωθούν στην πλατφόρμα.
Από το 2025 οι πρακτικές ασκήσεις του Ιδρύματος δύναται να χρηματοδοτηθούν και από τους φορείς υποδοχής σύμφωνα με τον Κανονισμό Πρακτικής Άσκησης του Ιδρύματος. Η υλοποίηση αυτών των ασκήσεων έχει ήδη ξεκινήσει με τη συμμετοχή φοιτητών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, αλλά δύναται να επεκταθεί και στις άλλες Σχολές, σε συμφωνία πάντα με τις αποφάσεις των Σχολών του Ιδρύματος.
Για την υλοποίηση των ασκήσεων αυτών, ο Φορέας Υποδοχής καταθέτει προκαταβολικά την συμφωνημένη αμοιβή του φοιτητή στο ΕΛΚΕ του Πολυτεχνείου Κρήτης μετά την υπογραφή της τριμερούς σύμβασης, Ιδρύματος, Φορέα & Φοιτητή. Κατόπιν, το Ίδρυμα αναλαμβάνει την αποζημίωση του φοιτητή και την απόδοση των απαιτούμενων ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΦΚΑ. Σύμφωνα με την ΚΥΑ 7543/ 2-10-2024 και τις σχετικές διευκρινίσεις του Υπουργείου, η ελάχιστη αμοιβή των φοιτητών είναι τα 350 ευρώ/ μήνα πρακτικής άσκησης, η οποία επιβαρύνεται με ΦΠΑ μετά το παραστατικό που θα εκδώσει ο ΕΛΚΕ του Ιδρύματος.
Η πρακτική άσκηση των φοιτητών πρέπει να είναι ακέραιοι μήνες, όπως προβλέπεται σε κάθε Σχολή (βλ. παραπάνω πίνακα), ενώ για το διάστημα υλοποίησης μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία σε σχέση με τις πρακτικές ασκήσεις που υλοποιούνται μέσω της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ.
Ειδικά, η Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών έχει προβλέψει τη διενέργεια προαιρετικής πρακτικής άσκησης από 1 έως 6 μήνες, όπου η απόδοση της αποζημίωσης που πρέπει να καταβάλει ο Φορέας Υποδοχής μπορεί να γίνεται ανά μήνα. Επιπλέον, για την παρακολούθηση της υλοποίησης της πρακτικής έχει καταρτιστεί ειδική φόρμα με το συμφωνημένο πλάνο απασχόλησης του φοιτητή, ενώ προβλέπεται και Μηνιαία Έκθεση Πεπραγμένων για τον έλεγχο της προόδου της άσκησης και την προώθηση της αποζημίωσης του φοιτητή ανά μήνα.
Κατά τα λοιπά, ισχύουν τα χαρακτηριστικά υλοποίησης των ασκήσεων που προαναφέρθηκαν και στη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, δηλαδή συνεχές διάστημα υλοποίησης, πλήρες ωράριο, 40 ώρες την εβδομάδα και δια ζώσης υλοποίηση των πρακτικών ασκήσεων. Επίσης, η ανάρτηση των θέσεων στην πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ είναι υποχρεωτική, αλλά και η ενημέρωση για την απασχόληση των φοιτητών στην πλατφόρμα ΕΡΓΑΝΗ.
Στις πρακτικές που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το διαθέσιμο κάθε φορά πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, η αποζημίωση του φοιτητή και η ασφάλισή του πραγματοποιείται από τον ΕΛΚΕ του Πολυτεχνείου Κρήτης και από τους πόρους του εκάστοτε προγράμματος που διαχειρίζεται ο ΕΛΚΕ-ΠΚ. Οι φορείς δεν υποβάλουν ΑΠΔ, παρά μόνο δήλωση στην ΕΡΓΑΝΗ.
Στις πρακτικές ασκήσεις που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από τους Φορείς Υποδοχής, οι τελευταίοι προκαταβάλουν τη συμφωνημένη αμοιβή του φοιτητή στο ΕΛΚΕ του Πολυτεχνείου Κρήτης μετά την υπογραφή της τριμερούς σύμβασης: Ιδρύματος, Φορέα & Φοιτητή. Κατόπιν, το Ίδρυμα αναλαμβάνει την αποζημίωση του φοιτητή και την απόδοση των απαιτούμενων ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΦΚΑ, όπως ακριβώς γίνεται και στις ασκήσεις που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 7543/ 2-10-2024 και τις σχετικές διευκρινίσεις του Υπουργείου, η ελάχιστη αμοιβή των φοιτητών είναι τα 350 ευρώ/ μήνα πρακτικής άσκησης. Κατά συνέπεια, στις ασκήσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ οι φοιτητές αμείβονται με 350 ευρώ/ μήνα πρακτικής άσκησης συμπεριλαμβανομένου ασφαλιστικών εισφορών, ενώ στις ασκήσεις με χρηματοδότηση από τον Φορέα, δύναται να καταβληθεί υψηλότερη μηνιαία αμοιβή πάντα συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εισφορών, ανάλογα με την εκάστοτε συμφωνία. Στις ασκήσεις αυτές, το ποσό που αποδίδει ο Φορέας στον ΕΛΚΕ-ΠΚ, το οποίο αντιστοιχεί στην αποζημίωση και την ασφάλιση του φοιτητή, επιβαρύνεται με ΦΠΑ. Πριν την καταβολή από τον Φορέα Υποδοχής στο Ίδρυμα εκδίδεται αντίστοιχο τιμολόγιο.
Όλοι οι φορείς που θέλουν να προσφέρουν θέσεις πρακτικής άσκησης, ανεξαρτήτως του τρόπου χρηματοδότησης, θα πρέπει να "ανεβάσουν" τις προσφερόμενες θέσεις στο πληροφοριακό σύστημα ΑΤΛΑΣ, απ' όπου μπορούν να ενημερωθούν οι φοιτητές για τις διαθέσιμες θέσεις ανά πάσα στιγμή και να επιλέξουν/προτείνουν μια θέση. Βεβαίως για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα πρέπει να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Γραφείου Πρακτικής (των Υπεύθυνων Πρακτικής Άσκησης κάθε Σχολής ουσιαστικά), του εμπλεκόμενου Φορέα Υποδοχής (της εταιρείας/οργανισμού) και φυσικά των φοιτητών.
Αν ο φορέας δεν είναι εγγεγραμμένος στο πληροφοριακό σύστημα ΑΤΛΑΣ, θα πρέπει πρώτα να προχωρήσει την εγγραφή και να ολοκληρώσει την πιστοποίηση του λογαριασμού του. Το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης μπορεί να σας βοηθήσει στη διαδικασία αυτή, ενώ πληροφορίες μπορείτε να λάβετε και από το Γραφείο Αρωγής Χρηστών του ΑΤΛΑΝΤΑ τηλεφωνικά στο 215 215 7860.
Η συνήθης διαδικασία εγγραφής στον ΑΤΛΑΝΤΑ είναι η συμπλήρωση μιας ηλεκτρονικής φόρμας και στη συνέχεια η πιστοποίηση του λογαριασμού του Φορέα Υποδοχής μπορεί να γίνει με τη χρήση των κωδικών Taxisnet του Φορέα, εύκολα και γρήγορα.
Μετά την πιστοποίηση του λογαριασμού τους, οι φορές μπορούν να δημιουργήσουν όποιες και όσες θέσεις πρακτικής θέλουν στο σύστημα και μάλιστα οποιαδήποτε στιγμή.
Προσοχή!
Στην καρτέλα "Στοιχεία Φορέα" (βλ. εικόνα κάτωθι) της πλατφόρμας ΑΤΛΑΣ μπορείτε να προσθέσετε κάποιες γενικές πληροφορίες για την επιχείρησή σας που θα είναι ορατές στους φοιτητές πριν μπουν για να δουν τα συγκεκριμένα στοιχεία μιας θέσης, όπως τον τομέα δραστηριοποίησης, την ιστοσελίδα σας και το λογότυπό σας. Βοηθάει στην προβολή της επιχείρησης και των αναρτημένων θέσεων αυτής να διαθέτει πλήρως ενημερωμένα στοιχεία.
Το Γραφείο Πρακτικής αναλαμβάνει τη σύζευξη φορέων και φοιτητών, με τη σύμφωνη γνώμη των Υπεύθυνων Πρακτικής Άσκησης κάθε σχολής. Πριν τη σύζευξη, το Γραφείο Πρακτικής θα μιλήσει με τον εκπρόσωπο του φορέα για επιβεβαίωση.
Μετά τη σύζευξη, προχωράει η διαδικασία έκδοσης των συμβάσεων που αναλαμβάνει πλήρως το Γραφείο Πρακτικής. Ο φοιτητής θα έχει μαζί του την πρώτη μέρα εργασίας του τρία αντίγραφα των συμβάσεων που θα πρέπει να υπογράψει ο νόμιμος εκπρόσωπος του φορέα.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Οι παλαιότερες θέσεις (των προηγούμενων ετών) ενός φορέα στον ΑΤΛΑΝΤΑ είναι προτιμότερο να καταργούνται και να δημιουργούνται αντίστοιχες νέες!
Για τη δημιουργία νέων θέσεων είτε ακολουθείται η διαδικασία προσθήκης "νέας θέσης" από την αρχή, είτε η διαδικασία της "κλωνοποίησης" παλαιότερων θέσεων. Οι νέες θέσεις εμφανίζονται πρώτες στις λίστες που έχουν πρόσβαση οι φοιτητές, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να τις εντοπίσουν οι εν δυνάμει ενδιαφερόμενοι φοιτητές. Για διευκρινίσεις για τη διαδικασία αυτή μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο Πρακτικής.
Επίσης, όταν προσθέτετε μια νέα θέση στην πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ είναι προτιμότερο να επιλέγετε συγκεκριμένες Σχολές-Τμήματα του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ή και άλλων ιδρυμάτων και να ΜΗΝ επιλέγετε η θέση να είναι ορατή από τους φοιτητές όλων των τμημάτων, γιατί τελικά έτσι μειώνονται οι πιθανότητες να εντοπίσουν τη θέση οι πραγματικά ενδιαφερόμενοι φοιτητές, μια και υπάρχει σχετικό φίλτρο κατά την αναζήτηση που τις αποκλείει.
Σε κάθε περίπτωση, σας προτείνουμε να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το Γραφείο Πρακτικής, για την επιβεβαίωση των θέσεων που εμφανίζονται στη πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ για τους φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης από τον Φορέα σας.
Περισσότερες πληροφορίες για την χρήση της πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ μπορείτε να βρείτε στο ιστότοπο της πλατφόρμας, ενώ το εγχειρίδιο χρήσης για τους Φορείς Υποδοχής είναι διαθέσιμο και εδώ (έκδοση Απρίλιος 2025).
Επί της διαδικασίας, προτρέπονται οι φοιτητές να επικοινωνούν απευθείας με τους φορείς που τους ενδιαφέρουν (με e-mail ή τηλεφωνικά) και να εκφράζουν το ενδιαφέρον τους, αφενός για να διαπιστώσουν το ακριβές αντικείμενο της προσφερόμενης θέσης και αφετέρου να επιβεβαιώσουν το ενδιαφέρον και από τη μεριά του φορέα.
Από 1/10/2019, εφαρμόζοντας την Απόφαση αριθμ. οικ.29147/Δ 1.10258 /28-6-2019 του Υπουργείου Εργασίας η οποία επικαιροποιήθηκε 19-9-2019, οι φορείς υποδοχής των φοιτητών πρέπει να δηλώνουν τους φοιτητές στην πλατφόρμα ΕΡΓΑΝΗ, όπως κάνουν και για τους λοιπούς εργαζόμενούς τους.
Όσοι λοιπόν είναι εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα ΕΡΓΑΝΗ, με τη συμβολή ή μη του λογιστή τους, εισάγονται με τους κωδικούς του φορέα στην πλατφόρμα και συμπληρώνουν τη φόρμα Ε3.5 (ενδεικτικό κενό έντυπο) στην αρχή και στο τέλος της πρακτικής.
Όσοι δεν απασχολούν προσωπικό και δεν έχουν κωδικούς της πλατφόρμας, εισάγονται στην ΕΡΓΑΝΗ με τους κωδικούς τους στο Taxisnet και ακολουθούν μετά την ίδια διαδικασία.
Σύμφωνα με τις παραπάνω αποφάσεις, η πρώτη δήλωση Ε3.5. πρέπει να γίνει λίγες μέρες πριν την έναρξη της πρακτικής ή ακόμα και την πρώτη μέρα, αλλά οπωσδήποτε ΠΡΙΝ ο φοιτητής αρχίσει να εργάζεται, δηλαδή ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ που ορίζεται την πρώτη μέρα εργασίας. Η δήλωση αυτή την ονομάζουμε «Ε3.5. Έναρξης της Πρακτικής» ή απλά «Ε3.5. Έναρξης». Για την υποβολή της δήλωσης οι φορείς θα πρέπει να έχουν στα χέρια τους τη σύμβαση (πρωτότυπη ή σκαναρισμένη) και τα ελάχιστα απαραίτητα προσωπικά στοιχεία των φοιτητών που θα τους έχουν αποσταλεί από το Γραφείο Πρακτικής μέσω email.
Το έντυπο Ε3.5. μετά την υποβολή του, θα πρέπει να αποστέλλεται με e-mail σε μορφή pdf στο Γραφείο Πρακτικής ΠΡΙΝ την έναρξη της πρακτικής του φοιτητή.
Μετά το τέλος της πρακτικής και εντός τεσσάρων εργάσιμων ημερών πρέπει να γίνει αντίστοιχα το Ε.3.5. ΔΙΑΚΟΠΗΣ-Λήξης της πρακτικής ή απλά «Ε3.5. ΔΙΑΚΟΠΗ», το οποίο επίσης αποστέλλεται άμεσα στο Γραφείο Πρακτικής μέσω e-mail (praktikituc<στο>tuc.gr)
Σε κάθε περίπτωση και για κάθε μεταβολή του εντύπου πρέπει να ενημερώνεται άμεσα το Γραφείο Πρακτικής. Τα έντυπα αυτά αποτελούν απαραίτητα "παραδοτέα" για να μπορεί να πληρωθεί και ο φοιτητής στο τέλος της πρακτικής.
Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία δήλωσης των φοιτητών στην ΕΡΓΑΝΗ μπορείτε να βρείτε εδώ!
Πληροφορίες για το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την υλοποίηση των πρακτικών ασκήσεων μπορείτε να βρείτε εδώ.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο φοιτητής θα σας φέρει τα τρία πρωτότυπα αντίτυπα της σύμβασης της πρακτικής από τα οποία θα λείπουν μόνο η υπογραφή και σφραγίδα του φορέα. Επίσης, υπάρχει δυνατότητα αποστολής των συμβάσεων ταχυδρομικώς, κατόπιν συνεννόησης με το Γραφείο Πρακτικής.
Στην περίπτωση που όλοι οι συμβαλλόμενοι, δηλαδή ο νόμιμος εκπρόσωπος του Φορέα Υποδοχής και ο Φοιτητής διαθέτουν δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής, τότε η σύμβαση δύναται να υπογραφεί ηλεκτρονικά, μετά τη συμπλήρωση των όποιων κενών. Όλοι οι εκπρόσωποι του Ιδρύματος διαθέτουν ήδη τη δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής εγγράφων.
Προσοχή! Πριν την έναρξη της απασχόλησης, ελέγξτε και επιβεβαιώστε την ταυτότητα του φοιτητή.
Υπογραφή των τριών ΠΡΩΤΟΤΥΠΩΝ της σύμβασης του φοιτητή, η οποία έχει ήδη υπογραφεί από το Πολυτεχνείο Κρήτης και τον Φοιτητή.
Όλα τα έγγραφα πρέπει να υπογραφούν από τον ΝΟΜΙΜΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ του φορέα. Οι εκπρόσωποι των φορέων πρέπει να συμπληρώσουν, επίσης, ΟΛΟΓΡΑΦΩΣ το ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ τους και να ΣΦΡΑΓΙΣΟΥΝ τη σύμβαση (με τη σφραγίδα της εταιρείας, όπου φαίνεται και το ΑΦΜ της εταιρείας).
Επίσης σε κάθε σύμβαση και σε όλα τα αντίγραφα, στο σημείο "8", συμπληρώνεται ο "χώρος" εργασίας (τμήμα, μονάδα) του φοιτητή στο Φορέα (εφόσον υπάρχει), καθώς και το όνομα του επιβλέποντα της πρακτικής άσκησης του φοιτητή.
Οποιαδήποτε τροποποίηση της σύμβασης πρέπει να γίνεται πάντα σε συνεννόηση με το Κεντρικό Γραφείο Πρακτικής Άσκησης.
Ο φορέας κρατάει το ένα πρωτότυπο και επιστρέφει τα υπόλοιπα στον φοιτητή, ο οποίος έχει οδηγίες, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, να τα επιστρέψει στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Εναλλακτικά μπορείτε να στείλετε τη σύμβαση ταχυδρομικώς απευθείας στο Γραφείο Πρακτικής μέσω εταιρείας ταχυμεταφοράς, αφού πρώτα ενημερωθεί σχετικά το Γραφείο και αποστείλετε τον κωδικό αποστολής.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Υπογραφή στην 1η σελίδα από φοιτητή και φορέα απαιτείται ΜΟΝΟ εάν η σύμβαση έχει υπογραφεί και από το Ίδρυμα, αλλά ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ στην περίπτωση που κάθε σελίδα της σύμβασης έχει εκτυπωθεί σε διαφορετικό φύλλο χαρτιού (εκτύπωση μονής όψης).
Μετά την ολοκλήρωση της άσκησης, ο φορέας δίνει στο φοιτητή, υπογεγραμμένη και σφραγισμένη, τη σχετική βεβαίωση (με την σφραγίδα της εταιρείας).
ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι ημερομηνίες εκτέλεσης της πρακτικής άσκησης πρέπει να συμπίπτουν με τις ημερομηνίες που έχουν οριστεί στην σύμβαση!
Αν ο φοιτητής έχει λάβει κάποιες μέρες άδειας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, δύναται να αναφερθούν αναλυτικά.
Επίσης, προσοχή στην ημερομηνία υπογραφής της βεβαίωσης, η οποία μπορεί να είναι το ΝΩΡΙΤΕΡΟ η τελευταία εργάσιμη ημέρα ή και μεταγενέστερη, όχι όμως πριν τη λήξη της πρακτικής. Ημερομηνία υπογραφής, μετά το τέλος της σύμβασης δεν δημιουργεί πρόβλημα.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΒΗΣΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΤΥΠΩΣΗ!
NEO!- Υπόδειγμα της βεβαίωσης υπάρχει εδώ !
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΛΑΘΟΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ!
Ο Επιβλέπων της πρακτικής άσκησης πρέπει να συμπληρώσει τη φόρμα αξιολόγησης τις τελευταίες μέρες της πρακτικής άσκησης. Ωστόσο, για δίμηνη πρακτική ή μεγαλύτερη η φόρμα είναι αποδεκτή αν συμπληρωθεί πριν τις τελευταίες 15 ημέρες.
Η φόρμα του ερωτηματολογίου, μετά τη συμπλήρωσή της, θα πρέπει να εκτυπωθεί, να υπογραφεί και να σφραγιστεί από τον φορέα ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΕΛΙΔΑ. Το ερωτηματολόγιο του φορέα θα πρέπει να δοθεί στο φοιτητή εντός σφραγισμένου φακέλου και να επιστραφεί από τον φοιτητή, μαζί με τη βεβαίωση ολοκλήρωσης και ένα από τα πρωτότυπα της σύμβασης στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης.
Φόρμα Αξιολόγησης Πρακτικής Άσκησης από το Φορέα Υποδοχής (αναμένεται επικαιροποίηση για το 2025)
Από 1/10/2019 το έντυπο αυτό είναι απαραίτητο για να μπορεί να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία και να πληρωθεί ο φοιτητής από το ίδρυμα. Το έντυπο δεν χρειάζεται (προς το παρόν) πρωτότυπο και μπορεί να αποσταλεί ηλεκτρονικά στο Γραφείο Πρακτικής, με κοινοποίηση στο φοιτητή.
Λεπτομερείς οδηγίες για την δήλωση στην ΕΡΓΑΝΗ θα βρείτε εδώ.
Για οποιαδήποτε ερώτημα έχετε μπορείτε να επικοινωνείτε άμεσα με το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης στο 28210 37452 ή μέσω e-mail.
Στην πραγματικότητα, η διάρκεια της πρακτικής άσκησης ορίζεται σε πολλαπλάσια ακέραιων μηνών σύμφωνα με τις απαιτήσεις κάθε Σχολής. Δείτε το σχετικό Πίνακα εδώ. Ωστόσο, στην πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ δεν μπορεί να εισαχθεί διάστημα κυμαινόμενο, αλλά η διάρκεια ορίζεται σε εβδομάδες, αν και η αναφορά αυτή δεν είναι δεσμευτική. Το ακριβές διάστημα ορίζεται κατά την αντιστοίχιση του φοιτητή που γίνεται από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης σε συνεννόηση με την εταιρεία και τον φοιτητή. Ωστόσο, για να μην αποθαρρύνονται οι φοιτητές που βλέπουν μια θέση στον ΑΤΛΑΝΤΑ με διαφορετική διάρκεια πρακτικής από αυτήν της Σχολής τους, καλό είναι η διάρκεια σε εβδομάδες που αναφέρεται στον ΑΤΛΑΝΤΑ να προσεγγίζει την πραγματική διάρκεια της πρακτικής άσκησης ή να γίνεται ειδική αναφορά στο πεδίο "περιγραφή" κατά τη δημιουργία μιας θέσης. Γενικά, υπολογίστε προσεγγιστικά 4 εβδομάδες ανά μήνα πρακτικής άσκησης, οπότε 8 εβδομάδες για τη δίμηνη πρακτική άσκηση.
Επιπλέον, λάβετε υπόψη ότι είναι προτιμότερο για μεγαλύτερη ευελιξία, κατά την εισαγωγή μιας θέσης στον ΑΤΛΑΝΤΑ να επιλέγετε "Χωρίς Χρονικό Περιορισμό". Σε κάθε περίπτωση το Γραφείο Πρακτικής θα επιβεβαιώσει μαζί σας το διάστημα απασχόλησης πριν τη σύζευξη του φορέα με ένα φοιτητή.
Το Πολυτεχνείο Κρήτης καλύπτει την ασφάλιση των φοιτητών σε πρακτική άσκηση, αφού αυτή περιλαμβάνεται στην μικτή μηνιαία αποζημίωσή τους, ενώ ο φορέας πρέπει να τηρεί όλους τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας.
Ο φορέας δεν απαιτείται να υποβάλει κάποια δήλωση στον ΕΦΚΑ (ΑΠΔ). Οι φοιτητές ασφαλίζονται έναντι κινδύνου ατυχήματος, αλλά και για την ασφάλιση υγείας σε είδος, όταν οι φοιτητές είναι ανασφάλιστοι άμεσα ή έμμεσα (από τους γονείς τους) (βλ. σχετική Νομοθεσία).
Τα παραπάνω ισχύουν για όλες τις πρακτικές ασκήσεις, είτε είναι χρηματοδοτούμενες μέσω ΕΣΠΑ, είτε χρηματοδοτούνται εμμέσως από τους Φορείς Υποδοχής. Σε κάθε περίπτωση η διαχείριση γίνεται από τον ΕΛΚΕ του Ιδρύματος, με τα κεφάλαια να προέρχονται αντίστοιχα από διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης.
Ο νόμος δεν ορίζει σαφώς μέρες άδειας κατά την υλοποίηση των ασκήσεων. Οι εκάστοτε αποφάσεις έχουν ληφθεί από τις Σχολές του Ιδρύματος. Πάντως, όλοι οι φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης σε πρακτική άσκηση δικαιούνται τουλάχιστον μία μέρα κανονικής άδειας για κάθε μήνα πρακτικής άσκησης. Επιπρόσθετα, οι φοιτητές κάποιων Σχολών δικαιούνται λίγες επιπλέον μέρες άδειας για την συμμετοχή τους στις εξετάσεις μαθημάτων της Σχολής εφόσον η άσκηση διενεργείται κατά τη διάρκεια εξεταστικής περιόδου. Για περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης.
Σύμφωνα με τον νόμο 5128/2024, άρθρο 44, παράγραφος 1 που τροποποίησε τον νόμο 4957/2022, άρθρο 69, οι πρακτικές ασκήσεις πραγματοποιούνται "αποκλειστικά στους χώρους του φορέα υποδοχής».
Ναι, είναι υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις, μεγάλες ή μικρές ακόμα και τις ατομικές. Αν δεν το κάνετε, εκτός του ότι είστε εκτεθειμένοι στο Υπουργείο Εργασίας, επιπλέον δεν θα είναι δυνατόν να πληρωθεί και ο φοιτητής, αφού τα έντυπο Ε3.5. της πρακτικής είναι απολύτως απαραίτητα έντυπα. Επομένως, εφόσον δεν υποβληθεί εγκαίρως Ε3.5. έναρξης της πρακτικής, το ίδρυμα θα πρέπει να προχωρήσει στην ακύρωση της σύμβασης πρακτικής. Εξαιρούνται οι φορείς υποδοχής εκτός Ελλάδος, όπου εκεί εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις.
Αν δεν είστε εγγεγραμμένος στην ΕΡΓΑΝΗ, γιατί επί του παρόντος δεν απασχολείται προσωπικό και δεν απασχολούσατε ποτέ, μπορείτε να εισαχθείτε στην πλατφόρμα με τα στοιχεία σας στο Taxisnet. Δείτε εδώ.
Στο πεδίο αυτό, πρέπει να βάλετε την αμοιβή που δίνει ο Φορέας Υποδοχής ΑΜΕΣΑ στο φοιτητή, δηλαδή "0".
Παρακάτω, στο πεδίο "ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ", μπορείτε να προσθέσετε ότι "Η αποζημίωση και η ασφάλιση του φοιτητή είναι ευθύνη του Ιδρύματος". Άλλωστε αυτό φαίνεται και μέσα στο κείμενο της σύμβασης, ακόμη και στις περιπτώσεις που εμμέσως η πρακτική άσκηση χρηματοδοτείται από τον Φορέα Υποδοχής με καταβολή των χρημάτων στον ΕΛΚΕ του ΠΚ.
Η σύμβαση θα ετοιμαστεί από το Πολυτεχνείο Κρήτης και θα υπογραφεί πριν την έναρξη της πρακτικής άσκησης, ώστε να τις έχει ο φοιτητής κατά την πρώτη μέρα παρουσίας του στην εταιρεία ή και πιο νωρίς. Ωστόσο, ενδέχεται για την έγκαιρη υποβολή στην ΕΡΓΑΝΗ, η σύμβαση να σας αποσταλεί με e-mail σκαναρισμένη στο φορέα πριν την έναρξη της πρακτικής μαζί με τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία του φοιτητή που πρέπει να δηλωθούν στην ΕΡΓΑΝΗ.
Μετά την υπογραφή των συμβάσεων σύμφωνα με τις οδηγίες, ο φορέας θα κρατήσει το δικό του αντίτυπο και θα επιστρέψει τα λοιπά στον φοιτητή, ο οποίος θα τα επιστρέψει στο Γραφείο Πρακτικής μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά ολοκλήρωσης της πρακτικής. Προσοχή! Τις συμβάσεις υπογράφει ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας.
Στο σύστημα μπορείτε να προσθέσετε όσες θέσεις επιθυμείτε. Το πόσες θέσεις τελικά θα καλυφθούν έχει σχέση με το τι ζήτηση που θα υπάρχει από τους φοιτητές, αλλά και τον αριθμό και το είδος των θέσεων που θα εγκρίνει ο Υπεύθυνος Πρακτικής Άσκησης κάθε Σχολής. Προφανώς, βασική προϋπόθεση έγκρισης μιας θέσης είναι το αντικείμενο απασχόλησης των φοιτητών να είναι συναφές με το αντικείμενο σπουδών των φοιτητών, ενώ πρέπει να έχετε και την υποδομή για την απασχόληση πολλών φοιτητών παράλληλα, τηρώντας πάντα τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
Αν οι θέσεις που προσθέτετε στον ΑΤΛΑΝΤΑ τις προορίζετε για φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης, είναι καλό να «είναι ορατές» μόνο για τους φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης και τις Σχολές που σας ενδιαφέρουν (μία ή περισσότερες), ώστε να μην υπάρχει περίπτωση «κάλυψης» των συγκεκριμένων θέσεων από άλλα ιδρύματα. Οπότε συνίσταται, κατά τη διαδικασία εισαγωγής μιας θέσης, να επιλέξετε το ίδρυμα: Πολυτεχνείο Κρήτης, καθώς και τη Σχολή-Τμήμα της επιλογής σας. Για τη διασφάλιση της ορθής ανάρτησης μιας θέσης στην πλατφόρμα ΑΛΤΑΣ, παρακαλείσθε να καλείτε το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης για να υπάρχει online διασταύρωση των θέσεων που θα καταχωρήσετε.
Αν οι θέσεις που προσθέτετε στον ΑΤΛΑΝΤΑ επιλέξετε να τις "βλέπουν" όλοι οι φοιτητές, τότε μειώνετε τις πιθανότητες να τις δούνε οι φοιτητές για τους οποίους πραγματικά ενδιαφέρεστε. Όταν κανείς αναζητεί θέσεις στην πλατφόρμα, υπάρχει μια επιλογή που "εξαφανίζει" τις θέσεις που είναι ορατές σε όλους και αυτό επιλέγεται συχνά από τους φοιτητές.
Για παράδειγμα στις θέσεις για όλους τους φοιτητές βρίσκει κανείς θέσεις για κτηνιάτρους, βρεφονηπιοκόμους και άλλες θέσεις άσχετες για τους φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης, οπότε η γενική ανάρτηση θέσεων ΔΕΝ συνίσταται!!!
Οι παλαιότερες θέσεις θα πρέπει ή να διαγράφονται ή να επικαιροποιούνται, για να ξέρουν οι φοιτητές ότι εξακολουθούν να ισχύουν. Μπαίνοντας στο λογαριασμό σας στον ΑΤΛΑΝΤΑ, απλά πρέπει να επιλέξετε "ΑΠΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ", ώστε να μην εμφανίζεται πλέον μια παλιά θέση. Επίσης, επιλέγοντας "ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗ" μπορείτε να κάνετε αντιγραφή μιας παλαιότερης θέσης και να δημιουργήσετε μια παρόμοια νέα θέση, αλλάζοντας όποιο πεδίο θέλετε. Προσοχή! Αν απλώς επεξεργαστείτε και επικαιροποιήσετε τα στοιχεία μιας παλιάς θέσης, τότε η θέση εξακολουθεί να έχει τον ίδιο αριθμό Group και να φαίνεται σε προχωρημένη γραμμή στους Πίνακες που βλέπουν οι φοιτητές κατά την αναζήτηση θέσεων. Αν όμως δημιουργήσετε μια νέα θέση με "κλωνοποίηση", η θέση θα πάρει καινούργιο αριθμό και θα φαίνεται πρώτη στη λίστα! Αν χρειάζεστε βοήθεια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, καλέστε το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης και θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε!